Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie dotyczące ogrzewania - w megance classic 1,4 V8 z 97 roku jest taki objaw. Po rozgrzaniu silnika wskaźnik temperatury jest między 3 a 4 kreską ,po włączeniu ogrzewania i włączeniu nawiewu na 1 zakres temperatura się obniża do 3 kreski. Kiedy temperatura na zewnątrz jest tak jak ostatnio +3 i jedzie się z większą prędkością (większe chłodzenie silnika) wskaźnik obniża się jeszcze bardziej, a wewnątrz jest mniejsze grzanie. Czy to jest termostat do wymiany? Jaki to jest koszt? Idzie zima i strach pomyśleć jak będzie -20 C.

Czytałem wypowiedzi na forum ale takiej sytuacji nie znalazłem.

Będę wdzięczny za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samemu tylko musisz się zaopatrzyć w płyn chłodniczy ok 2l ci wyleci.

a propos płynu ja co 2 lata po prostu spuszczam 1-2 litry i dolewam koncentratu w to miejsce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypadek - silnik nie dogrzany, falujące wskazania czujnika na desce, większe zużycie paliwa...

 

A przyczyna:

 

>>>uszkodzony termostat-zobacz!<<<

 

Pękła sobie wewnętrzna uszczelka termostatu - to jakoś tak dziwnie słobo jest tam pomyślane (krawędzie fabrycznie są ostre więc to z czasem musi "strzelić"...)

 

efekt: nieszczelność przy całkowitym zamknięciu termostatu.

 

Wymiana:

termostat - 27zł (część z INTERCARS) + płyn PETRYGO 30zł i robocizna 0zł :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Cześć! Tak poczytałem wiele na różne tematy i przestawię swój, tylko ze auto to Scenic 1.6 1997. Chodzi o wskazania temperatury cieczy chłodzącej: przy rozgrzaniu silnika dochodzi do 3-ej kreseczki (połowa), no może wyżej, później kilka minut znajduje się w tej pozycji i powoli opada do kreski 2-ej. No i tak w kółko. Moje tłumaczenie jest takie: ze termostat otwiera się i płyn idzie po większym kółku (przez chłodnice). Tez nie wiem kiedy powinien włączać się wentylator. Jestem po wymianie głowicy (kwiecień 2009). A ogrzewanie niestety nie działa, znaczy coś tam jest ciepłego ale bardzo słabo. Dziękuję za ewentualne rady!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczne auto, i identyczne objawy co do wskazań temp.

Czy lato czy zima to wskazówka sobie skacze ponad trzy i poniżej trzech...

Wymieniłem już 2 razy termostat, miałem robioną głowicę, płynu nie ubywa.

Obstawiam czujnik temp... ale ja bym się tym nie przejmował :)

Co do ogrzewania to pisałem wcześniej jak odmulić nagrzewnicę... bo pewnie zapchana lub zapowietrzona.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!