Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obwód świateł stop


sanfran

Rekomendowane odpowiedzi

Dysponuję schematem obwodu świateł hamowania do Ph1:

thumb_hosting_zdjec_1349205595__img_0584.jpg

 

Mam Ph2, czy ktoś się orientuje, czy nastąpiły jakieś zmiany wraz z liftingiem?

 

Swiatła hamowania zaczynają mi szwankować, mam nadzieję, że to tylko problem z wyłącznikiem a nie elektronika. Przy okazji, grzebiąc CLIPem w komputerach nie znalazłem opcji do testu świateł hamowania (zresztą cofania także nie), więc możliwe że obwód ten nie uległ zmianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji, grzebiąc CLIPem w komputerach nie znalazłem opcji do testu świateł hamowania (zresztą cofania także nie

clipem tych świateł nie można sprawdzić, ale można wejść w podgląd parametrów i sprawdzić czy działają dwa styczniki hamulca, to samo dotyczy sprzęgła. Czujnik cofania też można sprawdzić podglądając parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

160 - czujnik stop, pedał hamulca

645 - UHC

260 - bezpiecznik, reszta na schemacie

1094 - ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM/ELECTRONIC STABILITY PROGRAM COMPUTER, pewnie ESP - nie wiem

1524 - przekaźnik świateł STOP

R2 - wtyczka na lewym słupku A, pod plastikami

172 i 173 -światła stop P/L

639 - dodatkowe światło stop, na klapie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A napiszesz co jest z tymi stopami?

Bo właśnie też mam problem, nie mam wcale, bezpiecznik dobry, zmieniony, czujnik puszcza, żarówki dobre a świateł nie ma, wszystkich, nawet na klapie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla samochodów bez ESP jest trochę inny schemat, nie ma w nim przekaźnika 1524 który załącza światła stop przy zadziałaniu ESP.

Przy całkowitym braku wszystkich trzech świateł sprawdziłbym kostkę R2 pod siedzeniem kierowcy.

Jeżeli jest ESP to można sprawdzić przekaźnik 1524 który swoimi stykami biernymi zasila światła stop po naciśnięciu na pedał hamulca, gdy zadziała ESP to światła są zasilane przez styki czynne tegoż przekaźnika.

światła stop bez ESP.pdf

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aniewa oczywiście masz rację, a ja z ropędu zamieściłem pierwszy schemacik który odnalazłem.

Co do mojego problemu, schemat u mnie jest identyczny w tym co zamieściłeś, a za sugestię dzięki, będę musiał tam zajrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A napiszesz co jest z tymi stopami?

Bo właśnie też mam problem, nie mam wcale, bezpiecznik dobry, zmieniony, czujnik puszcza, żarówki dobre a świateł nie ma, wszystkich, nawet na klapie :D

Dwa dni temu zauważyłem, że STOP nie zawsze się zapala po naciśnięciu hamulca. Zmyliło mnie to, że przy naciśniętym hamulcu zaświecał się po włączeniu świateł. Na wciśniętym hamulcu diody w lampach główne się czasem lekko żarzyły, górna martwa. Przy włączonych światłach, kiedy naciskałem hamulec górna zaczynała się lekko żarzyć, główne bez zmian. Problem występuje dosyć rzadko i raczej tylko przy delikatnym naciśnięciu pedału.

Jako, że są to lampy diodowe przeraziłem się, że mógł nawalić jakiś układ powodujący rozświecanie się głównych diodek. Ale ze schematu wynika, że nic takiego nie ma.

Przy okazji zauważyłem coś jeszcze. Ze schematu wynika, że wyłącznik stopu jest dwuobwodowy. Piny 1-2 są od stopu i podają coś do systemu. Piny 3-4 również podają coś do systemu. Zauważyłem, że ABS wie o naciśnięciu hamulca razem ze światłami STOP, natomiast odbezpieczenie dźwigni wybieraka biegów przy skrzyni automatycznej następuje trochę wcześniej, więc albo solenoid wajchy biegów jest zasilany osobnym włącznikiem albo w głównym piny 3-4 zwierają się trochę wcześniej niż 1-2.

