Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Piszczace (chyba) hamulce..


Rekomendowane odpowiedzi

Wracam z obdukcji. Rzeczywiście są tam gumki, obie całe. Na górze dokręciłem, na dole - łeb urwany i 1mm gwintu, próbowałem wcisnąć ten to co zostało do środka, ale jest na tyle długi, że nie spada. Czyli chyba ok, nie powinno się nic dziać? Jakby mało nieszczęść, to jeszcze lewarek się obsunął i auto spadło :-( a w lewarze jeden trzpień strzelił i nie mogłem auta podnieść. Po kilku minutach znalazłem życzliwego który mi pożyczył swój.

 

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

próbowałem wcisnąć ten to co zostało do środka, ale jest na tyle długi, że nie spada.

nie rozumiem, co wcisnąć? Gwint? Nie wciśniesz <szukaj>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, wiem, chciałem zobaczyć, czy to co zostało w środku nie jest na tyle krótkie, żeby spadło z tego dolnego "zawiasu". Od strony silnika wsadziłem klucz w ten otwór gdzie urwałem łeb i pchałem, nakrętka 17 wraz z gumką się przesuwała i było widać gwint.

Jednak nie ma co po ciemku "na czuja" robić, bo można nieźle narozrabiać :/

http://sklep.salko.pl/produkt,36301,244,ze...tyl-BREMBO.html - tutaj są jeszcze inne wymiary od tych które podałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj są jeszcze inne wymiary od tych które podałeś

Ja wymiarów nie podawałem, tylko wytrzymałość śrub. W tanich zestawach często producent oszczędza na takiej "pierdółce", a jak pierdółka się urwie to się robi problem.

Nie podpowiem, jakie wymiary ma ta prowadnica, ja wziąłem swoją w ręke -> kierunek złom -> pierwsza lepsza renówka (laguna I) i włala, pasowało, tylko gumka była trochę krótsza, ale to nic, działa do dziś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz składał na smar miedziowy, to nie wpakuj go za dużo na prowadnicę, tylko delikatnie posmaruj, sprawdź czy chodzi na zacisku w pełnym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Tym już raczej mechanik się zajmie. Jadę w sobotę na wymianę oleju to przy okazji mu zlecę. Ja najpierw jakiś lewarek muszę sobie załatwić (albo naprawić stary), a robienie tego na śniegu przy tej temperaturze to nic przyjemnego :-/

Jeszcze raz dzięki za pomoc. <szukaj>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odświeże temat, otóż we wtorek mechanik wymienił mi tarcze i klocki hamulcowe, zestaw mikody, tarcze nacinane i nawiercane do tego, klocki "specjalnie do tych tarcz". Dziś zauważyłem, że przy hamowaniu zestaw piszczy jak skład kolejowy kóry na stacji się zatrzymuje :P dodatkowo wydaje mi się, że po hamowaniu w lewej strony czuć zapach spalenizny ;) Dodam, że po zmianie nie katowałem hamulców tylko delikatnie się z nimi obchodziłem. Dzwoniłem dziś do mechanika który to robił i w poniedziałek mam przyjechać to zobaczy co i jak. I teraz nie wiem, czy czekać pare tysięcy ;) kilometów aż przestaną piszczeć, czy odrazu te klocki odstawić na śmietnik i kupić coś innego? Reklamować nie ma co, bo i tak pewnie stwierdzą, że klocki źle dotarte itp, itd ;) A jeżdzić i ludzi straszyć nie zabardzo mi się widzi ;)

Więc klocki jak piszaczały tak piszczały, więc postanowiłem wywalić ten szajs i kupiłem klocki firmy Textar które polecił mi sprzedawca. Dziś wymieniłem je sobie i zobaczymy. Także nie polecam kupować klocków firmy Mikoda.

Edytowane przez Dziambel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie problem jest taki, że podczas naciskania i zwolniania hamulca pojawia się tylko jednorazowe piśnięcie i nic więcej, również słychać je gdy auto stoi. Dodatkowo przy bardzo wolnej jeździe gdy autem mocno zabujea na boki (taki mam dojazd do garażu) też słychać identyczny dźwięk piśnięcia mimo że hamulca wtedy nie dotykam. Jedyne co zauważyłem to gdy rozbujam obydwa tylne koła to w prawym słychać lekkie ocieranie i trochę szybciej się ono zatrzymuje od lewego.

Edytowane przez marek24p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

witam. Piszę pierwszy raz na jakimkolwiek forum, więc proszę o wyrozumiałość. Widzę, że temat ostygł, ale chciałbym dowiedzieć się, co może być przyczyną piszczenia hamulców. Kupiłem Scenic 2 tygodnie temu, zaczeło teraz piszczeć w tylnych kołach i podczas hamowania, i toczenia. Pomyślałem, że to wina starych szczęk. Kupiłem nowe plus wszystkie sprężynki i zabrałem się do wymiany. W czasie wymiany okazało się, że bębny i szczeki są w bardzo dobrym stanie, prawie jak nowe, ale zauważyłem, że stare szczęki ocierały o tę tarczę, do której montuje się wszystkie spinki więc wymieniłem i założyłem wszystko nowe. W miejscu gdzie jest spinka i sprężyna, która jest docisnięta zawleczką - taką okrągłą, założyłem starą sprężynę pod spód szczęki i nową sprężynę na szczękę. Teraz na jednym (zawleczce , spince, nie wiem jak na to się mówi) są po dwie sprężyny i w tej chwili nic nie ociera. Nie wiem czy tak naprawdę powinno być, bo w zestawie było po jednej sprężynie na szczękę, ale wydaje mi się, że nie powinno byc problemów, tylko niestety wymiana nie pomogła i dalej piszczy. Czy to może być tłoczek, bo bębny bardzo sie grzeją? Wogóle miałem taką sytuację, że nie mogłem po krótkiej jezdzie ruszyć z miejsca, po paru godzinach wszystko puściło (oczywiście przed wymianą ).Czy to łożysko może tak piszczeć i nagrzewać się, że bęben jest gorący? Proszę o radę, czy czekać na razie aż szczęki się podocierają i ułożą, czy wymienić tłoczki? Co z tym fantem zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Hej! Po przeczytaniu całego tematu, dochodzę do wniosku, iż chyba padło serwo... Objawy (renault scenic i 2002r. 1.9dci) to:

przy jeździe, zwalnianiu jak i hamowaniu słychać bardzo drażniący pisk. Tak jakby ulatniało się powietrze. Przy większej prędkości tego nie słychać (albo po prostu jest to przygłuszone). Po zgaszeniu silnika na postoju słychać jeszcze takie: "ziuuuuu", jakby spuszczać powietrze z koła i już było prawie puste :mrgreen:

 

Wszystkie 4 tarcze, wraz z zestawem klocków są wunkiel nówki! Chciałbym się upewnić czy obrałem dobrą diagnozę? Nic innego nie może wydawać podobnych symptomów? Pedał hamulca działa wzorcowo. Proszę o pomoc <piwko>

Pozdrawiam :)

Edytowane przez miskun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!