Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik temperatury płynu-za uboga mieszanka?!


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od kilku dni auto dziwnie się zachowuje.

1.Zaczęło,,pyrkać'' w wydech jakby wypadały losowo zapłony(słyszę to przez uszkodzoną plecionkę za katalizatorem)

2.Zimny silnik po odpaleniu przez kilkanaście sekund ok., ale w miare nagrzewania zaczyna pyrkać

3.Po odpięciu czujnika cieczy silnik nie reaguje-rezystancja zmienia się i przy osiągnięciu temperatury załączeniu wentylatora osiąga 230 ohm czyli sprawny raczej

4.Napięcie na kostce czujnika ,,startuje'' z 5V i przy załączeniu wentylatora osiaga 0,35V

 

Po odpieciu czujnika sterownik wtrysku powinien otrzymac info o zimnym silniku i powinien go zalewac. Mam sie juz zacząć bac,że jakis sektor sterownika odpowiedzialny za współprace z tym czujnikiem jest uszkodzony?

Mimo wszystko Meganka jeździ normalnie,na wyższych obrotach może i wypadają zapłony ale sa niewyczuwalne. Spalanie ok.5,5l/100 przy jeździe przepisowej na trasie a LPG ok.7,5l/100.Przyśpiesza i rwie do przodu normalnie. Spalanie które podałem jest sprzed awarii czujnika więc podejrzewam,że teraz może być gorzej.

Zapłony wypadające wyglądają w ten sposób jakby 2 cylindry miały wiecej siły od pozostałych 2-ch..tak jakby dwa cylindry dostawały wiekszą dawkę albo iskra na dwóch była słabsza.

Świece nowe nie okopcone,kable nowe,cewki nowe,zawory regulowane miesiac temu ale może były nadpalone,z nagarem i po dodaniu podwójnej dawki STP do wtrysków nagar sie rozpuścił i wymagaja ponownej regulacji..ale to by było za proste rozwiązanie..no i ten czujnik.

Chcę tez wymienic termostat bo otwiera się chyba przy 70 st. ale tu zonk..różne katalogi różnie podają, śr.50mm i 53mm i sprzedawcy też a muszę go wymienić ,,z marszu''więc nie moge wymontowac,zmierzyć i biec do sklepu żeby dopasować. Więc jak to jest z tą średnicą termostatu. To moja trzecia,,franca'' i wiedziałem,że będą problemy. <czerwona>

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinien otrzymac info o zimnym silniku i powinien go zalewac

Ale nie zaleje, ponieważ sonda lambda go powstrzyma.

Co do problemu, to jestem zdania że ma on bardzo wiele wspólnego z LPG. W innym temacie wkleiłeś mapę ze sterownika, która nie powinna tak wyglądać. Poza tym, auto za mało pali tobie gazu (jeździsz raczej na ubogiej mieszance).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do problemu, to jestem zdania że ma on bardzo wiele wspólnego z LPG

Jednak chyba nie LPG. Wczoraj odłączyłem aku na cała noc i jeździłem na Pb cały dzień.Zawór na butli LPG zamknięty,zasilanie sterownika LPG odcięte.

Po 50 km nadal pyrka i nadal sterownik nie reaguje na odpięcie czujnika temperatury silnika. Myślę,że jest uwalony sterownik niestety i jeździ na wartościach awaryjnych dla 20 stopni,dlatego po nagrzaniu dostaje większą dawkę paliwa i pyrka tak jakby wypadały zapłony i nie przepalał.Innego wytłumaczenia tej usterki nie widzę.Będę miał pewnie problemy z uruchamianiem zimą.Na LPG wypadanie zapłonów i to pyrkanie występuje sporadycznie czyli może być jak mówisz, uboższa dawka na LPG i dlatego spala wszystko bez tych pyrknięć.

 

06.11.2012r. - wtorek

 

Dzisiaj odpiąłem czujnik temp. płynu na gorącym silniku przy wypadających zapłonach i w jego miejsce wpiąłem potencjometr z rezystorem 470 ohm. Po zjechaniu do tych 470 silnik przestał gubić zapłony i równiutko chodził, ale...taka rezystancja jest przy 70st. i dla tej temp. ECU ustalał czas wtrysku a silnik miał przecież 90st. Czujnik właściwy wskazywał 245ohm czyli tak jak powinien przy 90st. a jednak gubił zapłony. Podsumowując: jeżeli przy rozgrzanym silniku do 90st. sztucznie(potencjometrem) ustalę temp.70st. dla ECU to silnik chodzi wzorcowo, natomiast przy własciwej rezystancji dla 90st.(245ohm) gubi zapłony i drga na wolnych. Czyżby sterownik tak zubażał mieszankę przy tej rezystancji? Zgłupiałem.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!