Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki silnik


Prixpl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jaki silnik w Megance II Hatchback jest najmniej awaryjny ??

Słyszałem że 1.5 dci ma problemy z wtryskami i jeden kosztuje 400 zł, a w 1.6 16V sa problemy z cewkami ake za to cewka jedna kosztuje paredziesiąt złoty.

Z góry dzięki za odp.

 

Dodano: 12 sie 2012 - 22:36

Co jest nikt sie nie zna na silnikach ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piwko w rękę i można poczytać forum. Po co przepisywać któryś raz to samo :)

Nie nikt nie wie gdzie mieszkasz i ile jeździsz.

Generalnie jest zasada. Diesle na dłuższe trasy się nadają gdyż nie lubią krótkich przebiegów na niedogrzanym silniku.

Diesel jest ekonomiczny dopiero po nagrzaniu silnika. Benzyna w zasadzie na każdą trasę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowoczesny diesel co by tu nie mówić jest bardziej skąplikowany od benzyniaka. Co za tym idzie jest większe prawdopodobieństwo, że coś się zepsuje i jak już się zepsuje to ceny napraw diesli (zwłąszcza chodzi o części) są o wiele większe. Nawet w benzyniaku nie masz do czego porównać cen wtrysków (w ogóle całego układu paliwowego), koła dwumasowego, turbo, przepływomierza itp. W benzyniaku 1,6 tego nie ma. Dlatego jak jeździsz na krótkie trasy to większa awaria nie zwróci Ci się w paliwie. Diesle kupuje się na długie trasy aby zyskać na paliwie. Co do 1,6 to możesz mieć kłopoty z cewkami jeżeli są SAGEMA (jak są już wymienione to będzie spokój, zresztą kosztują "grosze", a wymiana jest dziecinnie prosta). Także raczej będzie problem z KZFR (można jeździć-tylko denerwuje) i może czujnikiem oraz zaworem KZFR i to wszystko ze stałych bolączek. Oczywiśćie dodatkowo dochodzą takie rzeczy eksploatacyjnych jak w każdym silniku czy to Diesla czy benzynie jak np. rozrząd, filtry itp. Aha w 1,6 przegląd i wymianę oleju masz co 30tkm co też zostawia trochę kasy w kieszeni (wg fabryki, ale możesz częściej jak się martwisz, że za długo). Użytkownicy diesli będą na mnie krzyczeć, ale poczytaj ile jest postów, że w silniku 1,5 po około 150tkm trzeba regenerować turbo bo później naprawa jest jeszcze droższa (nie wiem czy trzeba ale wiem jak często o tym czytam). W 1,6 przy tym przebiegu to nalejesz benzyny i pomyślisz, że jak byś miał 1,5 to właśnie byś musiał wydać około 1,5tzł albo więcej na turbo :)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat woda, wałkowany już nie wiem ile razy. Tak w skrócie to ON na trasy a Pb na miasto. Im więcej jęździsz tym szybciej zwróci Ci się dopłata do Diesla, a do Benzyniaka zawsze możesz gaz zainstalować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no 2.0 to za dużo dla mamy :notacrook: to ma być nie za szybkie autko przeważnie do miasta tylko żeby nie zabrakło mocy na wyprzedzaniu.A nie do szybkiej jazdy.

A czemu 1.6 z 1.4 coś nie tak ? Według mnie też 1.6 był by idealny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!