Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Schemat kostek przy lampach Xenon Megane II


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!! potrzebuje pomocy,a mianowicie potrzebuje schematu instalacji kostki podłączeniowej przy lampie Xenon i przy zwykłej lampi, ponieważ potrzebuje zrobić przejściówkę... szukałem na forum ale nic nie mogę znaleźć...

dziękuje za odpowiedzi!!

pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kocuper, ok wielkie dzięki dla Ciebie....

 

Mam jeszcze takie pytanie, do osoby która się zna na elektronice... czy mozna jakoś podpiąć sterowanie wysokości tych nowych lamp, do starych podchodzą 3 kable, tj, masa, plus i kabel od regulacji, a w nowych podchodzi 5 które idą z przetwornicy... i w nowych jest chyba silnik krokowy... przoszę o pomoc osób którę się znają troszke na elektronice...

aha i nie bedzie oryginalnych przetwornic a chyba one mają coś do sterowania tymi silniczkami....

 

I jeszcze jedno, czy mozna kupić gdzieś taką wtyczkę co jest przy nowej lampie i taką jak przy starej zeby zrobić przejściówkę, czy będzie trzeba pruć instalke...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetwornice oryginalne obsługują poziomowanie oraz oświetlenie i zarazem prowadzą diagnostykę systemu. Jeżeli chcesz przerabiać to postaraj się o oryginalne - będzie łatwiej.

Będziesz musiał jeszcze dokupić układ poziomujący do przodu i do tyłu. Sinik w reflektorze służy do ustawiania (poziomowania) świateł i to w zależności od obciążenia pojazdu oraz prędkości. Teoretycznie możesz podłączyć sterowanie. Zakładam, że silnik wbudowany jest sterowany podobnie jak silnik korektora zwykłej lampy, można podłączyć do pin 6 z xenona. Aha przerobienie (lutowanie) instalacji będzie chyba koniecznością.

post-924-1194181899_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolek, będzie ciężko, naprawde ciężko.

Ja już przerabiałem ten temat kilka miesięcy temu. Miałem możliwość kupienia lamp z przetwornicami, układem zawieszenia itp. Nie ma możliwości założenia samemu Xenonów (mówię o takich jak w oryginale). Potrzebna jest wizyta w ASO do skonfigurowania czujników i lamp.

 

Najpierw proponuję sprawdzić czy masz wiązkę do czujników zawieszenia, jeśli nie to trzeba pruc całe auto żeby wymienić wiązkę, a następnie podjechać do ASO i sprawdzić czy twój komputer ma opcje skonfigurowania świateł (są 3 wersje komputerów i tylko 2 maja opcję xenon).

 

Poniżej masz procedure co i jak się robi zanim zaświeci xenon

xenonsx1.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedzi... widze ze bedzie z tym troche zabawy... ale zostawiam to do wiosny chyba bo narazie nie mam kasy.... a boje się ze w zime moge te lampy rozbić więc polezą sobie na półce w pokoju... :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam, podobnie jak kołek zabieram się za zmianę oświetlenia kupiłem oryginalne xenony z przetwornicami, jak narazie paczka nie dotarła.... eh te "święta" ale jak tylko otworzę paczkę z pod choinki to na bieżąco rzucę newsy z montażu.

 

Mam pytanie jakie żarówki wchodzą do reflektorów xenonowych ?

 

 

Zwykły klosz

Mijania - h7

Drogowe - h1

 

Xenon

Mijania - ??

Drogowe - h7 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Tak, jak tylko przyjechał zabralem się za montowanie, co prawda jeszcze nie przerobiłem instalacji bo jest troche zimmno nie mam garażu wiec wszystkie moje zmiany odbywają się bezposrednio pod chmurką :?:

 

IMG_9669.jpg

 

Zmieniłem żarówki kierunkowskazów na srebrne koszt 5zł na allegro. Efekt sami zobaczcie dla porownania zostawiłem jedną żarówkę pomarańczową w kloszu. Polecam również załozenie układu stabilizujacego do diodowych żarówek W5W wytrzymały mi tak 5miesiecy i się nie spaliły :?: wczesniej wymieniałem co tydzień :/ a nawet częściej

 

IMG_9657.jpg

 

Polecam postojówki tego typu kąt świecenia 180', są drogie w porównaniu do tych walcowych ale efekt miazga :?:

T10_HP_biala_21.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linki poprawione. Zenony nie działają z tego powodu że nie mam przerobionej instalacji (brak oryginalnych kostek 12pin) zamontowałem tak tylko żeby zobaczyć jak bestia się bedzie prezentować. Co do poziomowania to zobacze jak to rozwiąze ale wydaje mi się że bedzie to ręczne ustawienie takie jak było w zwykłych lampach. Pytanie ile jest rodzajów przetwornic ? z tego co usłyszałem to podobno są 4pinowe kostki 6pin. 12pin - czym one się różnią ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kostka do reflektora ma 9 pinów i 1 zaślepiony, także trzeba szukać 9 lub 10 pinowej kostki. Przetwornic są 4 rodzaje:

- 4 pinowa do Laguna II ph I

- 6 pinowa do Laguna II ph I

-10 pinowa do Megane II ph II

-12 pinowa do Megane II ph I i Laguna II ph I

 

Z tego co sie zorientowałem to Laguna ma troche inną instalacje niż Megane. W reflektorze w Lagunie jest tylko przetwornica wysokiego napiecia i silniczek, a sygnały diagnostyczne i sygnały prędkości, wysokości obrabia moduł elektroniczny przy przednim czujniku wysokości. Moduł ten wysyła tylko sygnał regulacji wysokości do silniczka. Natomiast w Megane to przetwornica jest całą elektroniką sterującą silnikiem w zależności od sygnałów modułów przedstawionych na poniższym printscreenie

xenonsx1.jpg

Stąd róznica w ilości pinów w przetwornicy. Megane potrzebuje przetwornicę 12-pinową z czego wykorzystuje tylko 10 pinów (5 do sterowania silniczkiem i 5 do komunikacji i zasilania)

Potrzebne są takie przetwornice

94495388ei0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!