Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Sterowanie rozdziałem powietrza ciepłe/zimne działa w pełnym zakresie linki.

Mnie chodziło o to czy całe powietrze kierowane jest przez nagrzewnicę (czy kanał omijający nagrzewnicę jest definitywnie wtedy zamnięty, a kierujący na nagrzewnicę całkowicie otwarty), a nie wiem czy można tak jednoznacznie utożsamiać to z pełnym zakresem linki. Jeżeli sytuacja jest taka jak opisana w nawiasie, to wtedy pozostaje tylko punkt 2.

Nagrzewnica jest wymieniona na nową, węże drożne - więc nie bardzo miałoby co stawiać opór płynowi.

Tu trudno mi odpowiedzieć jednoznacznie co stanowi opór, bo nie znam tej konkretnej sytuacji. Ponieważ kolega twierdzi, że silnik się nie przegrzewa więc problem leży tylko w odpowiednim skorygowaniu przepływów. Układ chłodzenia to nic innego jak specyficzny układ centralnego ogrzewania, w tym wypadku z dwoma nitkami - jedna przez chłodnicę, druga przez nagrzewnicę. W dawniej w centalnym ogrzewaniu regulacja rozpływów, a więc rozdziału ciepła polegała na tzw. kryzowaniu (wstawianiu dodatkowego oporu) na poszczególnych nitkach. I ten właśnie sposób zaproponowałem. W tym wpadku odpowiednie ściśnięcie węża do chłodnicy, spowoduje skierowanie więcej płynu (ciepła) do nagrzewnicy. Trzeba to zrobić z umiarem, bo za duże ściśnięcie węża może na tyle mocno ograniczyć przepływ przez chłodnicę i może spowodować podniesienie sie temperatury silnika.

To jest mój pomysł na to

bo moi mechanicy już rozkładają ręce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym wpadku odpowiednie ściśnięcie węża do chłodnicy, spowoduje skierowanie więcej płynu (ciepła) do nagrzewnicy.

 

Dziękuję za pomysły :) Jutro po południu spróbuję to wykonać i "się zobaczy". Tylko jeśli to rozwiązanie "zaskoczy", to w jaki sposób wyegzekwować takie rozwiązanie na stałe? System kryzowania CO znam, ale chyba w tym przypadku nie jest on najlepszym rozwiązaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kombinował bym z dławieniem krzyżowaniem itp.

Trzeba sprawdzić

1) Termostat - co z tego, że wymieniony, ale na 100% jesteś pewien, że jest sprawny?

2) Dostać się do klapki kierującej nadmuch powietrza na nagrzewnicę. Jakiś czas temu był podobny temat, niby wszystko sprawne a dmuchało zimnym cały czas. Okazało się, że spadła linka przy klapce, która została w pozycji na "zimno".

Moim zdaniem raczej pkt.1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponowna wymiana termostatu też jest w planie

Jak ktoś ma dużo forsy, to czemu nie, ale uważam, że jeżeli silnik się szybko nagrzewa (termostat szczelny) oraz się nie przegrzewa, to wymiana go ot tak sobie, to wyrzucanie pięniędzy w błoto.

Tylko jeśli to rozwiązanie "zaskoczy", to w jaki sposób wyegzekwować takie rozwiązanie na stałe? System kryzowania CO znam, ale chyba w tym przypadku nie jest on najlepszym rozwiązaniem?

Doraźnie na pewno "zaskoczy", jak nie będzie przegięcia z tym ściśnięciem i nie jest aktualny pkt 1 mojego postu. Na stałe, to pozostawałoby dobrać odpowiednią kryzę, ale nie jestem tego zwolennikiem i jak już to przyjrzałbym się pompie, bo wystarczy, że minimalnie zmniejszy wydajność (a to jest ścisle związane z ciśnieniem), a wtedy zmieniają się również rozpływy w obiegach.

Również skłaniam się ku pkt 1. i właśnie dlatego ująłem w to pod 1.

Edytowane przez gimak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze... Skoro mówisz:

1. Może być coś nie tak ze sterowaniem przepływami powietrza przez nagrzewnicę i z jej pomijaniem (część powietrza omija nagrzewnicę).

W jaki sposób to zweryfikować bez demontażu całego kokpitu? Którędy miałoby uciekać to powietrze? Jeszcze dla uściślenia: linka nie jest wyhaczona (sprawdzona ręcznie dźwignia na obudowie), jest różnica pomiędzy ustawieniem zimne/ciepłe (przy obecnej aurze bardzo odczuwalne) - więc teoretycznie klapka rozdziału działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób to zweryfikować bez demontażu całego kokpitu?

