Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MII - grzechotanie w układzie kierowniczym


Rekomendowane odpowiedzi

Znacie ten temat ? Otóż w ogroooooomniej większości MII( w mojej też) przy jeździe po nierównościach/hamowaniu.skręcaniu kół słychać charakterystyczny "grzechot" gdzieś z kolumny kierowniczej...i tak do końca sprawy nigdy rozwiązanej nie widziałem, choć niektórzy twierdzą że u nich nic a nic nie słychać...

 

pzdr!

Nix

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yyyy u mnie nic takiego nie ma... za to jak stoje na parkingu i nakrecam max szybko w lewo to jest takie terkotanie na granicy slyszalnosci, w prawo tego nie ma... o_O dzwiek troche podobny do ... "pyrkania" silniczka elektrycznego :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yyyy u mnie nic takiego nie ma...

Masz szczęście :mrgreen:

Ale słyszałeś o tym może ? W sumie masz nowe auto -ja słyszałęm że poprawili sprawę el. wspomagania w MII, mój model jest 2003 i ma to po staremu czyli źle...

 

pzdr

Nix

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, akurat pierwsze slysze, w ogole na temat grzebania w mojej reni teraz sie zaczynam interesowac, najpierw sie cieszylem z autka, potem nie bylo czasu, a teraz mija polowa gwarancji... trzeba sie zaczac rozgladac za tym co mozna poprawic w fabrycznym wyrobie :mrgreen:

 

juz mam:

- uruchomic prawy halogen z tylu

- poprawic ustawienia czujnika kata kierownicy

- przerobic lampke otwartych drzwi zeby pokazywal ktore sa rzeczywiscie otwarte (dwie dodatkowe diody na drzwi i troche zabawy rodem z modelarstwa)

- wsadzic komputer do schowka (ciagle mam problem ze znalezieniem dobrego zasilacza, ale jestem na tropie)

- przeprogramowac komputer (chiptuning >> 100KM/240Nm kusi) :}

 

ale to juz jest [OT] ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz mam: ...

- poprawic ustawienia czujnika kata kierownicy

- przerobic lampke otwartych drzwi zeby pokazywal ktore sa rzeczywiscie otwarte (dwie dodatkowe diody na drzwi i troche zabawy rodem z modelarstwa)

- wsadzic komputer do schowka (ciagle mam problem ze znalezieniem dobrego zasilacza, ale jestem na tropie)

 

Co jest z tym czujnikim kąta wspomagania ? Jak się objawia nieprawidlowośc ?

 

Rozwiń też myśl o sygnalizacji otwartych drzwi... jaką masz wersję Megi ?

 

Co do kompa- najlepiej przetwornica np. z allegro -ok.150W dostaniesz za ok 75-85 zł, taka z radiatorem, nie zabawkowy, plastikowy przetwornik... ale jaki komp chczesz wsadzic ? bo pond 100W to prawie każdy weźmie, chyba że laptop/płyta z laptopa...

 

pzdr!

Nix

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiec... meganke mam jak na zdjeciu i w podpisie i pod avatarem :mrgreen: MII 1.5dCi dla nieuwaznych

 

co do kata kierownicy, ostatnio na newsgrupie bylo o tym troche, po zdjeciu klem resetuje sie ustawienie czujnika obrotu kierownicy dla ukladu wspomagania, mozna/trzeba go wtedy ustawic, mozna w ten sposob poprawic np lekkie siciaganie kierownika mimo dobrej geometrii. pare osob sie przyznalo ze lekko ciagnie kierownice w lewo przy jezdzie na wprost, tez to mam. instrukcja (pobiezna) jak to zrobic jest w instrukcji megane mr.

 

a co do kompa... LINK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontynuując temat grzechotania... wykryłem że u mnie przy wyłączonym zapłonie koło kierownicy ma pewien luz mały...ok. 8-9 mm na obwodzie koła i jest to luz gdzieś w kolumnie, bo krzyżak w przegrodzie czołowej się nie rusza, tzn że luz jest gdzieś w przedziale od koła kierownicy do tego krzyżaka... niby mały luz, ale pewnie się sumuje z innymi luzami i może i to właśnie grzechocze ?

