Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MII 1.5dci - jaki akumulator


Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 tygodni później...

Ja przed wczoraj kupiłem Varte Silver 74ah 750A w cenie 310zł z montażem (na podtrzymaniu) i z diagnostyką elektryki. Centra futura CA722 było 10zł tańsza, wybrałem Varte. Zastanawiałem się też nad Bosch'em S5 74ah 750A on kosztował natomiast 330zł. Do tej pory miałem jeszcze oryginalny też Varta (70ah 720A) czyli wytrzymał 7lat. Co prawda przyjechał z "ciepłych krajów" więc nie był męczony mrozami. Zdecydowałem się na wymianie po tym jak podczas porannego (pierwszego) rozruchu gasło podświetlenie komputera i oświetlenia wewnętrznego. Palił za pierwszym razem ale coraz ciężej. Podjechałem na sprawdzenie miernikiem i faktycznie przy obciążeniu pokazywał mniej niż 9V, na włączonym silniku oczywiście ok czyli między 14,1V a 14,6V i oczko cały czas zielone.

 

Po wymianie auto jakby dostało nowego życia :) dziś -6stopni podgrzał świece i momentalnie odpalił... oświetlenie komputera jak i wnętrza nawet nie drgneło...

Podsumowując nie zwlekajcie z wymianą aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

W mojej Megi 1,5 dCi fabryczny akumulator to 50Ah/600A akumulator nie był wymieniany od nowości od 2003 roku ;-) więc przyszła pora na wymianę. Czytając wasze opinie jestem skłonny kupić 60Ah/600 Centra Futura, czy to będzie dobry wybór? Z tego co wielkość akumulatora będzie pasować.. Dodam że moja Megi ma elektryczne, szyby, 6 poduszek, klimatronik, czujnik parkowania (niefabryczny) no i radio, auto będzie regularnie przez 5 dni stało w zimie pod chmurką. A może macie jakąś inną propozycję ? Byleby pasował idealnie w miejsce starego...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Myślałem nad Centrą, ale w sumie rozważam też Boscha, nie wiem jaka pojemność byłaby optymalna i jeszcze kwestia biegunów bo mój ma lewy + prawy - ale właśnie nie wiem czy mój aku przypadkiem nie jest założony odwrotnie bo patrząc na niego od przodu maski, naklejki i napisy na nich widze do góry nogami ;-), zwrócone są w stronę szyby to raczej istotne bo klema minusowa jest dość długa ale plusowa bardzo krótka więc nie wszystkie bedą pasować.Więc jak to jest z tym ułożeniem biegunów w 1,5 dci ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli już chcesz tak zabłądzić w wyborze to zależy jakie masz wyposarzenie wyposażenie tzn.zapotrzebowanie na prąd .

Co do marki to karzdy każdy będzie chwalił swoje .Ja mogę powiedzieć że varta jest ok.Znowu w poprzednim aucie miałem jakiś eurostar czy coś podobnego .Wyglądał jak zabawka a jednak mi 2 lata kręcił a teraz sąsiad katuje go ponad następne 2 .Zazwyczaj miewałem 62-64ah.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Ponieważ mój akumulator padł i musiałem go wymienić, podzielę się informacją uzyskaną od właściciela sklepu z akumulatorami. Otóż nie zdziwił się kiedy opowiedziałem mu , że pierwszy akumulator Centry w seicento żony działał 9 lat a drugi tylko dwa. Ten drugi był kupiony w markecie ale nie to jest istotne tylko to z jakiej fabryki pochodził. Otóż usłyszałem, że te z fabryki w Polsce są trwałe a z Hiszpańskiej działają zwykle dwa lata (tam Centra ma też fabrykę). Fachman mówi, że tak samo jest z innymi firmami np Vartą- mówi , że trzeba kupować z fabryki niemieckiej a nie Hiszpańskiej (też tam mają fabrykę)co można odczytać z kodu na obudowie. Jak dobrze pamiętam to Bosch produkuje też w Chinach. Poza tym chyba niezłym pomysłem wydaje się kupowanie modelu z korkami aby można dolewać wody. Niektóre akumulatory ich nie mają i bez druciarstwa polegającego na rozwiercaniu i dorabianiu korków, nie pożyją ekstremalnie długo. Dzielę się tym co usłyszałem od jednego fachowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jak masz chęć kupić Centrę to rozważ zakup Centry Plus. Jest tańsza i dłużnej posłuży niż Futura.

 

A ja odradzam zakup Centry Plus. U mnie wytrzymała 4,5 roku i te czarne Centry nie mają dobrej opinii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś w Megane 2 dci z 2005 roku, po 3 latach czyli w 2008 roku padł oryginalny akumulator .

Założyłem tam akumulator prawie Nonawe , taki brandowany przez NORAUTO.

Jedynie co mnie urzekło to cena i gwarancja, która była na 3 lata , a wtedy BOSCH ,czy Varta dawała gwarancję tylko na 2 lata.

Auto jeździ na tym akumulatorze do dziś , czyli co najmniej od 8 lat.

Jeżeli miałbym w przyszłości zmieniać w mojej M3 akumulator , to na pewno wezmę pod uwagę te akumulatory z NORAUTO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam,

u mnie w MII 1.5Dci i 106 Km, rok pr.2005 oryginalnie zamontowany jest aku. Vatra 70Ah 720A, wytrzymała od nowości tj.od 2005 roku czyli ponad 12 lat .Mam zamiar kupić też Vartę tylko 74Ah i 750A rozrychu.Mam nadzieję że jakość wykonania jest podobna.

Pozdrawiam

 

Edytowane przez maximuss1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!