Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik temperatury płynu-za uboga mieszanka?!


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od kilku dni auto dziwnie się zachowuje.

1.Zaczęło,,pyrkać'' w wydech jakby wypadały losowo zapłony(słyszę to przez uszkodzoną plecionkę za katalizatorem)

2.Zimny silnik po odpaleniu przez kilkanaście sekund ok., ale w miare nagrzewania zaczyna pyrkać

3.Po odpięciu czujnika cieczy silnik nie reaguje-rezystancja zmienia się i przy osiągnięciu temperatury załączeniu wentylatora osiąga 230 ohm czyli sprawny raczej

4.Napięcie na kostce czujnika ,,startuje'' z 5V i przy załączeniu wentylatora osiaga 0,35V

 

Po odpieciu czujnika sterownik wtrysku powinien otrzymac info o zimnym silniku i powinien go zalewac. Mam sie juz zacząć bac,że jakis sektor sterownika odpowiedzialny za współprace z tym czujnikiem jest uszkodzony?

Mimo wszystko Meganka jeździ normalnie,na wyższych obrotach może i wypadają zapłony ale sa niewyczuwalne. Spalanie ok.5,5l/100 przy jeździe przepisowej na trasie a LPG ok.7,5l/100.Przyśpiesza i rwie do przodu normalnie. Spalanie które podałem jest sprzed awarii czujnika więc podejrzewam,że teraz może być gorzej.

Zapłony wypadające wyglądają w ten sposób jakby 2 cylindry miały wiecej siły od pozostałych 2-ch..tak jakby dwa cylindry dostawały wiekszą dawkę albo iskra na dwóch była słabsza.

Świece nowe nie okopcone,kable nowe,cewki nowe,zawory regulowane miesiac temu ale może były nadpalone,z nagarem i po dodaniu podwójnej dawki STP do wtrysków nagar sie rozpuścił i wymagaja ponownej regulacji..ale to by było za proste rozwiązanie..no i ten czujnik.

Chcę tez wymienic termostat bo otwiera się chyba przy 70 st. ale tu zonk..różne katalogi różnie podają, śr.50mm i 53mm i sprzedawcy też a muszę go wymienić ,,z marszu''więc nie moge wymontowac,zmierzyć i biec do sklepu żeby dopasować. Więc jak to jest z tą średnicą termostatu. To moja trzecia,,franca'' i wiedziałem,że będą problemy. <czerwona>

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinien otrzymac info o zimnym silniku i powinien go zalewac

Ale nie zaleje, ponieważ sonda lambda go powstrzyma.

Co do problemu, to jestem zdania że ma on bardzo wiele wspólnego z LPG. W innym temacie wkleiłeś mapę ze sterownika, która nie powinna tak wyglądać. Poza tym, auto za mało pali tobie gazu (jeździsz raczej na ubogiej mieszance).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do problemu, to jestem zdania że ma on bardzo wiele wspólnego z LPG

Jednak chyba nie LPG. Wczoraj odłączyłem aku na cała noc i jeździłem na Pb cały dzień.Zawór na butli LPG zamknięty,zasilanie sterownika LPG odcięte.

Po 50 km nadal pyrka i nadal sterownik nie reaguje na odpięcie czujnika temperatury silnika. Myślę,że jest uwalony sterownik niestety i jeździ na wartościach awaryjnych dla 20 stopni,dlatego po nagrzaniu dostaje większą dawkę paliwa i pyrka tak jakby wypadały zapłony i nie przepalał.Innego wytłumaczenia tej usterki nie widzę.Będę miał pewnie problemy z uruchamianiem zimą.Na LPG wypadanie zapłonów i to pyrkanie występuje sporadycznie czyli może być jak mówisz, uboższa dawka na LPG i dlatego spala wszystko bez tych pyrknięć.

 

06.11.2012r. - wtorek

 

Dzisiaj odpiąłem czujnik temp. płynu na gorącym silniku przy wypadających zapłonach i w jego miejsce wpiąłem potencjometr z rezystorem 470 ohm. Po zjechaniu do tych 470 silnik przestał gubić zapłony i równiutko chodził, ale...taka rezystancja jest przy 70st. i dla tej temp. ECU ustalał czas wtrysku a silnik miał przecież 90st. Czujnik właściwy wskazywał 245ohm czyli tak jak powinien przy 90st. a jednak gubił zapłony. Podsumowując: jeżeli przy rozgrzanym silniku do 90st. sztucznie(potencjometrem) ustalę temp.70st. dla ECU to silnik chodzi wzorcowo, natomiast przy własciwej rezystancji dla 90st.(245ohm) gubi zapłony i drga na wolnych. Czyżby sterownik tak zubażał mieszankę przy tej rezystancji? Zgłupiałem.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!