Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup PH I


boban666

Rekomendowane odpowiedzi

poczytaj opinie o usterkowości silników dci i dti.

Nie odradzisz.

1,9 dT 90KM mam od 2006 roku, 1,5 dCi 106KM od grudnia 2010, (obydwa do nadal) ten będzie pierwszym 1,9 dCi 120KM, choć już takiego brat w Lagunie posiada przynajmniej 3 lata jeśli się nie mylę. Jego silnik był kupowany mając coś około 200tys km ten ma 136 tys.

Wiem na pewno co już niejednokrotnie pisałem, że pomimo trafiających się usterek silników diesla, benzyniaka już nie zakupie nigdy, a te ranaultowskie też potrafią być upierdliwe jak KZFR, świece kable.... zresztą poczytaj sobie, więcej tego jest jak nawet obróconych panewek w dieslu.

Poza tym już po zawodach, został zakupiony z pełną świadomością i zdecydowanie.

thumb_hosting_zdjec_1355667725__16122012636.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto użytkowane 3 lata w Polsce, sprowadzone z Niemiec indywidualnie, z przebiegiem 80 tys.
rozumiem, że 3 lata temu jak było sprowadzone, to cofnęli ze 150 kkm i od razu do ASO, by zapisać przebieg.

później się jeździ, dobija kilometry i znowu badanie w ASO dla potwierdzenia wiarygodności przebiegu :D

nieeeee... Ty byś takiego nie kupił :D

 

P.S. tak często wygląda "serwisowanie" w ASO

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz nie wierzyć, zresztą nie mam zamiaru na siłę Cie przekonywać.

I tak nabywcy nawet złotówki nie dołożysz do ewentualnej naprawy.

Jak koń wygląda każdy widzi, a z mojej oceny wygląda lepiej jak widać. Prócz tego, kupowane od osoby prywatnej, nie od pośrednika czy handlarza.

I trochę suchych faktów i dat:

Pierwsza rejestracja połowa grudnia 2004.

Przegląd serwisowy w Niemczech w 2005 roku z przebiegiem 29,625km.

Ostatni wpis w Niemczech to 61tys z drobnymi w 2006

Polska książka pojazdu z lipca 2008, tu właściciel twierdzi, że auto miało około 80tys. przebiegu.

W polskim ASO była 1 wizyta na koniec sierpnia 2009 z przebiegiem 92tys w Bielski Białej, po kod do radia, no co jest faktura i zapisany przebieg.

W marcu tego roku (2012) była ostatnia wizyta w ASO, powodu nie znam, (info z rozmowy telefonicznej z ASO) a przebieg zapisany to 125 tys.

Właściciel mówił o akcji przywoławczej, w celu zmiany oprogramowania elektrycznego hamulca pomocniczego.

W tym czasie też wyłączono samoczynne jego działanie po zgaszeniu silnika.

Obecnie auto ma 136 z drobnymi i przynajmniej od 2 miesięcy było używane sporadycznie.

Właściciel zazwyczaj używał auta na dojazd z jeszcze 4 osobami do pracy na dystansie 12km najkrótsza 21km najszybsza, i to zamiennie czyli 1 tydzień na 5, co daje 10 tygodni lub 60 dni, lub 2500km w roku przy dłuższej i szybszej trasie.

Od 2 miesięcy poprzedni właściciel korzysta z przywilejów emerytury górniczej wiec przebieg prawie zerowy a rodzinka posiadająca swoje auta i tym nie ma kto jeździć. Całkiem logiczne tłumaczenie.

Z powyższego wynika, że jeśli coś było kręcone, to maksymalnie o 40tys km, pomiędzy rokiem 2006 i 2008, jeśli pomiędzy tymi datami było eksploatowane tak samo jak przed 2006. Mogło jednak chwilowo czekać na nabywcę, gdzie czas płynie a licznik stoi. Nie wnikam w to. Sumując to co ma na liczniku i to co przypuszczalnie, w co wątpię skręcono, to wiarygodne jest 176tys km czyli tyle, do ilu skręca się prawie wszystkie z tych roczników, by Polak z pocałowaniem ręki je zakupił.

Stan auta jak i silnika jednak na taki przebieg i zabieg nie wskazuje.

Ty byś takiego nie kupił

Niepotrzebna złośliwość z Twojej strony...

