Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Proszę o opinię


reksio72

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

chcę rozpocząć kolejny raz przygodę z francuskim autami tym razem wybór padł na markę Renault

Proszę o opinie do niżej załączonych linków przedstawiających wybrane przeze mnie autka:

1. http://otomoto.pl/renault-grand-scenic-exception-C26284324.html

2. http://allegro.pl/show_item.php?item=2674224809

Każda uwaga będzie cenna.

pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy:

- kratka - można łatwo zdemontować i niby tanio (coś czytałem, że koszty przerejestrowania to ok. 250-300pln),

- podana cena jest ceną netto - czyli brutto to 22 900,00

- wpisując numer telefonu w google wychodzi na to, że właściciel ma firmę Videofilmowie - a więc nie budowlanka i raczej worków z cementem nim nie woził czy przyczepki z dwoma tonami materiałów budowlanych albo cały bagażnik ciężkich zgrzewek wód mineralnych do swojego osiedlowego sklepiku

- wgięte progi - ale ja też mam przez nieumiejętne podnoszenie pojazdu. Tak się dzieje przy próbie umieszczenia podnośnika w każdym innym miejscu niż jest wzmocnienie.

- na obu progach (z tyłu) ma naklejki ochronne - to rzadkość na przykład wśród sprowadzonych z niemcowni.

i tyle -w sumie nie ma się do czego doczepić - a to wynika z tego, że auto od pierwszego właściciela - więc nie zniszczone, nie ogołocone z felg aluminiowych itd.

 

Drugi:

brak napisu "Renault na klapie - ale nie musi być

Ta ohydna nakładka na kierownicę - ciekawe jak wygląda pod nią skórzana kierownica?

A tak poza tym - zarąbiste wyposażenie - chętnie bym się na taki zamienił - pod warunkiem, że miałbym pewność, że ten byłby bezproblemowy.

Nie wiem nic na temat czy warto czy nie - iść w ten silnik

Ogólnie nie ma się do czego doczepić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Czy silnik 1.9 dCi 120km jest aż tak fatalny, że należy się go bać? Wymiana turbiny w 1 aucie jest faktem, czy słusznie zakładam, że po wymianie nie będzie już problemów z turbiną?

Czy Scenic2 z 2005r należy traktowany jako auto z chorobą dziecięcą,

czy sc2 ph2 w porównaniu z SC2 PH1 posiada zmiany, które wpłynęły na zwiększenie bezawaryjności podzespołów?

Drugim autem zainteresowałem się z uwagi na motor 2.0 dCi, który posiada bardzo dobre recenzje.

Ilość elektroniki zastosowanej w tych autach budzi we mnie niepokój.

Użytkując obecnie Octavie Kombi1 1.9 TDI 110km nie ma żadnych problemów z tym autem przy przebiegu 364kkm, ale powiększyła się rodzinka i potrzebuję czegoś większego i przede wszystkim niezawodnego.

 

pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy:

-zgadzam się z tym co napisał Optima, ale jak zwykle nie do końca ^^ Grand z homologacją ciężarową jest czteromiejscowy <czerwona> o czym należy pamiętać. Przekwalifikowanie żeby był siedmiomiejscowy może się wiązać z pewnymi problemami. Z tego co widać na zdjęciu drugiego rzędu siedzeń kratka jest przymocowana w miejscu kotwiczenia środkowego pasa bezpieczeństwa :) Pytanie do sprzedającego czy ma fizycznie ten pas? Z moich doświadczen z samochodami tego typu czyli przerabianymi jako nowe w Polsce części które "zostawały" przy zakratowaniu tego typu pojazdów dawano właścicielowi (stykałem sie z kompletem tapicerki na tył: kanapa, pasy, półka itp). Jezeli ma tenże pas to ok, wizyta w warsztacie mającym odpowwiednie PKD/EKD w REGONie i moze przerobić, wydać zaświadczenie i potem już SKP. Ale co wydział komunikacji to nie wiem, bo sporo rzeczy zależy tam od "uważania" urzędnika (miałem już różne atrakcje ale to nie miejsce na takie opowieści z krypty). Dodatkowo wieść gminna niesie że w Grandach bywały wymontowane zapięcia czy klamry pasów trzeciego rzędu... ale tutaj nie dam sobie ręki odciąć. Ponadto zwracam uwagę na ewentualne nieprzyjemności w razie nieprzekwalifikowania samochodu na osobowy i samowolny demontaż kratki (wiem że to proste, ale wg przepisów musi to zrobić uprawniony warsztat) oraz przewóz więcej niż 4 osób tymze samochodem mimo obecności środkowego tylnego fotela który zdaje się powinien być także w świetle przepisów wymontowany lub zablokowane siedzisko żeby nie dało sie tam nikogo posadzić (znowu kłaniają się przepisy). Sam miałem SIphII z homologacją ciężarową i mimo że środkowy pas był na miejscu (inaczej mocowana krata) a fotel ma fabryczną opcję montażu i demontażu przez uzytkownika to odpowiednich zmian musiał dokonać warsztat (czyli tak w rzeczywistości sam demontaż kratki oraz wypisanie oświadczenia no i oczywiście faktury :) szczęśliwie że był to warsztat mojego kolegi z podstawówki na którego trafiłem przypadkiem obok przeglądowni i zrobił mi to za bardzo promocyjną cenę po znajomości ale fakturę wystawić musiał).

