Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 1,5dci wymiana silnika


szkutar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

bardzo proszę o pomoc, silnik w mojej megane II 2004r. k9k722 uległ awarii ostre metaliczne stukanie oraz wytarty wałek - mechanik zaleca wymianę silnika. pytanie czy musi to być taki sam silnik czy może być jakaś jego nowsza odmiana np. 85KM zamiast 82KM. będę wdzięczny za rady. powoli zaczynam się podłamywać tym silnikiem.

dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie czy musi to być taki sam silnik czy może być jakaś jego nowsza odmiana np. 85KM zamiast 82KM.

Jeżeli będziesz przekładał swój osprzęt to tylko ważne jest żeby rozrusznik był tam gdzie i u ciebie.

Airbites-żartujesz sobie? :D

Edytowane przez p.zyga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO lepszym rozwiązaniem byłby remont u rzetelnego i sprawdzonego fachury. wiesz co masz, a silnik jak nowy.

 

przekładka innego, ale o tym samym kodzie to teoretycznie "pesteczka", przy czym o ile stan silnika jest OK, to czasami może się zdarzyć, że coś nie zagra (najczęściej elektronika/komunikacja) i trzeba szukać.

przekładka na inna moc wiąże się ze zmianą całego softu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady, udało mi się znaleźć kilka silników pasującej do mojej megany (rozrusznik z tyłu)

1. świeżo wyjęty z auta ma ok. 130t km

2. bez wiadomego przebiegu ale po remoncie, wymieniony wałek zplanowana głowica tloki na pierwszym szlifie.

 

zastanawiam sie teraz która opcja jest lepsza. od dwóch różnych mechaników którzy potencjalnie będą to wymieniać usłyszałem dwie opcje. że lepiej nie naprawiać albo że lepiej ten po remoncie bo wiadomo że jest zrobione. pytanie tylko czy ja laik w mechanice będę w stanie ocenić czy coś jest rzeczywiście po remoncie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kolego, mnie dopadło to samo - starta krzywka na wałku. Powód prozaiczny - te 30kkm dla wymiany oleju to jest zabójstwo dla silnika (filtr się zapycha wcześniej i puszcza bypassem bez filtracji). Ja swój wyremontowałem, części ~2500PLN + robocizna u mnie była za free (pewnie z 1000 wyjdzie).

Za przekładkę nie zapłacisz mniej a nie wiesz co kupujesz tak do końca... Jestem za naprawą.

Daj znać co wybrałeś...

 

Ludziska zmieniajcie olej co 15kkm!

Edytowane przez m.adam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może Twoja awaria byłą z powodu niskiej jakości oleju?

Jak się jeździ na dobrym oleju, to te 30 tys km są do zrobienia pomiędzy wymianami.

A są takie auta ( u konkurencji) , które w dieslach mają wymianę oleju co 50 tys km i jeżdżą OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej to jedno - ale tak jak napisałem filtr oleju jak się zapcha to puszcza bokiem bez filtracji, żeby ciśnienie oleju nie spadło. Uważam, że jest to głupi "wyścig zbrojeń" producentów kto wytrzyma dłużej między przeglądami - większość samochodów przejedzie na gwarancji a potem niech klient martwi. To widać po trwałości silników dzisiejszych i sprzed 10 lat. Ja już nie popełnię tego błędu - 300zł co 15kkm to nie majątek w porównaniu do pozostałych kosztów eksploatacyjnych lub ewentualnej naprawy...

Z resztą Renault się z tego zgrabnie wycofuje zachęcając do wizyt między przeglądami i w książce serisowej też jest napisane że należy zwiększyć częstotliwość w "trudnych warunkach"

Edytowane przez m.adam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!