Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

olej w układzie chłodzenia


outlaw_1987

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem tu nowy i mam taki problem: w układzie chłodzenia a zwłaszcza w zbiorniczku gromadzi mi sie szary nalot, nie mam pojecia skad sie do niego dostaje. Wyczyscilem zbiorniczek nalalem wody i probowalem go odpowietrzyc wedle waszych porad, czyli odkrecilem korek od zbiorniczka dalem mu gazu na ok 2 tys obrotow, wlaczylem dmuchawe. woda zaczela wylewac sie ze zbiorniczka i gotowac czy to normalne? czy tak powinno byc? prosze o jakies porady i instrukcje

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

Skoro przy rejestracji potwierdziłeś Regulamin to stosuj się do niego.

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz masz zalany układ to odkręc odpowietrzniki na wężu od nagrzewnicy i chłodnicy/na chłodnicy. Jeśli masz "suchy" układ to wyjmij termostat (przy okazji możesz sprawdzić czy działa w garnku z wodą i termometrem) i daj na uszczelkę sylikon wysokotemperaturowy i zalej układ odkręcając po kolei odpowietrzniki (1 na wężu nagrzewnicy, 2 na chłodnicy), jak już z nich poleci płyn/woda to zakręć je i odpal auto i stosuj się do instrukcji. Jeśli po poprawnym odpowietrzeniu nadal będzie ten osad to masz problem z uszczelką pod głowicą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzieki, z ta uszczelka jeszcze poczekam, najpierw musze sie pozbyc tego calego syfu z obiegu bo narazie wyczyscilem tylko zbiorniczek ale widze ze osad nadal wyplywa do zbiorniczka. Jakies pomysly jak najlepiej wyplukac ten syf i czym?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest, jak się naprawi uszczelkę pod głowicą to dopiero wtedy możesz się zabrać za czyszczenie układu chłodzenia. W innym przypadku olej będzie się cały czas przedostawał do układu chłodzenia i w najgorszym przypadku możesz zatrzeć silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy to pewne ze to przez ta uszczelke? Ja od kad go kupilem to juz byl ten osad w zbiorniczku. Z tego co zauwazyłem to oleju mi nie bierze dużo, dolewam troche co kilka tysiecy ale to chyba normalne. Można jakos sprawdzić czy to na pewno uszczelka? Dodam jeszcze ze mieszkam w Hiszpani a tutaj mechanicy strasznie sie cenią dlatego staram się wszystko robić sam nie stać mnie na wizyte u mechanika. Za głupią wymiane oleju liczą sobie 100 euro plus koszt oleju i filtra, tak więc chyba rozumiecie czemu staram sie robić wszystko samodzielnie, z góry dziekuje za wszystko.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdź, czy nie miesza się olej z płynem chłodniczym poprzez obudowę termostatu. Często dochodzi do uszkodzenia uszczelki właśnie w tym miejscu.

Dokładnie chodzi o uszczelkę między obudową termostatu a głowicą. Są tam kanały olejowe i wodne, tak więc małe uszkodzenie i mamy olej w układzie chłodniczym.

Oczyść łączenia tych dwóch elementów, posmaruj silikonem wysokotemperaturowym i złóż z powrotem. Następnie dokładnie przepłukaj układ chłodzenia, zalej nowy płyn i pojeździj. Przez jakiś czas może się jeszcze troszeczkę tej mazi pojawiać (niewypłukane resztki), ale powinno być jej zdecydowanie mniej i z czasem powinna zniknąć (przy jednoczesnym czyszczeniu zbiorniczka co jakiś czas). Jeżeli nadal do zbiorniczka będą trafiały duże ilości tej mazi, niestety, ale raczej walnięta jest uszczelka pod głowicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!