Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 czy Lancer?


k0b3

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Zamierzam zakupić jeden z samochodów wymienionych w tytule wątku.

- Megane 3 1.6 16v 110KM

- Lancer 1.8 16V 140KM

 

Chciałem zapytać czy miał ktoś jakieś doświadczenia z tymi samochodami?

Miałem okazję jechać nimi, ale nie miałem możliwości przetetować ich na trasię, a troche robię kilometrów po autostradzie i ekspresówkach.

Mam okropny dylemat, bardzo Was proszę o jakieś argumenty :D

 

Megane w porównaniu z Lancerem zdecydowanie wygrywa pod względem wyposażenia. Ten samochód ma wszystko co bym chciał mieć, jednak mam obawy co do silnika.

Zależy mi o w miarę dynamicznym samochodzie. W moim odczuciu, wydaje mi się, że silnik w Megane jest za mały.

Bardzo proszę o obiektywne opinie. Który waszym zdaniem jest bardziej komfortowy (cisza w środku)?

 

Dzięki za wszelkie komentarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem jazdę próbną lancerem z tym silnikiem. Ostatecznie kupiłem megankę 1.6. 110km.

Szczerze? Wielkiej różnicy w osiągach nie ma. Lancera trzeba jeszcze bardziej wkręcać na wysokie obroty aby sprawnie jeździć. To już silnik w tej megance jest żwawszy.

A przy okazji oszczędniejszy.

 

Ale głównym powodem dla czego wziąłem megankę to właśnie wyposażenie i ogólnie jakosć wykonania wnętrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brałbym mocniejszy silnik przed wyposażeniem. Chociaż widzę, że na samar.pl podają

10.9 s do setki dla Lancera Sportback (11.1 dla silnika 1.6). To dziwnie dużo.

Tutaj

http://moto.pl/Testy/1,113536,8713164,Mitsubishi_Lancer_1_8_Sportback___Za_kierownica.html

podają 10.6 s.

Moim zdaniem słabo jak na 140 KM.

 

A nie rozpatrujesz Megane 1.4 TCE? Ma lepszy moment.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto kupione, więc musztarda po obiedzie, ale:

nie miałem możliwości przetetować ich na trasię, a troche robię kilometrów po autostradzie i ekspresówkach.

jak na trasy to nie brałes pod uwagę diesla? Jazda o wiele przyjemniejsza po trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Dziękuje bardzo za odpowiedzi.

A nie możesz się umówić na jazdy próbne ? Wiadomo, ile ludzi tyle opinii.

Byłem, ale nie miałem możliwości potestować dłużej samochodu. Przejechałem sie po mieście, nie było go gdzie rozpędzić.

jak na trasy to nie brałeś pod uwagę diesla? Jazda o wiele przyjemniejsza po trasie.

Robie 50%/50% trasa/miasto. Na trase diesel byłby OK, ale na miasto w Warszawie w korkach już troche gorzej.

Po za tym jestem zwolennikiem LPG. Lubie tanio jeździć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli LPG to w Lancerze w tym silniku chyba z salonu wyjeżdzają z instalacją.

W Megance, silniuk dobrze znosi LPG, ale trzeba pokombinować by nie stracić gwarancji (niewiele salonów montuje, a szukałem Łódź i okolice).

 

Co do Megane. Mam Fluence'a ale z tym silnikiem i nie jest to demon prędkości i raczej ciężko nim poszaleć jeśli masz załadowane auto. I te 30 KM powinno robic rózniece.

Natomiast jak juz ktoś powiedział, Lancer ma gorsze wyposażenie, a małe rzeczy cieszą :D a tych w Megance trochę jest :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.mitsubishi.pl/dane-techniczne/Lancer-Sedan

Tu podają 9.8s dla 143KM. 10.7s jest dla wersji 117KM, czyli porównywalnie z MIII. Dla wersji Sportback należy doliczyć mw. 0.5 sekundy - nie wiem czemu jest wolniejszy niż sedan. Ale kolega jeździł też na jazdach próbnych przed kupnem MIII i miał dokładnie takie same wrażenie - niby tej mocy więcej, a muli. Może to kwestia skrzyni biegów, może przebiegu momentu.

 

Meganka 110KM ma całkiem przyzwoite parametry jak na swoją moc, przykładowo Cruze 1.6 120KM robi setkę w zatrważające 12 sekund (141-konny w sensowniejsze 10.1). Peugeot 308 w porównywalne 10.8 sekundy, ale potrzebuje 120KM, tak samo nowy i30. Praw fizyki może nie łamie ale to całkiem żwawy silnik, szczególnie sparowany z 6-biegową skrzynią. Co ciekawe, fordowski supernowoczesny 1.0 125KM ecoboost potrzebuje ponad 11 sekund, mimo 6-biegowej skrzyni, a VMax też ciutkę mniejsze. Podobnież renaultowski 1.2 TCe 115KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!