Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Podepnę się bo nie chce zakąłdać nowego wątku. Od paru dni zauważyłem że rano (po nocnym postoju) auto prawie nie hamuje, pedał twardy tak jakby się go naciskało przy wyłączonym silniku, po przejechaniu kilkuset metrów i wciśnięciu kilkukrotnym pedała hamulca wszystko wraca do normy. Wecie co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie qrcze hamulce taki ogłos wydają przy hamowaniu jak w starym aucie gdy kończyły się klocki. Odgłos tarcia taki glośny jak cholera..autko nowe przejechane dopiero 1300km..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja już przestałem z tym walczyć :) u mnie piszczenie przy hamowaniu zaczęło się tak od około 10 tyś. przebiegu raz jest słyszalne, a czasem nie , radzę sobie tak, że przy myciu auta myjką wysokociśnieniowa strumień wody kieruje na tarcze i zaciski hamulcowe, syfu wypływa co nie miara ps. w zimie to piszczenie jest bardziej słyszalne niż w lato, ale to przez to, że zimą się delikatniej hamuje, poza tym w lecie jeżdżę na alufelgach gdzie jest lepsze odprowadzanie ciepła i całego syfu dlatego mniej się go gromadzi w zacisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Powodem pisków są klocki, które są pozbawione azbestu, teraz jest taka moda , podobno wymogi UE.

Trzeba założyć jakieś zamienniki, które poza tym , że będą tańsze, nie będą piszczały, a do tego będą lepiej hamowały .

U mnie "oryginały" tez piszczały, jak się troszkę zużyły to zostały wymienione na tańsze zamienniki firmy TRW.

I teraz jest cisza.

Z "problemem " nie mógł sobie poradzić na gwarancji ASO , no, oczywiście proponowali płatną wymianę klocków na nowe , he, he.

Brakuje mi jeszcze w M3 tarcz hamulcowych , co nie rdzewieją , taki już są dostępne w autach innych marek ( np. toyota).

Ale może w zamiennikach coś znajdę. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Też mam podobny problem pisk pojawia się przy lekkim naciśnięciu hamulca a po mocniejszym mija, czasami pomaga mycie w myjce ciśnieniowej a czasami nie. Kiedyś w rodzinka miała tak w lagunie II w „ASO” to powiedzieli, że do przez piasek miedzy klockami i tarczami, ale jakoś nie chce mi się w o wierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tzw mądrośći śwagrów. Kup paste do smarowania klocków posmaruj na jego zewnętrznej stronie i będzie spokój na pare miesięcy.

http://allegro.pl/ate-plastilube-pasta-smar-do-zaciskow-i-hamulcow-i3118926967.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

A ja mam taki problem, że po wymianie klocków w mojej Megane III Grandtour piszczą klocki cały czas, jedynie przy hamowaniu jest cisza. Na przód założyłem klocki TRW, na tył Bosch. Najbardziej piszczą przy prędkości 0-70km/h jednak przy większych prędkościach też się odzywają. Pisk jest ciągły. Co możecie na to poradzić?

Edytowane przez przemektryko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy się zbyt mocno felgi nie grzeją.

Jeśli tak, to by znaczyło, że dalej do sprawdzenia czy dobrze zaciski odbijają.

Jeśli się blokują, to będzie cały czas się coraz bardziej nagrzewało, a wiadomo co ciepło powoduje ;)

Na poczatek rozszerzanie się i możliwe właśnie piszczenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sprawdź czy się zbyt mocno felgi nie grzeją.

 

Właśnie się nie grzeją :) Kiedyś zanim jeszcze kupiłem Megankę III czytałem na tym forum że jakąś blaszkę należy odgiąć/wyciągnąć przy wymianie klocków?? Ale teraz nie mogę znaleźć tego tematu.

 

Zabiorę się za czyszczenie, bo tylko to przychodzi mi do głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

U mnie niemiłosiernie piszczy z tyłu hamulec jak nie naciskam pedału hamulca - przy małych prędkościach, bez hamowania. Jak hamuję pisk znika. Doprowadza mnie to do szału, jak jadę po osiedlu to wszyscy się odwracają. Wyczyściłem porządnie zaciski z tyłu, przesmarowałem prowadnice smarem ate, szczotką drucianą oczyściłem klocki (mam TRW niewiele zużyte), nasmarowałem smarem miedzianym blaszki - styk z klockami, i jaki finał? PISZCZY DALEJ! Co z tym dalej robić ?

 

PS: Prowadnice nasmarowałem smarem ate plastilube - teraz czytam, że stosuje się ten smar na zewnętrzne strony klocków - czy zrobiłem błąd ?

 

edit: jeszcze raz zajżałem do zacisków - przesmarowałem w/w plastilubem zewnętrzne powierzchnie klocków oraz blaszki - POMOGŁO !

Edytowane przez decadent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!