Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 czy Lancer?


k0b3

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Zamierzam zakupić jeden z samochodów wymienionych w tytule wątku.

- Megane 3 1.6 16v 110KM

- Lancer 1.8 16V 140KM

 

Chciałem zapytać czy miał ktoś jakieś doświadczenia z tymi samochodami?

Miałem okazję jechać nimi, ale nie miałem możliwości przetetować ich na trasię, a troche robię kilometrów po autostradzie i ekspresówkach.

Mam okropny dylemat, bardzo Was proszę o jakieś argumenty :D

 

Megane w porównaniu z Lancerem zdecydowanie wygrywa pod względem wyposażenia. Ten samochód ma wszystko co bym chciał mieć, jednak mam obawy co do silnika.

Zależy mi o w miarę dynamicznym samochodzie. W moim odczuciu, wydaje mi się, że silnik w Megane jest za mały.

Bardzo proszę o obiektywne opinie. Który waszym zdaniem jest bardziej komfortowy (cisza w środku)?

 

Dzięki za wszelkie komentarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem jazdę próbną lancerem z tym silnikiem. Ostatecznie kupiłem megankę 1.6. 110km.

Szczerze? Wielkiej różnicy w osiągach nie ma. Lancera trzeba jeszcze bardziej wkręcać na wysokie obroty aby sprawnie jeździć. To już silnik w tej megance jest żwawszy.

A przy okazji oszczędniejszy.

 

Ale głównym powodem dla czego wziąłem megankę to właśnie wyposażenie i ogólnie jakosć wykonania wnętrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brałbym mocniejszy silnik przed wyposażeniem. Chociaż widzę, że na samar.pl podają

10.9 s do setki dla Lancera Sportback (11.1 dla silnika 1.6). To dziwnie dużo.

Tutaj

http://moto.pl/Testy/1,113536,8713164,Mitsubishi_Lancer_1_8_Sportback___Za_kierownica.html

podają 10.6 s.

Moim zdaniem słabo jak na 140 KM.

 

A nie rozpatrujesz Megane 1.4 TCE? Ma lepszy moment.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto kupione, więc musztarda po obiedzie, ale:

nie miałem możliwości przetetować ich na trasię, a troche robię kilometrów po autostradzie i ekspresówkach.

jak na trasy to nie brałes pod uwagę diesla? Jazda o wiele przyjemniejsza po trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Dziękuje bardzo za odpowiedzi.

A nie możesz się umówić na jazdy próbne ? Wiadomo, ile ludzi tyle opinii.

Byłem, ale nie miałem możliwości potestować dłużej samochodu. Przejechałem sie po mieście, nie było go gdzie rozpędzić.

jak na trasy to nie brałeś pod uwagę diesla? Jazda o wiele przyjemniejsza po trasie.

Robie 50%/50% trasa/miasto. Na trase diesel byłby OK, ale na miasto w Warszawie w korkach już troche gorzej.

Po za tym jestem zwolennikiem LPG. Lubie tanio jeździć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli LPG to w Lancerze w tym silniku chyba z salonu wyjeżdzają z instalacją.

W Megance, silniuk dobrze znosi LPG, ale trzeba pokombinować by nie stracić gwarancji (niewiele salonów montuje, a szukałem Łódź i okolice).

 

Co do Megane. Mam Fluence'a ale z tym silnikiem i nie jest to demon prędkości i raczej ciężko nim poszaleć jeśli masz załadowane auto. I te 30 KM powinno robic rózniece.

Natomiast jak juz ktoś powiedział, Lancer ma gorsze wyposażenie, a małe rzeczy cieszą :D a tych w Megance trochę jest :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.mitsubishi.pl/dane-techniczne/Lancer-Sedan

Tu podają 9.8s dla 143KM. 10.7s jest dla wersji 117KM, czyli porównywalnie z MIII. Dla wersji Sportback należy doliczyć mw. 0.5 sekundy - nie wiem czemu jest wolniejszy niż sedan. Ale kolega jeździł też na jazdach próbnych przed kupnem MIII i miał dokładnie takie same wrażenie - niby tej mocy więcej, a muli. Może to kwestia skrzyni biegów, może przebiegu momentu.

 

Meganka 110KM ma całkiem przyzwoite parametry jak na swoją moc, przykładowo Cruze 1.6 120KM robi setkę w zatrważające 12 sekund (141-konny w sensowniejsze 10.1). Peugeot 308 w porównywalne 10.8 sekundy, ale potrzebuje 120KM, tak samo nowy i30. Praw fizyki może nie łamie ale to całkiem żwawy silnik, szczególnie sparowany z 6-biegową skrzynią. Co ciekawe, fordowski supernowoczesny 1.0 125KM ecoboost potrzebuje ponad 11 sekund, mimo 6-biegowej skrzyni, a VMax też ciutkę mniejsze. Podobnież renaultowski 1.2 TCe 115KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!