Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ABS i ESP jak wizualnie sprawdzić czy są?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od kilku dni posiadam Scenica 2 z 2007 roku. Przed kupnem zapewniano mnie, że auto posiada ABS oraz ESP. Teraz kiedy jestem już właścicielką zastanawiam się jak to można najprościej sprawdzić. Czy przy uruchamianiu silnika powinna się świecić jakaś kontrolka? Nigdzie także nie mogę znaleźć żadnego przycisku włączania/wyłączania ABS i ESP. Jeśli taki istnieje to gdzie powinnam go szukaś?

 

Pozdrawiam i dziękuję za porady.

Edytowane przez pannaniedzwiedzia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ABS-u nie wyłączysz, bo jest nie wyłączalny. Po złożeniu karty i przyciśnięciu startu stopu powinna zapalić sie pomarańczowa kontrolka od ABS-u i po diagnostyce kompa gaśnie. Najprościej sprawdzić czy działa ABS to znaleźć jakiś prosty odcinek drogi mało uczęszczany, rozpędzić się do prędkości 60km/h i wcisnąć do oporu hamulec i tak cały czas trzymać!!! I jak opony zostawią ślady to znaczy, że ABS-u nie ma. Jak zacznie walić z pod maski i to ostro to znaczy że ABS działa poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie także nie mogę znaleźć żadnego przycisku włączania/wyłączania ABS i ESP. Jeśli taki istnieje to gdzie powinnam go szukaś?

Nie ABS/ESP ale ASR/ESP niby drobna różnica ale znaczy wiele.

ABS nie posiada przycisku i w aucie w tym roczniku to już standard. Zapobiega blokowaniu kół przy hamowaniu.

ASR to system pomagający przy ruszaniu na śliskim i w grząskim terenie, przyhamowując koło w poślizgu i przenosząc moment na drugie, a w ostateczności ograniczający obroty silnika, by nie zrywało przyczepności. To można wyłączyć specjalnym przyciskiem, który jest po lewej stronie, tam dzie pokrętła od podświetlenia deski, wysokości świateł.

231220ara.jpg

Jeśli go nie posiadasz to ASR/ESP w aucie nie znajdziesz.

Jeśli jest, to spróbuj ostro ruszyć z trawnika, tak by zerwać przyczepność i koła zaczęły ślizgać. ASR zadziała, co usłyszysz, a na wskaźnikach zacznie migać kontrolka, autko w poślizgu wpisane w trójkąt.

Jest jeszcze sposób na sprawdzenie ESP czyli kontroli trakcji. Trzeba auto w czasie jazdy rozbujać na boki przez szybkie i gwałtowne skręty kierownicą, raz w lewo raz w prawo.

Najlepiej to robić na bocznej drodze gdzie nie spotkasz innych aut. Czasami trzeba naprawdę nieźle się nagimnastykować, by poczuć i usłyszeć pulsacyjne hamowanie kół, przywracające auto na właściwy tor. Zapala się przy tym ta sama kontrolka.

Ostatnio tak dla testów sceniola granda męczyłem ponad minutę przy szybkości 60km/h, by ESP się uaktywnił. Asfalt był zbyt nowy, (nowy odcinek drogi) by auto chciało w poślizg wpaść.

Obydwa te systemy, ASR/ESP korzystają z czujników, pompy i rozdzielacza ciśnienia jaki jest w niewyłaczalnym ABS

Wyłączyć możesz tylko ASR, by nie redukowało mocy silnika przy ruszaniu. Po przekroczeniu 40 czy 50 km/h wyłączenie jest automatycznie kasowane.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że niepotrzebnie sprawdzać czy jest ESP "w terenie" próbą wprowadzenia pojazdu w poślizg - mogą być nieprzewidziane konsekwencje.

Zasada prosta - jak masz wyłącznik ESP pod hamulcem ręcznym (drugi od prawej z rysunkiem samochodziku w trójkącie) to masz ESP. Jak nie ma wyłącznika - to nie ma.

Nie wierz zapewnieniom handlarza (choć Ty już kupiłaś), że jest mimo braku wyłącznika. Nie ma takich kombinacji.

ABS jest w każdym Scenicu II

Wyłączyć możesz tylko ASR, by nie redukowało mocy silnika przy ruszaniu. Po przekroczeniu 40 czy 50 km/h wyłączenie jest automatycznie kasowane.

Nie tylko ASR, ale razem z ESP - wtedy można na parkingu w zimę się pokręcić i zobaczyć jaka różnica jest "z" i "bez" ESP.

ASR/ESP aktywuje automatycznie się przy 50km/h

[instrukcja strona 2.27]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że niepotrzebnie sprawdzać czy jest ESP "w terenie" próbą wprowadzenia pojazdu w poślizg

To było celowe, dla oceny stanu i działania układów w czasie oglądania i próbnej jazdy sceniolem, przed jego zakupem. Przycisk w aucie był, chodziło o sprawdzenie działania tych układów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!