Ja auta kupuję na podstawie ich stanu, a nie przebiegów, to może być pomocne do oceny wcześniejszego użytkowania ale nie podstawą zakupu. Tak właśnie w moim sceniolu drugim znalazł się silnik z 27tys przebiegiem, choć buda i reszta miała na liczniku 119 tys km. Stan był podstawą decyzji, że to auto będzie i jest moje.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale OT zrobiliście :D Co do linkowanego: nie ma uchylanej tylnej szyby, na zamieszczonych zdjęciach nie jestem w stanie stwierdzić czy ma sławetne naklejki na nadkolach, na mój gust jeżeli sa to są zbyt swieże bo nie zżółkniętę (ale to nie musi oznaczać totalnej demolki pojazdu i klepania go z przystanku). Dywanik tylko u kierowcy i to jeszcze jakiś mocno zdefasonowany. Aż odrzuca mnie od tych wywecowanych plastików wewnątrz... I sprawdź czy aby nie będziesz na Niemca kupował, tablice i owszem zamazane choć nie superdokładnie, ale nie widać żadnego niebieskiego paska po lewej stronie. Przebieg-bo ja wiem... Mój ma 5 lat i 120000 km. już pękło, ale co ja się tam znam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niepotrzebna złośliwość z Twojej strony...
źle mnie zrozumiałeś! wiedząc, że byle czego nie kupusz (bo wiesz gdzie, co i jak sprawdzić przed kupnem) to pewnie tak jest, jak piszesz :D

a napisałem: P.S. tak często wygląda "serwisowanie" w ASO, bo niestety polskie ASO wpisują to, co auto ma na liczniku, bez chęci "weryfikacji" z ich strony. m.in. ja się o tym przekonałem:

02.04.2008 180 803

16.07.2009 129 470

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem obejrzeć.Nalepki na tylnich nadkolach troszkę zżółknięte są.Dywaniki fakt nie były oryginalne choć były dane jakieś nowe.Na niemaca raczej nie bo gościu powiedział że wystawia fakturę VAT.Autko wygląda naprawde fajnie i bardzo przyjemnie się nim jechało.Szyby wszystkie sprawne (eletrycznie)i z rocznika 2003.Dmuchawa i klima działały prawdiłowo.Wycieraczki też.Ale wstrzymam się jeszcze z zakupem bo jutro jade do ASO na przegląd przedzakupowy i zobaczymy co tam wyjdzie.Czego moge wymagac na takim przeglądzie.Historii napraw itp.?Odziwo handlarz nie miał absolutnie żadnych uwag do tego że chce autko sprawdzić w ASO.Umkła mi jedna żecz.Brak osłony na silniku.Martwić sie tym czy to olac.

Edytowane przez boban666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osłona na silniku nie jest najważniejsza - być może któreś ASO zapomniało założyć

IMHO ważne, by ten handlarzyna nie miał tajemnej umowy z kierownikiem serwisu w ASO, bo wtedy taki przegląd to... :D

historię na przeglądzie to pewnie powiedzą, bo na papierze nie chca dać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie.Gościu twierdzi (pokazywał mi brief niemiecki) że auto należało do goscia urodzonego w 1939r :D.Czy taki niemiecki dziadek nie japał by się że ASO zapomniało założyć tej osłony?Co do samego ASO to nie wiem co teraz za bardzo zrobic bo umowiłem sie na jutro na ok 14:00 i nie wiem właśnie czy nie mają jakieś tajnej umowy.Nie wiem może za bardzo się czepiam ale szkoda było by wtopić te 15000 a z drugiej strony jezdzic po ASO i placic za kazdy przeglad 300zl to jak dalej tak pojdzie to 15000 stopnieje do 5000 :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie.Gościu twierdzi (pokazywał mi brief niemiecki) że auto należało do goscia urodzonego w 1939r
a gdzie to w brifie pisze :D

 

umowiłem sie na jutro na ok 14:00 i nie wiem właśnie czy nie mają jakieś tajnej umowy
tego się nigdy nie dowiesz, bo nie możesz. ja (nauczony tym, co miałem) bym zażądał obecności przy tym przeglądzie, bez sprzedawcy (niech sobie kawę pije) i przy okazji roboty wypytywałbym o "ciekawostki" typu uszkodzone panewki, elektryka, mrugający wyświetlacz, woda w schowkach etc. etc. dając do zrozumienia, że niektóre tematy znasz, ale jednocześnie NIE weryfikujesz jego (być może dobrych) umiejętności :D

żądaj na koniec papierka z wyposażeniem (powinni dać) i wydruków z CLIPa. historii pewnie nie dadzą, ale możesz sobie na kartce spisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdzie to w brifie pisze :D

Dokładnie Ci nie odpowiem ale jak fiestę miałem to wiem że było to w danych poprzednich właścicieli.

Oo jest takie coś w necie:

http://www.v10.pl/archiwum/prawo/wzorydokumentow/wzor_briefu_de.jpg

pod nazwiskiem właściciela jest z prawej strony geb.am i data, tu 26.10.19.... i zamazane

To właśnie data urodzenia poprzedniego właściciela

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było to coś podobnego :D a geburtstag to na śląsku są urodziny czyli faktycznie może to być data urodzenia własciciela :D.Nic pojade jutro i zoboczymy co tam wylezie.Wyświetlacz nie migał bo troszkę tym autem pojezdzilismy :P.Po przeglądzie weznę go jeszcze na A4 badz A1 i przegonie go troszke.Dzięki za rady.Oczywiscie dam znać co z tego wyszło.

Edytowane przez boban666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!