Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nieszczelna klima i zerwana śruba


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Miesiąc temu oddałem do serwisu Megane II celem naprawienia klimy. Nie chłodziła od wiosny. Umówiliśmy się na sprawdzenie szczelności, ozonowanie i nabicie do pełna. Tak też uczynili, ale od razu po odebraniu z serwisu stwierdziłem, że jednak działa znacznie gorzej niż np. rok temu. Musiałem dmuchawę na 4-kę przekręcić, żeby dobrze schłodzić kabinę. Po miesiącu działania znów przestała kompletnie chłodzić.

 

Oddałem ponownie. Tym razem stwierdzili, że znaleźli jakieś 2 nieszczelności i będą je musieli usunąć. Na moje pytanie jak to możliwe, że miesiąc wcześniej ich nie wykryli, mechanik powiedział, że jak klima długo nie działała i nagle dostała ciśnienia, to miała prawo się rozszczelnić. Czy ma rację?

 

Druga sprawa: gdy zabrali się do usuwania nieszczelności, odkręcali jakąś śrubę (szpilkę) mocującą rurkę do chłodnicy, czy coś takiego. Coś było zapieczone i zerwał się łeb. Zadzwonili i poinformowali, że się sprawa skomplikowała, że to wada konstrukcyjna bo nie powinno się wkręcać śruby stalowej w aluminium (chyba w chłodnicę?). Powiedzieli, że będą próbować uratować chłodnicę, ale może być ciężko. I tu kolejne pytanie: czy faktycznie jest gdzieś taka śruba, która mogła się tak łatwo urwać? Da się to naprawić bez wymiany chłodnicy? Mam się bać?

 

Help :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klima się mogła rozszczelnić, ale pytanie czy czasem za dużo czynnika nie nabili.

To by pasowało do tego, że po serwisie klima chodziła gorzej.

Co oni robili przy chłodnicy, że śruby pourywali :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja tam sam naprawiłem sobie klime w Megane I , wymieniłem uszczelniacz czołowy kompresora, nowa chłodnica, nowy oszuszacz, nowe oringi na każdym połączeniu i już 3 miesiące klima śmiga :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja poskładałem już wsio jadę jutro na testy szczelności jak coś to chłodnicę wymienię bo to nie majątek. W efekcie końcowym musiałem zastosować śrubę M8 po gwintowaniu tylko trzeba powolutku bo to aluminium. A ile farfocli siedzi między chłodnicami to szok - liście, owady wsio cała składnica. I jak zawsze fotki. Aha komplet uszczelek w Renault kosztuje 130 zl. PO operacji moja klima ma się bardzo dobrze.

post-3036-0-43657600-1344533113_thumb.jpgpost-3036-0-20849200-1344533177_thumb.jpgpost-3036-0-16327300-1344533953_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja tam sam naprawiłem sobie klime w Megane I , wymieniłem uszczelniacz czołowy kompresora, nowa chłodnica

 

czy możesz napisać jak wymieniłeś tą chłodniczkę od klimy, trzeba zdejmować zderzak przedni i coś jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wypowiedzi.

 

Jestem już po naprawie. Mechanicy rozwiercili urwaną śrubę, nagwintowali i wkręcili nową, większą. Zapłaciłem 150 PLN za uszczelnienie obu miejsc i 70 PLN za ponowne nabicie. Póki co chłodzi. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam,

/\/\/\/\/\/\/\/\/\

jestem tu pierwszy raz, więc proszę o wyrozumiałość. Mam kilka pytań, ponieważ i mnie spotkała taka sama sytuacja. Śruba mocująca przewód z chłodnicą miała urwany łeb.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Czy występuje jakieś dodatkowe uszczelnienie na całej powierzchni styku (łączenia) rurki od klimatyzacji oraz chłodnicy?

/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Jeśli nie to czy występują dwie uszczelki czy tylko jedna. Jeśli jedna to czy jest ona nałożona na końcówkę rurki czy włożona w otwór w chłodnicy?

/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Jak zdemontowałem to okazało się że mam pęknięty łeb śruby a uszczelka znajduje się tylko w otworze w chłodnicy.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.Kupiłem auto z nieszczelną klimą (wiedziałem przed zakupem) która od conajmniej roku nie była używana. Poprzednik był na sprawdzaniu klimy, dowiedział się że nieszczelna i odpuścił bo było to drugie auto w rodzinie i mało jeździli nim. Podjechałem na serwis nabili mi azotu 17bar i po tygodniu byłem sprawdzić było 5bar. Proponowali nabicie czynnika bo nie ma tragedi i może to długo nieużywane przewody się rozprężyły ??. Nie pasowało mi to więc nabili znów do 17bar i pod blokiem sciągłem zderzak i namierzyłem (po spryskaniu pianą) wyciek na łaczeniu przewodu z chłodnicą (niebieskie na fotce).Ponadto odłączony był kabelek od czujnika ciśnienia (czerwone) i zastanawiam się czy było to celowe i czy mogło czemuś służyć.

Czy może być wyciek w jeszcze jednym miejscu? - to co znalazłem pieniło się bardzo delikatnie. Druga sprawa to czy mogę sam to naprawić, wymienić uszczelkę i skręcić bo manualu piszą że w przypadku uszkodzonej uszczelki wymienić cały przewód.

Climber mógłbyś podać co to za uszczelka, oring jakiś?

 

thumb_hosting_zdjec_1377202019__cam00075.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelnione. Okazało sie że był tam pomarańczowy oring gumowo-metalowy. Nie mam fotki ale wyglądał jak krótka tulejka w połowie metal obleczony gumą a dalej tylko guma.

 

Dodano: 26 sie 2013 - 17:38

Więcej wycieków nie udało się znaleźć. Wiem że trudno to stwierdzić, ale pytając czy może być więcej "dziur" chodziło mi o podpowiedź, bo może ktoś robił podobne "doświadczenia", czy ubytek 12bar azotu z 17 w tydzień oznacza np.jeden mały wyciek. Wyczytałem, chyba na tym forum, że wchodzi 550g czynnika i 150ml oleju. Chcieli mi nabić 600 ale jak to powiedziałem zmienił ale oleju ustawił 10ml a weszło 11ml bo wiecej nie można niby, nie bardzo zrozumiałem dlaczego tylko tyle. Klima działa, na termometrze zjechało do -5 i dalej już nie sprawdzał - czyli chyba OK? Zastanawia mnie jeszcze czy z tym olejem tak ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczytałem, chyba na tym forum, że wchodzi 550g czynnika i 150ml oleju. Chcieli mi nabić 600 ale jak to powiedziałem zmienił ale oleju ustawił 10ml a weszło 11ml bo wiecej nie można niby, nie bardzo zrozumiałem dlaczego tylko tyle

Wchodzi tyle ile piszesz ale jak jest pusty układ, np przy wymianie sprężarki. Oleju weszło tylko tyle ile ściągnęli przez maszynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie moje założenie że układ jest pusty z powodu istniejącej ponad rok nieszczelności było błędne?

Uciekł tylko czynnik a olej sobie siedział gdzieś w najniższym miejscu a nabicie azotu pozostało bez wpływu na olej?

Skoro nieszczelność istniała tak długo to pewnie osuszacz do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!