Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ciągle zapowietrzające się sprzęgło


lukaszatko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszyskich.

w maju 2012 r kupiłem Renault Scenic-a II ph I 1,5 dCi k9k z 2005r. Uprzednio byłem w dwóch aso aby go sprawdzili pod względem technicznym na tzw. przeglądzie przedsprzedażnym. I tak w aso w Jaworznie powiedzieli mi, że auto super tylko hamuce do roboty. W Tychach natomiast znaleźli mi lekkie wgniecenie na progu i powiedzieli, że auto super, przebieg prawdziwy (wpisy w komputerze w serwisie potwierdzały wymiane rozrządu i takie tam). Wiec je kupilem. Radość moja nie trwala jednak długo. Po przejechaniu ok. 1000 km pojawiły się metaliczne stuki w okolicy silnika. Postanowiłem od razu pojechać do mechanika. Dystans od wystąpienia stuków do mechanika ok 10km. Mechanik powiedział, że trzeba silnik rozbierać po 3 dniach dostałem odpowiedź. Przekręcone dwie panewki, stuki to wynik luzów korbowodowych (były podobno tak duże, że tłok walił o świece żarową). Zakres prac: ślif wału na 2-gi wymiar, wymiana panewek korbowodowych, wymiana jednego korbowodu, wymiana pierścieni, ślif gładzi cylindra z jakąś siatką, wymiana pompy oleju, płukanie kanałów silnikowych, wymiana filtra paliwa, wymiana poduszki pod silnikiem, wymiana tarczy sprzęgła i docisku, wysprzęglik podobno był w dobrym stanie. Za wszystko z robocizną zapłaciłem 6000 zł. Dodatkowo porosiłem o naprawę hamulców wymiana tarcz przód i tył + klocki komplet cena 1600zł. Po przejechaniu jakichś 3 tyś km nie przekraczając 3000 obr/min. Pojechałem na wymianę oleju. Wymieniłem na excelium elf-a. Już przed wymianą oleju zauważyłem według mnie dziwne działanie sprzęgła. Biegi zaczęły wchodzić ciężko( stopniowo coraz ciężej) zachowanie pedału: z czasem branie sprzęgła było coraz niższe. Zauważyłem że był taki martwy ciąg do ok połowy zakresu ruchów sprzęgła po czym zaczynał być wyczuwalny opór na pedale. Z czasem pedał sprzęgła brał coraz niżej. Zdarzyło mi się że pedał zaciął mi się w połowie i tak został. Podciągnąłem go do góry i od tego czasu musiałem "pompować" aby przerzycić bieg. Pojechałem do mechanika, który powiedział, że sprzęgło trzeba odpowietrzyć co też uczynił i kazał mi jeździć. Zaznaczyć należy, że sprzęgło nie brało od góry był ten martwy ciąg do połowy głębokości sprzęgła lecz było jakby troszeczkę wyżej. Biegi można już było wrzucać. Powiedziałem mu, że jade w daleką trasę i niechciałbym aby auto zepsuło misię daleko od domu a on mi na to, że auto jest sprawne. Na pytanie o ten martwy ciąg odpowiedział mi, że ten typ tak ma. Więc pojechałem w trase 6 tyś km. W trasie nie używałem zbycz często sprzęgła lecz podczas powrotu do Polski sprzęgło zaczęło opadać coraz niżej aż w końcu w Gorlicach auto stanęło. Wkurzyłem się bardzo mocno bo musiałem holować auto do Polski. Mechanik powiedział mi, że wszystkiemu winna jest piompka pod pedałem sprzęła, którą trzeba wymienić. Posłuchałem go po raz kolejny, wymieniłem ową pompę 450zł z robocizną. Z przykrością jednak muszę stwierdzić, że znów mi pedał opada (już podczas uruchomienia trzeba kilka razy wcisnąc sprzęgło aby wbić bieg). Dlatego zwracam się do was drodzy forumowicze o pomoc mojego problemu. Doradźcie mi coś. Czym spowodowana jest taka praca sprzęgła. Czy u was też występuje ten martwy ciąg (przez pierwszą fazę wciskania nie ma żadnego oporu a potem bierze nisko i wydaje mi się, że nie wysprzęgla do końca. Już tyle kosztowało mnie to auto, że nie mam siły. Czy może podczas kapy silnika ten mechanik coś spieprzył i się teraz nie chce przyznać.

p. s. szukałem na forum lecz nigdzie nie widziałem podobnego przypadku.