Tego nie wiem, bo jeszcze tego nie robiłem, a w książce "sam naprawiam..." nic na ten temat nie ma. A będę sie musiał temu przyjrzeć, bo nie działa, a właściwie lata sobie klapka "obieg zamknięty/ obieg otwarty".

Którędy miałoby uciekać to powietrze?

Ono nie ucieka, tylko omija nagrzewnicę. Struga powietrza zasysana systemem klapek (2) dzielona jest na to które idzie przez nagrzewnicę i które ją omija. Obydwa te strumienie są następnie łączone (mieszane) i kierowane do kabiny. Wystarczy, że klapka sterująca powietrzem omijającym nagrzewnicę będzie niedomknięta i już powietrze podawane do kabiny będzie miało niższą temperaturę, niż w sytuacji gdyby ta klapka była całkowicie domknięta.

jest różnica pomiędzy ustawieniem zimne/ciepłe (przy obecnej aurze bardzo odczuwalne) - więc teoretycznie klapka rozdziału działa

to tylko świadczy, że klapki chodzą, ale nie oznacza, że w skrajnych położeniach pokrętła jedna klapka jest całkowicie zamknięta, a druga całkowicie otwarta i na odwrót.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo nie działa, a właściwie lata sobie klapka "obieg zamknięty/ obieg otwarty".

Klapka obiegu otwartego i zamkniętego jest w zupełnie innym miejscu i ma niewiele wspólnego z przepływem przez nagrzewnicę, a jedynie ze źródłem zasysanego powietrza.

Ono nie ucieka, tylko omija nagrzewnicę. Struga powietrza zasysana systemem klapek (2) dzielona jest na to które idzie przez nagrzewnicę i które ją omija.

Tą klapką, bo jest jedna, steruje linka ciepłe/zimne, a następnie dźwignia na obudowie nagrzewnicy. Druga klapka steruje kierunkiem nadmuchu.

to tylko świadczy, że klapki chodzą, ale nie oznacza, że w skrajnych położeniach pokrętła jedna klapka jest całkowicie zamknięta, a druga całkowicie otwarta i na odwrót.

Nawet przy minimalnie niedomkniętym ustawieniu na "ciepło" powietrze powinno być tylko minimalnie chłodniejsze, a nie ledwie letnie. W poprzednich samochodach - w tym w Scenicu - nawet na połowie ustawienia ciepłe/zimne powietrze było cieplejsze niż w obecnej sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gimniak kolega Don_Pedro wyraźnie pisze, że wskazówka temperatury jest na drugiej kresce, a to nie jest właściwa temp. Wymiana termostatu, a przynajmniej jego sprawdzenie jest jak najbardziej wskazane. Nawet przy obecnych temp. po przejechaniu max. 5-10 km temp. wskazówka temperatury powinna ustawić się blisko pionu lub poziomu, zależnie jakie ma zegary. Jeżeli jest niżej to świadczy o tym, że termostat jest otwarty, a tym bardziej jezeli po przejechaniu dłuższego odcinka, >10 km, silnik nadal nie uzyska obpowiedniej temp.

Żeby sprawdzić klapkę, kierownicę nawiewu, kierującą strumień powietrza przez nagrzewnicę, trzeba odkręcić maskownicę z prawej strony konsoli, tą przy nogach pasażera, jest na jedego TORX-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, ale ruszając kółeczko na którym jest zaczepiona linka bedziesz wiedział czy jest jeszcze jakiś luz. U mnie w skrajnych położeniach pokrętała cieplo/zimno wyraźnie slychać takie głośne puknięcie. Jak zrobię to szybko to jest nawet dość głośne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już tam grzebałem próbując domykać ręcznie i dochodziło (niby) do oporu, ale sprawdzę jeszcze raz ;)Mimo wszystko jednak nie sądzę, że tam tkwi przyczyna i chyba coraz bardziej przychylam się do walniętego (chociaż nowego) termostatu. Już kilka razy słyszałem, że te termostaty to loteria :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że te termostaty to loteria

To prawda, nowy nie oznacza, że działa prawidłowo. U mnie pomimo, że nagrzewnica jest od nowości, płyn wymieniany 2,5 roku temu, po przejechaniu 2-3 km silnik jest nagrzany i wali ciepłem z nawiewów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!