Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III phII 1.6 ze skrzynią 6-biegową


vorph

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Cena wykładziny pod maskę to 210 zł netto, pasuje od Coupe, nmuer oryg. 658400006r

Co do jazdy silnikiem ze skrzynią 5 i 6, zdecydowanie polecam 6 w piątce niestety jest głośniej spalanie nie będzie sie różniło.

Skrzynia 5 jest również mniej sztywna a silnik mniej dynamiczy co potwierdzą posiadacze FLUENCE, 6 jest precyzyjniejsza. No jeśli chcesz nową to kup chociaż wersję Dynamique. Expression nawet wypasiony nie robi takigo wrażenia. Spalanie przy normalnym urzytowaniu to 7,4 litra ale jazda od 90 - 140km/h po 50 km dziennie. Spalanie ściśle w mieście to jakieś 9 a poza maiastem poniżej 7.

Zdecydowanie polecam Megane w silniku 110 KM i co az tym idzie skrzynie szóstkę.

Fluence jest zbyt głośny oraz mało dyamiczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem Twoje obawy przed turbiną, ale gdzie się podziała radosć z jazdy? Nie wspominając o elastyczności tak przydatnej w czasie wyprzedzania na trasie w której spędzasz większosć czasu jak napisałeś.

 

Po kilku latach jeżdżenia dieslem trochę się obawiam przesiadki na benzynę i ewentualnego rozczarowania. Bez jazdy próbnej chyba się nie obejdzie. Natomiast chciałbym nówkę, a różnica ok. 8000 zł w zakupie skutecznie mnie odstrasza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli różnicę do diesla :notacrook: . Gdybym miał kupować 1.4 TCE to tak szczerze wolałbym dopłacić do diesla - wtedy jest tylko ok. 4000 tys. różnicy. Natomiast między 1.6 a 1.5 DCi różnica sięga nawet 10000 w tej samej wersji (dynamique). Trzeba negocjować z dealerem to może spuści ze 2-3 tys. Ale to i tak sporo kasy - na dzień dzisiejszy megane III z 2012 r. w wersji dynamique to ok. 60 tys. a z dieslem ok. 68-70 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga sprawa: skrzynia ma krótki piąty bieg, co skutkuje tym, że przy 100 km/h mamy już 3000 obrotów. Poprzednio jeździłem Megane II z tym samym silnikiem i tam z kolei przy tej samej prędkości było o 250 obrotów mniej.

 

 

PRzy 100 km/h miałes 2750 obr/min w megane II 1.6 16v?? Bo u mnie przy 3 tys. obr/min pokazuje 103 km/h, a przy 2750 jest 90 km/h. Chyba że u mnie jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeżeli kolega vorph dysponuje kwotą 60 tys. to o ile Renault po liftingu nie poradziło sobie z hałasem podczas jazdy i skrzypiącym wnętrzem, radziłbym Ci rozglądnąć się za jakąś inną marką. Na przykład Citroen C4, który jest o niebo lepiej zrobiony (i strasznie ładny :D), a za 60k spokojnie wybierzesz coś fajnego. I nie sugeruj się cenami cennikowymi, bo Citro ma godne rabaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już polecamy koreańskie to może jeszcze Chevrolet Cruze? :D Kawał samochodu, środek wybajerzony, przy silniku 1.8 (140KM!) można od razu założyć podtlenek LPG i śmigać. :D Cena też nieduża... Niby te auto jest niczego sobie, wygląda też nawet, ale jakoś siedząc w nim nie mogłem się pozbyć wrażenia, że to nadal coś wspólnego z Daewoo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vorphno tak... różnica jest spora, nawet zejscie do Expression w dizlu niewiele daje. Ale ja bym się szczerze mówiąc zastanowil nad TCE. Różnica 4 tyś + cos tam jeszcze znegocjuesz, a w porównaniu do 1,6 to niebo a ziemia - jeździłem na jazdach probnych z tym silniczkiem i jest prawie jak mój dizel :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak po prostu napisałem swoją subiektywną opinię, bo drugi raz na Megane już bym się nie zdecydował. Dlatego próbuję naprowadzać na coś innego, wiem że może dla niektórych użytkowników to najlepsze auto jakie mogli sobie wybrać (ich zdaniem), ale może jednak moje rady trochę pomogą w dokonaniu wyboru :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wnętrze też z lekka skrzypi. Ale to tylko na początku,po krótkim czasie przestaje.

Szczerze? Jak będę zmieniać autko i jakieś Renault spełniałoby moje wymagania to ponownie zdecydowałbym się na to autko. Ale to może się jeszcze zweryfikować podczas użytkowania aktualnego autka. Mam nadzieję,że mnie nie zawiedzie :D

 

Ale z drugiej strony gdybym nie miał auta i miał dopiero kupować to nowa kia ceed miałaby u mnie wielkie szanse. Cruze też jest ciekawą propozycją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Scenicu II miałem 1,6 benzynę. Teraz w nowym mam 1,4Tce. Nie ma porównania w przyspieszeniu, dynamika jest znakomita. Spalanie w 1,6 było nie całe 10l w mieście. Teraz jest podobnie z tym że na włączonej klimatyzacji w większości czasu. Nie szaleję bo auto nowe, ale też w ogonie nigdy nie zdarza mi się wlec. Przy obrotach 2-3 tys wszystko śmiga aż miło. Sądzę że po dotarciu spalanie spadnie, bo wszyscy tak mówią. Gdybym miał kupić jeszcze raz również wybrałbym ten silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też zastanawiałem się nad konkurencją - ale konfigurator takiej Kii Ceed (nowej)z silnikiem benz. 132KM (nie pamiętam dokładnie) w porównaniu do Megane 1.4 TCe pokazuje właściwie wyższą cenę! A Megane ma lepsze wyposażenie. Trochę mnie ta moja Meganka rozpieściła wyposażeniem i chciałoby się mieć to samo albo i więcej :D I jeszcze jedno - nie uważam tego auta za najlepsze, ma swoje wady, ale naprawdę bardzo je lubię i (póki co przynajmniej) z żalem bym się z nim rozstał. Po prostu mi szkoda :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!