Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Grand Scenic - Prośba o ocenę


marteens

Rekomendowane odpowiedzi

Wersja Privilage, a lusterka zewnętrzne nielakierowane z Alize, takiego czegoś to normalnie nie widziałem. Wg mnie były wymieniane, ale dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miał dzwona w tył, źle spasowana klapa i zderzak. Z przodu zaślepka od haka innego koloru co świadczy, że był transportowany lawetą - szukaj dalej :)

jak Ty po tych zdjęciach mówisz, że auto miało dzwona w tyłek, to jesteś miszczem we wróżeniu.

sam w swoim kilka razy zrzucałem zderzak przedni i tylny i twierdzę podonie jak kolega Pawel - ustawić jest go cholernie trudno.

za chwilę będę zmieniał lampy tylne na LEDy albo białe, bo mi te pedalskie różowe niepasują, to ciekawe, jaką opinię mi za to ktoś wystawi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak Ty po tych zdjęciach mówisz, że auto miało dzwona w tyłek, to jesteś miszczem we wróżeniu.

 

Jak napisałem wyżej, a po dokładniejszym retuszu w gimpie wychodzi, że zderzak tylni ma inny odcień a ja pisałem o źle spasowanej klapie a nie zderzaku. nie ma naklejek progowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za chwilę będę zmieniał lampy tylne na LEDy albo białe, bo mi te pedalskie różowe niepasują, to ciekawe, jaką opinię mi za to ktoś wystawi

By nie było problemów, zrób foty do swojego archiwum jak to wyglądało przed podmianą. (że to kaprys, a nie wymiana po dzwonie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomik ja w krótkim od nowosci mam nierówność linii blendy na klapie z listwą na zderzaku, sądzę więc że nie musi to dyskwalifikować samochodu od razu, inna rzecz ze może wzbudzić podejrzliwość i zachęcić do dokładnego obejrzenia tego rejonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafić na naszym rynku bezwypadkowy egzemplarz jest naprawdę trudno. W większości przypadków są to auta po kolizyjne o czym sprzedawca nie musi informować.

pizza, wiem o czym piszesz :)

Uważam, iż kupując samochód nie wystarczy mieć kasę i dostęp do allegro ale możliwość sprawdzenia autka na żywo i w ASO. Dokładne oględziny zweryfikują wszystkie wady i ukryte zonki.

W tym konkretnym egzemplarzu, do myślenia daje inny kolor przedniej zaślepki (skoro uważacie, że zderzak i klapa może taka być).

Ciekawy jestem czy szyby ma z jednego roku ...

Tutaj możemy sobie tylko gdybać ale wybaczcie, jeśli jest coś nie tak to dla mnie już auto jest zdyskwalifikowane na starcie.

 

Myślę, że o tym egzemplarzu napisaliśmy dość, dawaj kolejne znalezione :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma naklejek progowych

 

Przeglądam posty i często piszecie o naklejkach na progach których nigdzie nie widze. Możecie napisać gdzie te naklejki są dokładnie? I jeszcze czy same potrafią się odkleić czy wynika to z wymiany bądź malowania elementów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naklejki na progach są z przezroczystej folii, znajdują się tuż przed tylnymi nadkolami. Jak są nowe są bezbarwne z czasem żółkną. Kształt: dolny róg przy kole widoczny kąt, pion i poziom proste, reszta takim większym łukiem. Umiejscowienie na poniższym zdjęciu (przód po prawej):

 

zdjcie0156opisnaklejki.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Jest to drobiazg który może dać znać czy coś się z blacharką nie działo. Po zobaczeniu kilku takich nalejek nauczysz się określać czy są nowe czy stare. Poza tym nie na każdym zdjęciu je widać (i nie na każdym kolorze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafić na naszym rynku bezwypadkowy egzemplarz jest naprawdę trudno.

to prawda, jak każde inne fajne auto :)

 

Dokładne oględziny zweryfikują wszystkie wady i ukryte zonki.

W tym konkretnym egzemplarzu, do myślenia daje inny kolor przedniej zaślepki (skoro uważacie, że zderzak i klapa może taka być).

Ciekawy jestem czy szyby ma z jednego roku ...

dokładnie - o ile na starcie "nie ma" widocznych wad warto jechać i zobaczyć z bliska. szyby są obowiązkowe w sprawdzeniu :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że o tym egzemplarzu napisaliśmy dość, dawaj kolejne znalezione

Panowie bardzo dziękuję za dotychczasową pomoc i proszę o jeszcze. W takim razie Grand Scenic nr 5

 

dokładnie - o ile na starcie "nie ma" widocznych wad warto jechać i zobaczyć z bliska. szyby są obowiązkowe w sprawdzeniu

 

Co prawda szukałem rocznik 06-07 w granicach 20-25k, ale auto wyglądało ciekawie na zdjęciach, więc byłem oglądałem (pomyslałem "najwyżej będę miał zapas na doinwestowanie"). Ponieważ opis wygląda dość ubogo to przekaże moje osobiste spostrzeżenia.

