Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Od niedawna moja Meganka bardzo dziwnie się zachowuje, postaram się wypisać w punktach:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1. Przy ruszaniu z jedynki kierownica sama skręca w prawo o ok. 45-50 stopni na odcinku 15-20 metrów, czyli bardzo dużo.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

2. Po wyprostowaniu kierownicy i wrzuceniu dwójki skręcanie występuje nadal ale jest dużo mniejsze.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

3. Podczas jazdy z prędkością np. 100-120km/h i puszczeniu kierownicy nie jest aż tak źle, trzeba delikatnie kontrować ale aby zjechać całkiem na sąsiedni pas trzeba by przejechać ok. 200 metrów.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Co o tym sądzicie?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Zbieżność i geometria były zrobione ok pół roku temu, opony mają 2,5 roku i przejechały ok 50 tys (Fulda).

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mieć - poczytaj na forum o ustawieniu czujnika skrętu po odłączeniu zasilania.W skrucie musisz odłączyć jeszcze raz akumulator (najlepiej przy wyprostowanych kołach) po podłaczeniu akumulatora włączyć zapłon i wykonać kilka skrętów kierownicą lewo, prawo i pozostawić na wprost, wyłączyć zapłon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie czytałem, ale nie wiem czy to prawidłowa kolejność, jak coś źle piszę to mnie poprawcie, jest to fachowo nazwana:

 

KALIBRACJA CZUJNIKA KĄTA SKRĘTU (ang. Steering Angle Sensor Calibration)

 

1. Ustawić kierownicę tak aby koła były na wprost.

2. Odłączyć akumulator, najpierw minus, później plus.

3. Odczekać minimum 10 minut.

4. Podłączyć akumulator, najpierw plus, później minus.

5. Włączyć zapłon.

6. Skręcam kierwonicę na maxa w prawo, później na maxa w lewo, później na wprost (jeśli jest różnica w kolejności skręcania, albo potrzeba dodatkowych skrętów proszę o komentarze).

7. Wyłączam zapłon.

8. Uruchamiam samochód, przejeżdżam odcinek 50 metrów z maxymalną prędkością 15-20km/h całkowicie na wprost.(zerowy kąt)

9. Wyłączam silnik.

10. Włączam silnik.

11. Jeżdżę po okolicznych ulicach i testuję samochód który powinien już jeździć prosto po puszczeniu kierownicy przy każdej prędkości.

 

Gorąco Was proszę o wszystkie komentarze na temat kolejności i prawidłowości podanych kroków.

Edytowane przez Daniel_Megane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 2006 rok, 1.5dci, sedan, 86KM.

 

Jeśli u mnie to nie zadziała to co zadziała żeby to skalibrować?(jeśli w ogóle to jest zła kalibracja)

 

Dodano: 05 wrz 2012 - 10:00

Jak tam? Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!