Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

LPG Stag 200-4


1982robo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z moja w sumie nowa instalacją gazu w aucie. Dzieje się tak, że przy przełączeniu z Pb na gaz(temperatura ustawiona na 37 stopni) gdy zmieniam bieg z trójki na czwórkę lub czwórki na piątkę, lub dam na przykład z czwórki na luz, prędkość gdzieś powyżej 70km/h, obroty około 3 tysięcy, auto gaśnie. Dzieje się tak dopóki nie złapie 3, 4 kresek temperatury. Obroty szybko spadają w dół i auto gaśnie. Gdy jest już ciepły wszystko jest ok. Pewnie przy ustawieniu na 50 czy 60 stopni było by ok, ale zanim się zagrzeje płyn do tej temperatury to ja prawie pół drogi do pracy zrobię. Gazownik już na różne sposoby kombinował, dziś też odebrałem auto od niego, ale coś czuje że znów nic nie zdziałał bo jak tylko od niego wyjechałem to zmiana biegu i auto prawie zgasło, zdążyłem dodać gazu. Mam Stag-200, reduktor Vito, wtryski reg-fast. Ktoś pomoże co to może być? Nie może tak gasnąć bo wtedy można się gdzieś nieźle wpakować w kogoś bo przy prędkości 70km/h i zgaszonym aucie może się wszystko zdarzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski sa dobre, może jest kwestia montażu, podłączenia reduktora w obieg płynu.

Normalnie ustawiam temp przełączenia na 35 stopni i zawsze jest ok.

 

Wiecej mógłbym powiedzieć po podłączeniu się pod kompa, albo jakbyś miał print-screen mapek, ustawień.

Edytowane przez suchorz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, miałem temperaturę przełączenia nawet na 42 stopnie i się to samo działo. Wgrywał jakieś mapy czy coś od innych wtrysków, kręcił tą śrubką przy reduktorze i dalej to samo. od kwietnia się już to ciągnie, fakt że ja nie mam kiedy zajechać, albo on jest na urlopie albo nie ma czasu ale idzie zima i będzie trochę nie ciekawie w zimie jak będzie tak gasł cały czas póki się nie zagrzeje lub nie dam w porę gazu żeby wszedł na obroty z powrotem. Robił mi wcześniej już 19-stkę, ma dobrą opinie. Kurcze dziwna sprawa.

 

Może wezmę mapki jutro od niego jak mi da i postaram się wrzucić.

Edytowane przez 1982robo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień gazownika.

kręcił tą śrubką przy reduktorze

A zrobił następnie autoadaptację ? Ustawił mapy na drodze (podczas jazdy) ? Jeżeli tego nie zrobił, rozregulował mapy doszczętnie. O sondzie szerokopasmowej, to pewnie ten fachman nawet nie słyszał.

Jedź do ludzi, którzy się na tym znają (ale faktycznie znają, a nie udają, że się znają).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ mało któremu gaziarzowi się chce.

Ja miałem podobne perturbacje, co autor tematu. Gazman wysyłał mnie notorycznie do mechanika, celem naprawy silnika (ponieważ rzekomo to była wina silnika). W końcu nie wytrzymałem. Zignorowałem gwarancję, kupiłem kabel i ustawiłem sam. Na samych mapach (oczywiście nie posiadam AFR), ale auto śmiga na gazie aż miło. Ostatnio nawet porobiłem nowe wiercenia w kolektorze ( gazman nie zdejmował kolektora i wyszło jak wyszło), dokonałem kalibracji dysz wtryskiwaczy (zmniejszyłem otwory wylotowe), zmniejszyłem ciśnienie na reduktorze. Efekt ? Auto ciszej pracuje, spalanie gazu w mieście - 9 l/100 km, trasa 7 l/100 km. Wcześniej 10 w mieście, 10 w trasie. Temperaturę przełączania mam ustawioną na 15oC. Muszę tylko pamiętać, że dopóki silnik nie zacznie się rozgrzewać (wskazówka temperatury nie zacznie się podnosić), nie można ostro cisnąć gazu. Inaczej przy wysprzęglaniu silnik potrafi zgasnąć.

Tydzień temu podobny zabieg zrobiłem u brata w golfie 4. Też gazman partacz. Tyle, że u niego nie wierciłem nic, tylko poprzycinałem wężyki od wtryskiwaczy na równa i jak najkrótszą długość i regulacja. Miał taki sam problem jak autor tematu. Teraz śmiga aż miło. Nie zauważa, kiedy auto jedzie na gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

suchorz ja tam stroję na afr, bo bez to taki półśrodek jest, niby na napięcie zwykłej sondy można górę ustawić, ale też tak w przybliżeniu, w renault na ostatnim biegu pętla otwiera się od 2000 rpm także długo trzeba wróżyć z kuli ortopedycznej :D

