Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic II dla mamy


rokki

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Na wstępie - zachwycił mnie fakt przeglądając poniższe forum, że praktycznie na każdy post jest tyle udzielanych rad. tym samym zdecydowałem się, licząc na kilka słów wsparcia, na zamieszczenie postu dotyczącego zakupu scenic II, który podoba się bardzo mojej mamie, a akurat dojrzała do zmiany samochodu i obecnie jesteśmy w trakcie poszukiwań.

 

Korzystając ze wsparcia forumowiczów miałbym prośbę o dobrą rade w dwóch obszarach:

 

Do zainwestowania w samochód mama ma max 20 tyś pln. pytanie czy:

1. diesel czy benzyna , średnia liczba km w ciągu roku 10-12 tys km. moim skromnym zdaniem, bezpieczniej zainwestować w benzyne - koszty naprawy diesli (a kupując używane auto prawdopodbnie nadejdzie dzień jakiejs większej usterki - dwumasa, fap, wtryski etc) są wydaje mi się większe niż benzyniaków. ale będe wdzięczny za Waszą opinie w tym temacie.

2. drugi obszar dotyczy już bezpośrednio jednego modelu który mamy na oku. rocznik 2004, poniżej link. czy warto ?

http://otomoto.pl/renault-grand-scenic-7-osobowy-klima-C25661318.html

 

oprócz powyższego mamy okazje kupić również wersje z 2006/07 roku z panorama dachem w tym samym silniku. koszt ok 1000 więcej. nie dysponujemy jendak linkiem, ale ściągneliśmy vin jeżeli to pomoze. :

vf1jm1r0536211590

Z góry dziękuje za porady

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy planowanych przebiegach tego rzędu szukałbym benzyny chyba ze trafi się sprawdzony (z bardzo pewnego źródła) diesel spełniajacy wymagania. Ale z drugiej strony wiem że podaż benzyniaków jest dosyć mała czyli ciężej coś znaleźć, ewentualnie może sie okazać że sobie pojeździsz poszukując...

 

Linkowany egzemplarz: wygląda ciekawie ale ma kilka ale:

-brak nakładki na pedale sprzęgła;

-sprzedający jak zwykle wpisuje co mu do głowy przyjdzie (asferyczna szyba, podgrzewana przednia szyba, lusterka fotochromatyczne chyba że środkowe ale dokładnie nie jestem w stanie stwierdzić, lodówka :D itp);

-nie wiem skąd wziął spalanie, chyba ze wskazań chwilowego przy spokojnej jeździe;

 

Poza tym przyjemna wersja, myślę że warto sie przyjrzeć, ale pamiętaj że rakieta toto nie będzie.

 

Co do wspominanego drugiego: 2006/2007 i to z panoramicznym dachem za ok. 18000zł? Zachowałbym daleko idącą ostrożność. Nikt nie sprzedaje młodego i dobrze wyposażonego samochodu za bezcen. Nie masz żadnego linku ani zdjęć a z VIN to da się w naszych warunkach co najwyżej stwierdzić jakie miał wyposażenie wyjeżdżając z fabryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za uwagi.

 

przejedziemy się obydwoma, rzeczywiście ten szyber dachem dosyć podejrzany, i przebieg spory jak na 6 lat.

pojawił się też drugi: http://otomoto.pl/renault-scenic-C24726448.html

 

tutaj podejrzenie w drugą stronę za mały przebieg ale akurat to może być prawdopodbne, ogłoszenie z naszej ulicy , sąsiadka nim jeździ prawdopodbnie tylko do pracy i z powrotem, jednak jak wyczytamy nie jest pierwszym właścicielem .co sie działo wcześniej nie wiemy.

 

rzucisz okiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo słabe zdjęcia i szczerze mówiąc niewiel na nich widać. Wersja taka sobie, jeżeli przebieg jest prawdziwy to moze warto sie nim zainteresować. Warto poprosić o VIN i spróbować dowiedzieć się w ASO co o nim wiedzą. Jeżeli byl serwisowany nawet tylko do 2009 (do sprowadzenia do Polski) i trzymaja się kupy dane to możliwe ze samochód u nas jest mało jeżdzony (mojej żony SII od dwóch lat odkąd stał się drugim samochodem w domu przejechał ok. 8000 km a wcześniej jakieś 84000 od nowości na początku 2006 r.). Jezeli widujesz ten samochód codziennie to już spora zaleta, wiesz ze nie handlarz, ale z drugiej strony poprzednik mógł zostać wstawiony na minę-kiedyś taką minę dla leppera_pl sprawdzałem w Warszawie tyle że był to Scenic I phI tak pokasztaniony że aż żal brał a właściciel (starszy jegomość) kupił go rocznego w pięknym stanie i jeździł chyba z 7 lat... Żal mi było gościa uświadmoić że chyba ktoś go w ***** zrobił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Pizza,

jutro jedziemy zobaczyć na warsztat pod lupe wspomnianego wcześniej: http://otomoto.pl/re...-C25661318.html

 

czy coś wymaga szczególnej uwagi ?

odnośnie:

Linkowany egzemplarz: wygląda ciekawie ale ma kilka ale:

-brak nakładki na pedale sprzęgła;

co może się z tym wiązać ? coś było majstrowane?

 

generalnie jak patrzyłem w książke "Hans" wymieniał dwa razy rozrząd , samochód jak na benzyne ma spory przebieg , jednak dosyć sporo w ostatnim roku użytkowania, być może wspomniany hans zmienił miejsce zamieszkania lub pracy i musiał pokonywać dalsze trasy co już mu sie nie kalkulowało w paliwie stąd sprzedał auto - takie mam domysły :D ,generalnie jeżeli jest możliwość mam prośbę o info na co zwórcić szczególną uwage przy jutrzejszym przeglądzie i info o wspomnianej nakładce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak nakładki na pedale sprzęgłą może byc niczym lub próbą maskowania gigantycznego przebiegu (podałem to jako rzecz do zwrócenia uwagi, pewną nieścisłość, przy poszukiwaniu samochodu trzeba być jak detektyw i wypatrywać każdego drobiazgu i odstępstwa od poprawnej kondycji no i zadać sobie pytanie z czego to wynika). Ten element w miarę szybko się zużywa, ja akurat w każdym samochodzie demoluję tę gumkę... Mam długie nogi i żeby nie zahaczać kolanami o kierownicę atakuję pedały od zewnętrznej. Dlatego w chwili obecnej w moim GSII nakładka sprzęgła wygląda jakby miał ok. 200000 km a nie 115000 a wiem że ma prawdziwy przebieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!