Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ogromne spalanie w Megane 1,5 dci (74kW) - 8,9l/100km


davetm

Rekomendowane odpowiedzi

No i to jest właśnie ten 59 cm:) Pytałem mechanika o wyciągnięcie tej końcówki, powiedział, że szkoda roboty bo to sobie będzie leżeć na dnie miski i niczemu nie zaszkodzi. Gorzej jeżeli to byłby metal, a nie plastik. Megane oddana, jutro do odbioru. Napiszę jakie efekty po wymianach:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten bagnet do pomiaru poziomu oleju to można chyba olać.

To auto ma pomiar ilości oleju w silniku dostępny ma wyświetlaczu.

U mnie działał bardzo dokładnie.

 

A wracając do tematu, że silnik dymi , to może jakieś wtryski trzeba pomierzyć i ewentualnie wymienić.

Nowe wtryski są bardzo drobie, ale z rozbitków są już w dobrych cenach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie można ufać elektronice w 100% i już na pewno nie jeżeli chodzi o pomiar oleju, bo pewnego dnia to może się źle skończyć. Wciąż czekam na auto, miało być w piatek, ale filtr paliwa okazał się na tyle nietypowy, że muszę jeszcze poczekać<czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienione wszystkie filtry wraz z olejem. Po przejechaniu 400 km w cyklu mieszanym spalanie spadło do 6,9. Co nie jest najgorszym wynikiem, ale też nie najlepszym. Jednakże w dalszym ciągu przy przyspieszaniu wyskakuje błąd "check injection". W momencie jak odpinam wtyczkę zaworu EGR nie wyskakuje mi żaden błąd na komputerze dopiero jak przygazuję, ale jak tylko spuszczę nogę z gazu to kontrolka gaśnie. Silnik chodzi tak samo jak na podpiętej wtyczce EGR tak jak i bez niej. Proszę o pomoc, czy to może być EGR w takim przypadku?

Edytowane przez davetm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to duże spalanie jest przez to że często "przygazujesz"?

Komunikat "check injection" może wskazywać na EGR, często padają w meganach w wersji 2, co ciekawe, nie słyszałem jeszcze żeby komuś padł w M3.

Zła praca tego modułu może powodować zwiększony apetyt na paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten "rzeczony" egzemplarz M2 też nie ma dużego przebiegu ( 150 tys km z opisu użytkownika) , no chyba , że to nie jest pierwszy właściciel.

To wtedy to auto może mieć może 250 tys km?

A to może być już dobry czas na EGR, ale to tylko domysły i moje przypuszczenia, bo osobiście nie znam żadnej megane z dci, która miała by problemy z EGR przed 200 tys km przebiegu, uczciwego przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem drugim właścicielem, ale też wątpie w to aby moja meganka miała rzeczywistego przebiegu 150 tyś. Zastanawiający jest fakt, że na komputerze nie ma żadnego błędu jak odepnę wtyczkę z EGR. Czy jest jakiś realny test bądź próba, która okresli czy EGR jest niesprawny? Jak podępne autko przez ELM, wyskakuje mi ostatni zapisany błąd "obwód sterowania modułem świec żarowych", ale ten problem został rozwiązany przez wymianę wszystkich świec, więc to nie może być chyba przyczyną negatywnych zachowań autka. Czy w megane 1,5 dci komputer w ogóle pokazuje błąd zaworu EGR czy może byc uszkodzony i mimo tego z komputera się o tym nie dowiem? Chodzi mi o to czy w obecnej sytuacji i obecnych objawach, które wymieniłem wymieniać ten zawór czy to jeszcze jakoś zweryfikować? Jeżeli wymieniać to czy mogę kupić taki zawór na allegro i wymienić samemu, czy muszę go jakoś specjalnie przyuczać w serwisie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, za drugiego posta, ale wkleiły mi się dwa identyczne, więc tego edytuję. Nie widzę sensu kupowac nowego EGR jak reszta rur jak i kolektor jest zawalony, bo przecież nowego też szlag trafi za kilka tygodni. Czy się mylę?

Edytowane przez davetm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!