Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Na ile wystarczają amortyzatory w M3?


Rekomendowane odpowiedzi

Ja widziałem zamienniki Febi i Monroe , poza tym są oferowane jeszcze jakieś polskie, które "pasują" do wszystkich amortyzatorów.

Te są najbardziej kuszące, bo są najtańsze i co ciekawe mają najdłuższą gwarancję w czasie, której oba komplety oryginałów by nie przeżyły.

A jakiej marki osłony są zakładane w fabryce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też jest jedna osłona oberwana, może ktoś podrzucić jakiś konkretny model, żeby kupić i wymienić, bez konieczności biegania z częsciami do sklepu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie wytrzymałości amortyzatorów.

Wczoraj pojechałem do znajomego który ma "stację przeglądów" na sprawdzenie amorków, wynik:

  • przód 79 i 71 %
  • tył 57 i 53 %

amorki do wymiany jak mają poniżej 20 % lub różnica na osi jest większa niż 15 %

Auto z 2009 roku przebieg 89 tyś, po polskich drogach, małych miasteczkach, trochę dróg klasy A i S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy do wymiany tych osłonek amortyzatorów trzeba mieć jakieś specjalne narzędzia?

Czy sam dam radę to zrobić?

l

Klucze standardowe do odkręcenia kolumny od góry oraz amorka od zwrotnicy i łącznika stabilizatora,

Potem jak już masz kolumne na wierzchu musisz mieć dobry sciągacz do sprężyn bo są bardzo długie no i najlpiej pneumatyczny pistolet.

Edytowane przez Tytan555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 8 miesięcy temu...

Witam. Dzisiaj przy wymianie kół na letnie gdy auto było podniesione na lewarku to zauważyłem trzpień amortyzatora , a ta osłona harmonijkowa co jest wewnątrz sprężyny swobodnie sobie jeździła w górę i w dół. Czy to świadczy o tym, że ta osłona uległa oberwaniu, że tak swobodnie sobie lata. Na drugim kole jest ok. Gdy opuściłem auto na koła to też ręką można było od góry dotknąć środka amorka. Czy ta osłona (harmonijka) musi stanowić jedną całość z odbojnikiem? U mnie tak nie jest i jest przerwa między odbojnikiem a harmonijką. Dodam, że chodzi o osłonę w przednim zawieszeniu. Niestety oberwała się i trzeba wymienić. Coś słabe te elementy gumowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Mam do wymiany amortyzatory z przodu, osłony na nich są zerwane. Mechanik proponuje wymianę amorków z osłonami i odbojami oraz poduszek z łożyskami bo podobno padają. Koszt tych poduszek nie mały. Jest sens je wymieniać jak będą dobre?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Wymiana na przodzie dopadła i mnie :( po części z mojej winy jeździłem dobre 2 sezony z oberwanymi osłonami :bash:

Prawy już lekko mokry, lewy ciut lepiej, teraz odwieczne pytanie co założyć :?: :?: :?: :

KYB EXCEL-G 339724

MONROE Reflex E7096

BILSTEIN B4 22 193452

SACHS 315 294

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno załóż nowe dobre gumowe osłonki, najlepiej zamienniki, które są lepsze od oryginałów, żeby nowe amorki nie padły.

A amortyzatory to chyba najlepiej te, co mają najdłuższą gwarancję i są najtańsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!