Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gasnące kontrolki przy starcie


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem jak w tytule tematu.Po naciśnięciu przycisku START wszystko jak zwykle się oświeca,słychać startujący rozrusznik,w tym momencie wszystkie kontrolki wskazówki gasną na ułamek sekundy (szczególnie widać to po wskazówce paliwa która spada i zaraz sie podnosi)i auto odpala.

Problemem jest zdaje się słaby akumulator choć patrząc w jego "oczko" widać kolor zielony co oznacza że akumulator jest w porzo.

Auto mam już 3 lata,nigdy nie mialem problemów z odpaleniem nawet przy siarczystych mrozach ubiegłej zimy.

Problem ten pojawił się jakieś 3 dni temu.Auto stoi na noc w garażu.Akumulator wygląda jakby był oryginalny,auto z roku 11.2003.

 

Zastanawia mnie tylko dlaczego w oczku pokazuje zielony kolor.Pogodziłem sie już z myślą zakupu nowego akumulatora,gdzie wybór padł na Zap-a z Piastowa,ale boje się że może to nie być akumulator.

A może poprostu wyczyscic klemy?

Mogę podtrzymać pamięć komputera podpinając kablami rozruchowymi do innego akumulatora?

Oraz czy WD 40 nada się do takiego czyszczenia?

 

Przepraszam za chyba "głupie" pytania ale zupełnie nie znam sie na samochodach a nie chcę wydawać pieniędzy na mechaników którzy Wam tu do pięt nie dorastają w wielu przypadkach.

 

Byłbym wdzięczny za rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator wygląda jakby był oryginalny,auto z roku 11.2003.

Jeśli to fakt to zdecydowanie jego wina a Ty należysz do grona rekordzistów w używaniu jednego aku. Mój wytrzymał 6 lat bez 2 tygodni i już jestem z niego bardzo zadowolony.

nie chcę wydawać pieniędzy na mechaników którzy......

Tu warto podjechać do elektryka, by pomierzył prąd jaki aku jeszcze może wydać. Do tego nie potrzeba specjalisty, a będziesz miał pewność, co do stanu aku. No i nie kosztuje to wiele, czasami 10 zł czasami za darmo. Nawet terminu nie trzeba ustalać.

Zastanawia mnie tylko dlaczego w oczku pokazuje zielony kolor.

W większości przypadków tak jest, te wskaźniki to fikcja, nawet orientacyjnie nie można temu wierzyć. Oczko masz na jednej z cel, a co jeśli padła inna, taka bez oczka???

A może poprostu wyczyscic klemy?

Możesz spróbować jednak nie wierzę w powodzenie, a co będzie zimą??

Oraz czy WD 40 nada się do takiego czyszczenia

Niestety nie. Pomimo że coś tam o czyszczeniu styków pisze, to nie należy WD stosować. Do kostek najlepiej KONTAKT S http://www.atel.com.pl/produkt.php?hash=04282 a po nim KONTAKT U. Do zakupienia w sklepach lub hurtowniach z elektroniką cena około 5 zl za sztukę.

Do klem aku. do czyszczenia najlepsze są jednak odpowiednie skrobaki, papier ścierny czy nawet szczotka stalowa. Do zakonserwowania po czyszczeniu wazelina techniczna lub smar miedziowany. W Castoramie chyba jest najtaniej, około 10 zł za pojemniczek. ( Praktiker, OBI mają drożej) Taki 60 ml pojemniczek smaru miedziowanego starczy na długo, a i do prowadnic zacisków hamulcowych czy sworzni zawieszenia się przyda.

http://www.cyfronika.com.pl/smary_uniwersalne.htm

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam akumulator. Miałem prawie podobnie - tzn. niedawne wymieniałem akumulator,a ten przed wymianą dawał taki efekt, że po rozruchu szalały ksenony tak samo jak po dołaczeniu akumulaota. Latały jak szalone góra-dół. Po każdym zapaleniu coś się w nich resetowało.

Po włożeniu nowego akumulatora wszystko wróciło jak do dawnych czasów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to że zrobię sobie wycieczkę po nowy akumulator :(

Teraz kwestia jaki najlepszy,ale to już muszę poczytać na forum,pewno było opisywane.Waham sie między Zap-em(350zł),Centrą futura (330zł) lub Bosch S4 (315zł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz beznyniaka więc aku nie jest tak eksploatowany przy rozruchu. W czasie pracy silnika musi zasilać cewki itp. jednak pobór prądu jest nieporównywalnie mniejszy jak przy rozruchu diesla. Kolega, założyciel temat, ma diesla 1,9 i 9 letni aku, dlatego uważam Go za jednego z rekordzistów.

Ja swojego prawie 6 letniego też miałem w dieslu 1,9 w sceniolu starszym. W sceniolu drugim 1,5dCi też mam fabryczny od września 2007.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

airbites - ale przygaszanie świateł nie ma nic związanego z akumulatorem, ale z alternatorem. Mi we "współczesnych" autach tak się nie zdarzałao. Ale takie przygasanie nie powinno być problemem - wynika to z niższego napięcia dającego przez alternator na biegu jałowym w porównaniu z obrotami wyższymi.

Akumulator nic Ci tu nie pomoże bo on ma jeszcze niższe napięcie (nie pomoże - w znaczeniu - nie podniesie napięcia; nie skompensuje różnicy spadku alternatora)

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis sprawdziłem,:

1. przed odpalaniem akum: 12.4 V

2. przy odpalaniu 10.3 V

3. podczas pracy silnika 14.47 V

4. z włączonym światłem 14.45 V

5. podczas dodawania gazu 14.50 V

6. podczas opuszczania gazu 12,5 V na kilka sekund

7 po wyłączeniu silnika napięcie spadła do 11.95V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis sprawdziłem,:

Dlatego nie Ty masz problem z aku jak GREGOR2020 w tym temacie opisuje, a tylko się chwalisz stanem swojego 6 letniego w benzyniaku.

Chyba zauważasz że te dane, w tym temacie i pomocy GREGOR-owi niewiele dają.

 

Dodano: 10 lis 2012 - 16:12

to czemu przy opuszczaniu gazu spada napięcie?

Słyszałeś o czymś takim jak regulator napięcia, kiedyś reglerem zwany??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ojciec ma Scenica 2006r 1.6 benz z gazem przebieg oryginalny 29tys km i tez ma problem jak kolega opisywany powyżej.Po zdjęciu nogi z gazu światła przygasają a po zejściu obrotów znowu zaczynają świecić normalnie.Tak samo przy dodawaniu gazu,przygasają i znowu wracają do właściwego świecenia,trwa to sekundę,widać to szczególnie stojąc przed ścianą.Sprawdzane było wiele rzeczy i wszystko niby w porządku.Podobno "ten typ tak ma" stwierdził elektryk :(

 

Ps.Po wymianie akumulatora mój problem znikł :)

Edytowane przez GREGOR2020
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!