Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki silnik


Prixpl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jaki silnik w Megance II Hatchback jest najmniej awaryjny ??

Słyszałem że 1.5 dci ma problemy z wtryskami i jeden kosztuje 400 zł, a w 1.6 16V sa problemy z cewkami ake za to cewka jedna kosztuje paredziesiąt złoty.

Z góry dzięki za odp.

 

Dodano: 12 sie 2012 - 22:36

Co jest nikt sie nie zna na silnikach ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piwko w rękę i można poczytać forum. Po co przepisywać któryś raz to samo :)

Nie nikt nie wie gdzie mieszkasz i ile jeździsz.

Generalnie jest zasada. Diesle na dłuższe trasy się nadają gdyż nie lubią krótkich przebiegów na niedogrzanym silniku.

Diesel jest ekonomiczny dopiero po nagrzaniu silnika. Benzyna w zasadzie na każdą trasę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowoczesny diesel co by tu nie mówić jest bardziej skąplikowany od benzyniaka. Co za tym idzie jest większe prawdopodobieństwo, że coś się zepsuje i jak już się zepsuje to ceny napraw diesli (zwłąszcza chodzi o części) są o wiele większe. Nawet w benzyniaku nie masz do czego porównać cen wtrysków (w ogóle całego układu paliwowego), koła dwumasowego, turbo, przepływomierza itp. W benzyniaku 1,6 tego nie ma. Dlatego jak jeździsz na krótkie trasy to większa awaria nie zwróci Ci się w paliwie. Diesle kupuje się na długie trasy aby zyskać na paliwie. Co do 1,6 to możesz mieć kłopoty z cewkami jeżeli są SAGEMA (jak są już wymienione to będzie spokój, zresztą kosztują "grosze", a wymiana jest dziecinnie prosta). Także raczej będzie problem z KZFR (można jeździć-tylko denerwuje) i może czujnikiem oraz zaworem KZFR i to wszystko ze stałych bolączek. Oczywiśćie dodatkowo dochodzą takie rzeczy eksploatacyjnych jak w każdym silniku czy to Diesla czy benzynie jak np. rozrząd, filtry itp. Aha w 1,6 przegląd i wymianę oleju masz co 30tkm co też zostawia trochę kasy w kieszeni (wg fabryki, ale możesz częściej jak się martwisz, że za długo). Użytkownicy diesli będą na mnie krzyczeć, ale poczytaj ile jest postów, że w silniku 1,5 po około 150tkm trzeba regenerować turbo bo później naprawa jest jeszcze droższa (nie wiem czy trzeba ale wiem jak często o tym czytam). W 1,6 przy tym przebiegu to nalejesz benzyny i pomyślisz, że jak byś miał 1,5 to właśnie byś musiał wydać około 1,5tzł albo więcej na turbo :)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat woda, wałkowany już nie wiem ile razy. Tak w skrócie to ON na trasy a Pb na miasto. Im więcej jęździsz tym szybciej zwróci Ci się dopłata do Diesla, a do Benzyniaka zawsze możesz gaz zainstalować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no 2.0 to za dużo dla mamy :notacrook: to ma być nie za szybkie autko przeważnie do miasta tylko żeby nie zabrakło mocy na wyprzedzaniu.A nie do szybkiej jazdy.

A czemu 1.6 z 1.4 coś nie tak ? Według mnie też 1.6 był by idealny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!