Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

No i stało się. Pomimo "wielkiej" uwagi podczas parkowania zawadziłem o krawężnik i wgniotłem sobie próg na wysokości drzwi pasażera (długość to około 25 cm). Mam w związku z tym pytania dotyczące naprawy (w zakres wchodzi prostowanie elementu i położenie na nowo lakieru):

 

W serwisie powiedzieli mi że jest możliwość prostowania tego elementu na gorąco, to znaczy chcą rozgrzać próg i go wyprostować (wgniecenie nie jest duże). Po tym zabiegu położą nowy lakier wraz z konserwacją od dołu. Czy to jest dobre rozwiązanie, może lepiej jedynie pomalować ten elemet? Obawiam sie że rozgrzanie fragnentu karoserii może mieć wpływ na pozostałą powłokę lakierniczą która nie będzie ruszana. Proszę o ewentualne sugestie.

Z góry dziękuję za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam w megance wgniecenie progu, bez ostrych załamań i przymierzam się (już parę lat) do próżniowego wyciągnięcia wgniecenia, ale jakoś stale brakuje mi czasu, aby jechać do warsztatu co to robi, żeby obadać czy jest to możliwe. Na razie zabezpieczyłem to miejsce lakierem podobnym do nadwozia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Dziękuję mrg_m1111.

 

Niestety jest mały odprysk lakieru ale po zasięgnięciu jeszcze dodatkowych opinii zdecydowałem się na zamalowanie lakierem oryginalnym. Na zimę zabezpieczyłem cały próg tak aby uchronić go przed wodą (z solą z ulicy) i czekam na lepszy moment (trochę czasu wolnego) aby spokojnie móc zrobić poprawki.

 

Dziękuję jeszcze raz za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się nad tym wcześniej - koszt naprawy wycenili mi na około 500 złotych. To nie jest problem tym bardziej, że mam wykupioną ochronę od utraty zniżek w AC.

Problemem jest sposób tego wykonania. W jednym warsztacie powiedzieli mi, że aby wyprostować ten próg (wgniecenie ma około 1 cm głebokości) muszą naciąć element a potem po prostowaniu zespawać (podziękowałem na starcie). Druga wersja rozwiązania to prostowanie na gorąco (po rozgrzaniu całego progu) i potem malowanie całości czyli całej długości progu a nie tylko 25 cm.

Dlatego raczej zrobię to co sugeruje mrg_m1111. Obawiam się, że rozgrzanie wpłynie na konserewację podwozia i pozostałych elementów - przecież wszystko się nagrzeje i potem może nie trzymać się blachy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałbym podpiąć się pod temat. Przez nieuwagę zrobiłem krzywdę mojej reni, mianowicie podczas zmiany koła lewarek podstawiłem nie tu gdzie potrzeba. Chciałbym poprosić o wycenę naprawy, blacharz naprawi to za 600-900 zł bez lakierowania, czy to dużo czy mało?

post-51379-0-59104800-1354924242_thumb.jpg

post-51379-0-50427200-1354924250_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!