 

Bo grzechotanie owo słychać wyraźnie gdzieś z kolumny kier. nie z podwaozia...

 

A druga sparawa: ile powinny wytrzymać końcówki drązków kier ? Może tu też jest nieco zużycia ?

 

pzdr!

Nix

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale na kierowniku masz taki konkretny luz ze bez zadnego oporu sie rusza kierownica jakby nie byla w ogole przykrecona?

 

co do grzechotania... ojciec w LII wczoraj wymienil obie galki, byly tak wytluczone ze wlasnie przy jezdzie po np grubym zwirze bylo slychac wlasnie takie grzechotanie... teraz mowi ze jest cisza. moze w tym jest problem? jedna galka w LII to koszt 80PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale na kierowniku masz taki konkretny luz ze bez zadnego oporu sie rusza kierownica jakby nie byla w ogole przykrecona

 

Dokładnie tak !!! leciutko chodzi jakby nie była wcale przykręcona...tyle że tego luzu jest tylko kilka milimetrów i widać że to luz gdzieś blisko koła kierownicy , bo już jak się sięgnie łapą pod deskę- tam jest taki "tłumik drgań" stalowo-gumowy na osi kierownicy( tak z 50-60cm w głąb licząc od koła kierownicy) to tam już luzu nie ma...tzn ten tłumik się nie rusza a koło kier. tak...dalej na krzyżaku w przegrodzie czołowej też nie ma...

te milimetry podałęm "na oko" - ale zmierzę na obwodzie kierownicy ile tego luzu faktycznie jest. Tak czy owak to chyba nie jest zdrowe, co ?

 

Co do gałek... właśnie wróciłm z szarpaków- przegląd po 3 latach - zero luzów... to nie to bo i słychać "moje" grzechotanie we wnętrzu auta raczej - nie z kół...i było szczególnie silne przy hamowaniu na drobnych nawet dziuach i pszczegółnie silne przy skręcaniu kół...

 

Napiszę szerzej: Ta przypadłość- grzechotanie jest od nowości-było zgłaszanie fwarancyjnie 13 razy !!! do ASO - i ... na początku nic nie widzieli, potem robili po kolei:

-dokręcali krzyżak w przegrodzie czoł

- wymianiali tulejkę w w/w krzyżaku

-wymianiale sprężyny( sic!!!) z przodu

-wymieniali łożyska MC Pherson ( 2 razy)

-wymianiali zaciski hamulca +klocki+wężyki z przodu

-w końcu niby znależli usterkę- "poprawili" tłumik drgań skrętnych - to chyba ten element stalowo-gumowy o którym wspominałem- grzechotanie ustało- to było z rok temu ...

 

teraz grzechocze dalej- ale do ASO już nie pojadę...szkoda zdrowia...

 

 

pzdr!

Nix

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak odpisywalem to ostatnie bylo "Tak czy owak to chyba nie jest zdrowe, co ?" wiec napisalem "nie" :mrgreen:

 

wiesz co... zapytam/zadzwonie do znajomego z aso (ten co podawalem w dziale warsztaty. moze on cos wie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam ja poraz pierwszy tutaj :mrgreen:

u mnie tez jest podobny objaw grzechotania, "specjalisci" z ASO stwierdzili ze tak byc musi i nic z tym nie zrobia, tzn. "ten typ tak ma", na forum ludziska pisali o tym tlumiku drgan cos wlasnie, ze trzeba cos dokrecic i w aso komus to zrobili w 10min (ale po 10kkm znowu sie zepsulo) ALE NIE W MOIM ASO:)))

 

tez bardzo chcialbym sie tego pozbyc ale sam nie dam rady....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"specjalisci" z ASO stwierdzili ze tak byc musi i nic z tym nie zrobia

 

A może oni tak specjalnie mówią,żeby przeczekać gwarancje,a potem dołożyć naprawę za pokaźną sumkę...Zastanawialiście się nad tym?A może warto pojechać do małego warszatatu,gdzie chociaż spróbóją zdiagnozować te stuki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!