Rzeczywiście oferta od osoby prywatnej. Pełna wersja to napewno nie jest (napewno brak panoramy dachu, zmieniarki CD, brak systemu sprawdzania ciśnienia w oponach, nie wiem jak sprawdzić czy lusterko fotochromatyczne oraz czy ma tempomat, pomożecie??). Felgi 17" (przednie delikatnie porysowane, tylne praktycznie nietkniete) ogumienie 205/50/R17 (tylna oś już się kończy (Dunlop), przednia wymieniana przez obecnego właściciela więc jeszcze pojeżdzę (Michelin)). Brak 4szt zaślepek do listwy relingowej (ze względu na obecność stelaża bagażnika) czy to duży koszt ich uzupełnienie ?? Auto posiada książkę serwisową i sprowadzone z Niemec przy przebiegu ok 120tyś w 2008. Od tego czasu zrobiło 25tyś km przez 4 lata. Rozrząd, olej + filtry wymieniony przy 138tyś (potwierdzone dokumentami ale rozumiem że znajdę odpowiedni wpis w ASO?). Klimatyzacja nie działająca w momencie oglądania (na dzień dzisiejszy odgrzybiona i naładowana). Przednia szyba wymieniona (dokumenty na wymianę są) z powodu uderzenia kamienia, pozostałe oryginalne. Jestem bardzo zainteresowany i umówiony do ASO Renault Tandem Częstochowa. Jeszcze przed zakupem chciałem Was zapytać co jeszcze mogę sprawdzić i jaki mniej więcej będzie koszt kompletu kół zimowych (myślałem o 205/60/R16 + stalówki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak sprawdzić czy lusterko fotochromatyczne oraz czy ma tempomat, pomożecie??

Lusterko "fotochrom" ma większą bardziej owalną obudowę z dwoma otworkami.

Jeden z przodu od strony szyby, gdzie jest czujnik zmierzchowy i drugi od strony środka, reagujący na światło auta z tyłu. Najprościej sprawdzić czy działa przez włączenie silnika i szczelne przysłonięcie palcem przedniego otworu. Lusterko powinno płynnie zrobić się lekko ciemniejsze, wpadające w błękit. Czas reakcji nawet do 15 sekund.

Tempomat zazwyczaj rozpoznasz po przyciskach na kierownicy +/- i R/0, a także przekręcanej w gałce pomiędzy lewą manetką i kierownicą. Przekręcając od zera w jedną stronę masz tempomat, w drugą ogranicznik szybkości, do tego zapalają się odpowiednie kontrolki na wyświetlaczu.

Czy działa sprawdzasz w czasie jazdy, bo dopiero po 30km/h można z nich korzystać. Choć wcześniej włączone, to dopiero powyżej tej szybkości układ działa.

Z fotek wynika, że tempomat jest, lusterka nie widać ale w tej wersji też być powinno fotochromatyczne.

Dodatkowo ma fabryczne czujniki parkowania (nie było wyświetlacza, tylko buzer. Układ może być wyłączony, świeci wtedy czerwona dioda na przycisku przy lewym kolanie. By włączyć, należy po zapłonie przytrzymać ponad 5 sekund ten przycisk)

Ma chyba również system HF. (wolne ręce) Otwierasz wkładając rękę za klamkę, bez wcześniejszego naciskania na przyciski karty. Sprawdź także zamykanie przyciskami na klamkach i to na wszystkich drzwiach i na przycisku bagażnika. (jest w środku znaczka marki)

I to z wykorzystaniem obydwu kart, mając zamiennie tylko jedną przy sobie. Z drugiej w tym czasie najlepiej wyjąć baterię.

A co jeszcze posprawdzać??

To co w każdym aucie + dodatkowo i szczegółowo pozostałą elektrykę i działanie podzespołów, łącznie z opuszczaniem i podnoszeniem szyb z wszystkich przycisków, nie tylko tych kierowcy. Przytrafiało się, że szyby były listwami podparte. Gdyby nie działały, nie dyskwalifikuje to auta, czasami wystarczy wymienić rozwalony mały plastik w podnośniku za 12 zł. (sprzedawane w ASO w kompletach po 2 szt)

Pobaw się na właczonym zapłonie a najlepiej na zapalonym silniku przyciskami od klimatronika. (szybkości wentylatorów, przejście z automatu na ręczne sterowanie, zmiana zasysania powietrza....)

Najlepiej, jakbyś zabrał ze sobą do oględzin kogoś, kto ma takie auto już jakiś czas i wie jak to powinno działać.

Jeśli nie znasz nikogo w śród swoich znajomych może byc ktoś z forum z tego rejonu, po drodze do Czestochowy masz kol. Tomika w Krzepicach, dogadaj się, może znajdzie czas.

Ściągnij sobie także wcześniej instrukcje do sceniola II z downloadu i ją przestudiuj przed szczegółowymi oględzinami auta, wiele to wyjaśni.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!