Za pomoc z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z Twoją odpowiedzią plamka nasuneło mi się parę pytań:

1. Jak się upewnić czy to napewno ten wysprzęglik

2. Czy normalnym jest zachowanie mojego sprzęgła tj. do połowy wysokości podczas wciskania go nie ma żadnego oporu poza oczywiście lekkim oporem sprężyny która odbija pedał do normalnej wysokości

3. Czy mechanik mógł ocenić na visus (na oko) czy wysprzęglik jest dobry

4. Czy do wymiany wysprzęglika potrzebne jest wyciąganie całego silnika

5. Ile kosztuje taka naprawa

6. Czy możecie polecić kogoś ze śląska, który by mi to zrobił pożądnie, tanio i solidnie

7. Czy mogę żądać od mechanika, który robił mi kapitalny remont silnika aby zrobił to w ramach reklamacji

Dziękuję za zainteresowanie tematem, licząc na Waszą pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysprzęglik może być dobry, trzeba tylko dobrze odpowietrzyć. Pewnie silnik był wyjmowany razem ze skrzynią i po ponownym podłączeniu przewodu do wysprzęglika źle odpowietrzyli. Jak pada wysprzęglik to ubywa płynu hamulcowego i na osłonie pod silnikiem jest mokro. U siebie po wymianie wysprzęglika musiałem drugi raz odpowietrzać bo po pierwszym niewłaściwym odpowietrzeniu miałem takie same objawy jak u Ciebie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w związku z tym, że płynu hamulcowego mi nie ubywa ani nie mam mokro oczywiście pod samochodem za namową anina umówiłem się na odpowietrzanie układu w ASO. W poniedziałek po odpowietrzeniu napisze co się zmieniło. Facet z ASO sam mi to zaproponował. Jeśli to nie przyniesie efektu proponuje mi wymianę wysprzęglika za 1500 PLN na orginalnych częściach.

A co z pozostałymi odpowiedziami z naciskiem na czy znacie jakiegoś bobrego mechanika ze śląska?

 

Dodano: 05 lis 2012 - 12:05

dzisiaj byłem w ASO i powiedzieli mi, że do wymiany jest wysprzęglik. Zamówiłem orginały wysprzęglik 300 zł + gumy uszczelniające na półosie 80 i 60 zł. W środe będe to wymieniał napisze co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj odebrałem auto od mechanika.

Wymieniony został wysprzęglik i dwie gumy uszczelniające.

Za robocizne zapłciłem 350zł + wymiana gum na stabilizatorze + łączniki stabilizatora + sworznie cena za elementy zawieszenia to 310 zł nie orginały.

Auto w końcu ma normalne sprzęgło. Łapie tak jak powinno bez tego martwego ciągu. Auto lepiej się też prowadzi po wymianie elementów zawieszenia i nic już nie skrzypi. Za pomoc wszystkim bardzo dziękuję. Uważam problem za rozwiązany. Buźka... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podaj adres będziemy wiedzieć, gdzie NIE jeździć.

jeśli gość w pozakupowym aucie wymienia sprzęgło i zostawia wysprzęglik, naciągając cię na podwójne koszty, to wiesz co o takim myśleć...

za chwilę będziesz miał do wymiany rozrząd, który też ci wymieni z X PLN, a po miesiącu padnie pompa wody i zaś rozbieranie na kwotę 1/2X :(

przecież w takim aucie najsamprzód wymienia się wszystko! skąd ktoś ma wiedzieć w jakim stanie jest dany podzespół

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż mechanik nietrafiony.

Koszt orygianlnego wysprzęglika w internecie to 180 brutto (rok temu wymieniałem).

Przy takiej robocie zaoszczędzić takie grosze?

Poszukaj może innego mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!