Winny tutaj jest po primo sterownik z brakiem edytowalnej korekty po temperaturze, gazownik który to założył, stan regulacji. Amen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś rano to samo. Zgasł i amen. Aha,jeszcze zapomnialem dodać ze mam webasto. Odpalam sobie kilka minut przed wyjściem z domu. Grzeje się wszystko, sprawdzałem czy węże wchodzące do reduktora są ciepłe i są. Odpalam auto i sumie już może się na gaz przełączyć bo płyn ciepły. Przerzuca na gaz i to samo, gaśnie. Co z zimą?! Będę chciał zagrzać auto w zimie i auto będzie gaslo ehhh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kreciq, a jakie masz dysze i przy jakim ciśnieniu takie spalanie bo ja walczę ze spalaniem u siebie. Miałem dysze 1.8 ale co bym nie zrobił z ciśnieniem mnożnik zawsze wychodził w ok. 0,8. Wykombinowałem,że skoro to półsekwencja i daje na raz z dwóch wtrysków do wybranego cylindra więc dysze trzeba znacząco zmniejszyć w stosunku do tego co STAG w tabeli podaje.Wspominają co prawda o mniejszych dyszach przy półsekwencji ale niestety o ile mniejszych to już nie.Wyczytałem gdzieś na w necie,że do półsekwencji dysze powinny być być dzielone przez pierwiastek z 2 a przy fullgrupie 2 razy mniejsze. Przeliczyłem i wyszło mi 1,4..zalutowałem i rozwierciłem wiertłem 1,3(bicie wiertarki)więc chyba mam 1,4 a ciśnienie 1,08, temp.przełączania 20 stopni i nawet jak zimny nie gasnie przy przyśpieszaniu i puszczaniu na luz.

Mnożnik ustawił się w poz. 1,1 a końcowy 0,9.Po autokalibracji przy przełączaniu z PB na LPG i odwrotnie nawet nie pyknie że paliwo inne,nie zauważa zmiany,ale na mapkach martwi mnie garb zaczynający się od wolnych obrotów idący w górę od 1,1 do 1,4 i opadający do 1,2 przy maksymalnych czasach. Auto zapindala do odcięcia,powyżej 4500obr. zapętla wtryski ale chyba na bogato więc olałem bo jeżdżę sporadycznie na takich obrotach no i zużywa w mieście 12 LPG/100 km, ale nie gaśnie,nie szarpie, przyśpiesza..tylko to spalanie.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dysze rozwierciłem na 1,7 mm, ciśnienie na parowniku 1,05 bar.

Mnożnik ustawił się w poz. 1,1 a końcowy 0,9

To jest prawidłowe. U mnie jest podobnie (1,2 początek, 0,95 koniec).

tylko to spalanie.

Pokombinuj jeszcze z mapą 3D. Może trzeba obniżyć wykres w wyższych obrotach (w mapie 3D jest to oddalenie w osi Z, gdzie oś X długość, oś Y wysokość, oś Z głębokość). U brata musiałem właśnie tak zrobić, ponieważ było czuć, że silnik jest zalewany gazem, mimo że mapy były pokryte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dysze rozwierciłem na 1,7 mm, ciśnienie na parowniku 1,05 bar.

Chyba zacznę od dysz 1,6 chociaż miałem 1,5 i za nic mnożnik początkowy nie chciał wyjść poza 1, a ciśnieniem mieszałem od 0,95 do 1,15.Zastanawia mnie zdanie w instrukcji STAG-a o mniejszych dyszach przy półsekwencji która sika na raz z dwóch wtrysków zmniejszoną dawkę. W firmie AC STAG-owcy chyba tez działają na oślep w tym temacie bo podali by przynajmniej jakiś wsp. zmniejszajacy dysze.Zrobię ostatnie podejście i ile będzie zużywał to będzie..żałuję teraz swojego dieselka, tym bardziej że LPG ma zdrożec do 40gr...masakra

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A filtry kiedy były wymieniane ?

LPG ma zdrożec do 40gr

Chciałbym płacić 40 gr/l. A poważnie, to ruscy podnieśli akcyzę na gaz importowany. Chcą w ten sposób ograniczyć rynek do jedynego słusznego dostawcy, czyli GazProm-u. Na gaz eksportowany, czyli taki jaki trafia do nas, akcyza się nie zmieniła. Tak więc gaz nie pójdzie w górę (poza oczywistymi drobnymi podwyżkami na czas zimowy).

Tak się właśnie zastanowiłem i doszedłem do wniosku, że coś jest nie tak z parownikiem. Skoro kalibracja dysz w tak dużym zakresie nie przynosi efektu, oznacza że nie trzyma on ciśnienia. Puszcza cały czas maksymalne, jakie jest w stanie puścić.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś jest nie tak z parownikiem. Skoro kalibracja dysz w tak dużym zakresie nie przynosi efektu, oznacza że nie trzyma on ciśnienia

Raczej trzyma bo nic nie szarpie i ciagnie ładnie.na wykresie osc w STAGu ciśnienie przy 130/h spadło do 0,83 a spalanie na takich dyszach i tych rzęchowatych Valtekach wyszło 7,5 LPG/100km mierzone na trasie Szczecin-Koszalin 2 dni temu.Powyżej 4000obr zapetlają sie ale ja nie osiągam takich, na 5 biegu 3500obr = 130/h..szybciej u nas i tak sie nie da bo nastawiali fotoradarów gdzie tylko można. <czerwona> Ogólnie takie spalanie mnie zadowala.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!