Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

olej w układzie chłodzenia


outlaw_1987

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem tu nowy i mam taki problem: w układzie chłodzenia a zwłaszcza w zbiorniczku gromadzi mi sie szary nalot, nie mam pojecia skad sie do niego dostaje. Wyczyscilem zbiorniczek nalalem wody i probowalem go odpowietrzyc wedle waszych porad, czyli odkrecilem korek od zbiorniczka dalem mu gazu na ok 2 tys obrotow, wlaczylem dmuchawe. woda zaczela wylewac sie ze zbiorniczka i gotowac czy to normalne? czy tak powinno byc? prosze o jakies porady i instrukcje

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

Skoro przy rejestracji potwierdziłeś Regulamin to stosuj się do niego.

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz masz zalany układ to odkręc odpowietrzniki na wężu od nagrzewnicy i chłodnicy/na chłodnicy. Jeśli masz "suchy" układ to wyjmij termostat (przy okazji możesz sprawdzić czy działa w garnku z wodą i termometrem) i daj na uszczelkę sylikon wysokotemperaturowy i zalej układ odkręcając po kolei odpowietrzniki (1 na wężu nagrzewnicy, 2 na chłodnicy), jak już z nich poleci płyn/woda to zakręć je i odpal auto i stosuj się do instrukcji. Jeśli po poprawnym odpowietrzeniu nadal będzie ten osad to masz problem z uszczelką pod głowicą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzieki, z ta uszczelka jeszcze poczekam, najpierw musze sie pozbyc tego calego syfu z obiegu bo narazie wyczyscilem tylko zbiorniczek ale widze ze osad nadal wyplywa do zbiorniczka. Jakies pomysly jak najlepiej wyplukac ten syf i czym?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest, jak się naprawi uszczelkę pod głowicą to dopiero wtedy możesz się zabrać za czyszczenie układu chłodzenia. W innym przypadku olej będzie się cały czas przedostawał do układu chłodzenia i w najgorszym przypadku możesz zatrzeć silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy to pewne ze to przez ta uszczelke? Ja od kad go kupilem to juz byl ten osad w zbiorniczku. Z tego co zauwazyłem to oleju mi nie bierze dużo, dolewam troche co kilka tysiecy ale to chyba normalne. Można jakos sprawdzić czy to na pewno uszczelka? Dodam jeszcze ze mieszkam w Hiszpani a tutaj mechanicy strasznie sie cenią dlatego staram się wszystko robić sam nie stać mnie na wizyte u mechanika. Za głupią wymiane oleju liczą sobie 100 euro plus koszt oleju i filtra, tak więc chyba rozumiecie czemu staram sie robić wszystko samodzielnie, z góry dziekuje za wszystko.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdź, czy nie miesza się olej z płynem chłodniczym poprzez obudowę termostatu. Często dochodzi do uszkodzenia uszczelki właśnie w tym miejscu.

Dokładnie chodzi o uszczelkę między obudową termostatu a głowicą. Są tam kanały olejowe i wodne, tak więc małe uszkodzenie i mamy olej w układzie chłodniczym.

Oczyść łączenia tych dwóch elementów, posmaruj silikonem wysokotemperaturowym i złóż z powrotem. Następnie dokładnie przepłukaj układ chłodzenia, zalej nowy płyn i pojeździj. Przez jakiś czas może się jeszcze troszeczkę tej mazi pojawiać (niewypłukane resztki), ale powinno być jej zdecydowanie mniej i z czasem powinna zniknąć (przy jednoczesnym czyszczeniu zbiorniczka co jakiś czas). Jeżeli nadal do zbiorniczka będą trafiały duże ilości tej mazi, niestety, ale raczej walnięta jest uszczelka pod głowicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!