Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

W ostatnim tygodniu moja Renata dostała kilka bonusów. Mianowicie, pierwszą z nich jest mata wygłuszająca pod maskę. Kupiona na alledrogo, używana za 100zł, a nie jak to krzyknęli w ASO 380zł. Efekt to zauważalna (najbardziej) różnica w odgłosach z silnika pomiędzy 3 i 3,5 tys. obr. dobre i to.

thumb_pre_1348505064__dsc_0234.jpg

Kolejne było lusterko fotochromatyczne z Megane II, pasuje i działa :D Natomiast najważniejszą dla mnie rzeczą jest wygłuszenie podłogi z przodu i wnęk na nogi matami Boll bitumiczno-filcowymi. Efekt jest moim zdaniem rewelacyjny. Na wolnych obrotach i tak do 2tys. w ogóle nie słychać, że coś pracuje pod maską :D. Jednak nie w tym rzecz bowiem spełniło się moje największe oczekiwanie wobec tej operacji. Tam gdzie do tej pory (czyt. powyżej 3200 obr./min) buczenie i wycie silnika powodowało u mnie niekulturalne wiązanki słowne teraz jest bardzo przyjemnie, a wspomniany efekt występuje dopiero gdzieś przy 5 tysiącach. Oczywiście słychać motor, ale o wiele, wiele ciszej (słyszę nawet szumiące opony i lusterka :)) :D. Zniknęły też wszelkie drgania, które szły od komory silnika do środka i czuć je było aż na nogach.

Tutaj już w trakcie rozbiórki strony kierowcy (zaczynałem od pasażera)

thumb_pre_1348505089__dsc_0239.jpg thumb_pre_1348505113__dsc_0240.jpg

I wyciszona w większości podłoga, później poszło jeszcze na wnęki, oczywiście nic nie kładłem pod pedałami. Z drugiej strony jest tak samo, ale mata jest w całej wnęce, aż pod deskę.

thumb_pre_1348504966__dsc_0241.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie lusterka fotochromatycznego. Trzeba ciągnąć jakąś instalację czy wszystko jest już na miejscu? Mam zwykłe lusterko w swoim SIII, ale wiem jaka to przydatna opcja, bo już miałem z tym do czynienia. Mam również czujnik deszczu jeśli ma to jakiekolwiek znaczenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne jest jedynie to, że ma się lampkę pod sufitem :D Jeśli z podsufitki nie wystaje wolna wtyczka (żeńska) to wystarczy w nowym lusterku od kabelków (są dwa) odpiąć wtyczkę (męską, łatwo się zdejmuje), zrobić trochę przedłużki (tak z 20cm żeby starczyło do lampki), puścić ją pod podsufitką i wpiąć się do wtyczki od lampki (to znaczy rozpiąć lampkę i spinając ją z powrotem wcisnąć te dwa kabelki między złącza). Trzeba tylko sprawdzić żeby trafić w dobre piny, tak by prąd w lusterku był odcinany, gdy zamknie się auto. Niestety nie zapamiętałem, które to a zdjęć zapomniałem zrobić, bo zbytnio się tego cieszyłem :D. Jedynie podpowiadam, że w lusterku różowy to plus, a czarny to minus. Sam uchwyt od lusterka to plug&play, wystarczy zdjąć stare lusterko i wsunąć na zaczepy nowe.

Edytowane przez giziq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maty są z klejem, grubości trochę mniej niż 1 cm, 50x50cm. Kształtu nabierają bardzo łatwo, najtrudniejsze to zdjęcie podłogi. Trzeba zdemontować progi, słupek B (bo łatwiej potem założyć próg), kawałek tylnego progu, boczki po obu stronach nóg, klapki od schowków, "zamki" od schowków, potem wykładzinę. Pod wykładziną jest taka ślepa podłoga widoczna na zdjęciu z rozbiórki, to plastikowa wytłoczka na nóżkach pokryta gąbką i podłożona bardzo wiotkim filcem. Żeby ją wyjąć trzeba najpierw wymontować nawiew prowadzący na nogi do tyłu, wtedy wszystko ładnie wychodzi. Trzeba zwracać uwagę na spinki, bo kilka ich jest tu i tam.

Edytowane przez giziq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tą ślepą podłogę zamontowałeś ponownie? Chodzi mi o to czy tylko dokładałeś tą matę wygłuszającą czy zastąpiłeś nią jakiś element? I jeszcze jedno pytanie, czy wymontowywałeś fotele? Zadaje tyle pytań bo też chciałbym jakoś wyciszyć autko. A i jeszcze jedno, ile sztuk mat (tych 50x50) potrzeba na taki zabieg?

Edytowane przez Michal.A.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hałas pochodzi z komory silnika dlatego ograniczyłem się tylko do przodu. Wyciszenie bagażnika i innych części poprawi na pewno akustykę wnętrza, ale jedyne co jeszcze dobiega do wnętrza to szum lusterek i opon co w zupełności nie przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne było lusterko fotochromatyczne z Megane II, pasuje i działa

Temat już na formu jest od dawna, ale gratuluje kolejnej osobie lusterka fotochromatycznego.

 

http://megane.com.pl/topic/32731-lusterko-cofania/page__p__255728__fromsearch__1#entry255728

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem temat wygłuszenia przodu wczoraj. Pacjent to wprawdzie Fluence, ale generalnie to to samo auta co Megane. :D Robiłem to podobnie jak autor wątku. Materiałem także były maty bitumiczno-filcowe Bolla. W trakcie pracy naszło mnie kilka refleksji. Fluence w wersji Expression nie ma schowków w podłodze, co nieco ułatwia robotę. Niestety, widzę że w Megane pod wykładziną jest także ta biała pianka z czego niestety Fluence został wykastrowany przez księgowych. Mamy więc wykładzinę podłogową, cieniutką warstwę filcu no i na końcu to fabryczne brązowe wygłuszenie, które dobrze widać na fotografiach Kolegi giziq. Dwoma matami wypełniłem przestrzeń przed pasażerem (szerokość idealnie 50 cm, więc na szerokość nic nie trzeba przycinać), pociągnąłem maksymalnie pod deskę rozdzielczą. Po stronie kierowcy jest więcej wycinania, ze względu na pedały, o czym wspomniał już giziq. Jaki efekt? Moim zdaniem szału nie ma. Owszem wycie silnika jest wygłuszone, ale nadal jest trochę denerwujące. Wydaje mi się, że aby osiągnąć względnie satysfakcjonujące efekty do sprawy należałoby podejść kompleksowo, czyli podłogę wygłuszamy także z tyłu, do tego przestrzeń pod tylną kanapą (jest tam od razu goła blacha, przydałoby się to czymś wyłożyć), dalej bagażnik który jest piękną puszką. No i drzwi, choć tu jest nieco bardziej skomplikowana robota. Tak czy owak, zamierzam jeszcze to i owo poprawić w tym zakresie. :D Swoją drogą, moje poprzednie Megane II było o niebo cichsze od Fluenca (też, sedan, też benzyna 1.6 16V). Szkoda, że na takich sprawach producent oszczędza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!