 

Dodano: 03 paź 2012 - 10:09

clipem tych świateł nie można sprawdzić, ale można wejść w podgląd parametrów i sprawdzić czy działają dwa styczniki hamulca, to samo dotyczy sprzęgła. Czujnik cofania też można sprawdzić podglądając parametry.

O naciśniętym hamulcu wiedziałem (bez naciśniętego hamulca nie uruchomi się silnika), podejrzewam, że system też wie jaki aktualnie bieg jest wbity na ręcznej skrzyni biegów, nie tylko wsteczny.Niestety nie mogę tego sprawdzić, bo mam automat, gdzie z założenia integracja skrzyni z systemami samochodu musi być większa.

Z ręczną przypuszczam, bo kiedy jeździłem wypożyczonym PUGiem 3008 wyświetlacz pokazywał mi jaki bieg mam teraz wrzucić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejrzewam, że system też wie jaki aktualnie bieg jest wbity na ręcznej skrzyni biegów, nie tylko wsteczny

informacji o konkretnym biegu nie znalazłem. Jest tylko pozycja neutralna i wsteczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

informacji o konkretnym biegu nie znalazłem. Jest tylko pozycja neutralna i wsteczny.

Musi coś być ponieważ przy włączonym jakimkolwiek biegu i po wciśnięciu hamulca zamiast sprzęgła, silnik nie zapala. Przy neutralu można dowolnie wciskać sprzęgło lub hamulec, nawet obydwa równocześnie i silnik zapala. Czyli to właśnie info o biegu blokuje rozruch. Jest też i odpowiednio sformułowany komunikat: USTAW POZYCJĘ NEUTRALNĄ, gdy mamy biegi 1-6 i tylko wciśnięty hamulec przy próbie rozruchu silnika.

Widać brak w danym momencie informacji o neutralnym lub wstecznym, też jest informacją i to ważną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi obwód oprócz odblokowywania dźwigni biegów także gasi kontrolkę przypominającą o naciśnięciu hamulca przy załączonym biegu >>P<<

 

Dodano: 10 paź 2012 - 11:14

To jest jednak wyłącznik.

Objawiało się tak: przy naciśniętym i zablokowanym hamulcu lampy lekko mrugały a górna nic. Po włączeniu świateł pozycyjnych wszystko się zapalało z pełną mocą (górne też). Po wyłączeniu świateł pozycyjnych górny stop gasł, a boczne mrugały. I to było bardzo mylące. Nagrałem filmik jak będzie to widoczne to filmik opublikuje.

 

Przy cały czas naciśniętym hamulcu poszedłem grzebać pod schowek (u mnie tam jest wyłącznik, auto ma kierownicę po prawej stronie) i światło zaświeciło się tak jak trzeba. Wyłącznik do wymiany.

 

Na drugi dzień przyuważyłem, że świeci mi się SERVICE wraz z informacją ELECTRONIC FAULT. Okazało się, że po mojej manipulacji wyłącznik był źle założony, tak że pierwszy obwód był cały czas zwarty, natomiast obwód świateł działał właściwie. Objawiało się tym, że samochód nie chciał uruchomić silnika po pierwszym naciśnięciu przycisku, a po drugim uruchamiał bez względu na to czy hamulec był naciśnięty (pedału sprzęgła samochód nie posiada). Dźwignie zmiany biegów można także było przesunąć z pozycji "P" bez naciśnięcia hamulca. Po prawidłowym założeniu wyłącznika, przy pracującym silniku, błąd natychmiast zniknął z tablicy rozdzielczej.

 

Nowy wyłącznik zamówiony.

Edytowane przez sanfran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!