 

Drugi:

-bardzo fajny, bogate wyposażenie;

-różne odcienie listew tylnego zderzaka-szczególnie prawa strona, proszę się przyjrzeć i porównać odcienie prawej listwy, środkowej oraz blendy pod tablicą rejestracyjną, na moje oko znacząco się różnią, tak jakby prawa była wymieniana (mam trochę doświadczenia po montażu czujników parkowania w swoim i wymianie listew na takie z fabrycznymi otworami na czujniki, szczegóły tutaj: wygląd tylnych listew-kolorystyka ;

-tylna roleta nie z tej bajki-nie ma rolety przeciwsłonecznej a ma wieszaczki na górnej krawędzi otworu bagażnika, poza tym na moje oko jest ona szara a nie beżowa, ale to może być wina zdjęcia, jednak jej kolor nie gra z kolorem tylnych scian foteli II rzędu;

-nakładka na kierownicę??

-nie wiem jak zarejestrował go na 7 osób jak nie ma pasów dla III rzędu siedzeń, ale może się nie znam, w końcu tylko zwykły placek ze mnie :idea: ;

-brak naklejek na wzmocnieniu przednim (czarnym);

-nie widzę sławnych naklejek na progach, ale może są.

 

Podjechać i obejrzeć ale być czujnym niczym gajowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi - brak plastikowych osłon - tych idących po tym pasie na styku zderzaka i przykrywających te szpary przy reflektorach - chodzi o z djęcie komory silnika

thumb_hosting_zdjec_1349906475__201208151052.jpg

Składa się z dwóch części - podział listwy na środku. Nie ściąga się do żadnych normalnych czynności serwisowych.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optima, Scenic IIphII ich nie ma, jest inny jednoczęściowy zderzak (tutaj jest zdjęcie mojego SIIphII którego mam od nowości: SIIphII widok pod maską ) w drugim poza brakiem naklejek jest OK.

Edytowane przez pizza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaaaaaaa... to nie wiedziałem. Kurde ale oszczędności robią. W tym Twoim i z ogłoszenia wyraźnie coś brakuje. No i po ściągnięciu tych plastików, które są na moim zdjęciu - pod spodem jest właśnie dokładnie tak jak u Was. Czyli nagle "księgowi" wpadli jak zaoszczędzić na każdym aucie (rezygnując z tych osłon) 3 euro 87 centów... i poszli po premię 100 000EUR <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie nie brakuje, przyzwyczaiłem się a SIIphI to pod maską na żywo może ze 2 szt. widziałem <czerwona> Ale mi nie przeszkadza ze tutaj oszczędzają, trochę ełrocentów wrzucili do środka (lepiej wykończona dźwignia zmiany biegów, chyba inne wzory i materiały obić foteli itp). Ja tam wolę phII ale to dlatego że mam takiego :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się też bardziej podoba poliftingowy - chociaż nie mam <czerwona> . Co do oszczędności - ostatnio z kumplem rozmawialiśmy,który zamienił Megane II na nowe z salonu Megane III i wkurza go brak wygłuszenia na klapie silnika (goła blacha), ale jest w niej mocowanie na tą matę. Ale koniec OT

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

A czy te plastikowe osłony na fotce w 5 poście w całości są mocowane na te spinki czy są gdzieś wkręty? U mnie od zakupu brakuje paru sztuk spinek. Ale zastanawiam się czy na całości są spinki czy któreś z dziur nie są na wkręty. Zderzak z góry mam na jedną śrubę a reszta to spinki. Może ktoś ma jakieś foto jak to powinno wyglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!