Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co to może być za wyciek


megan_pomocy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Oglądałem MEgane II 1.6 16V 112KM kombi 50tyś przebiegu i w silniku zauważyłem mokry element być może od jakiegoś wycieku z prawej strony silnika ale dziwna jest sprawa, że jest przewód, który jest zasyfiony cały i pod nim jest zasyfione, może komuś się ulało oleju?.

Oglądam zdjęcia tej wersji silnika i nie mogę znaleźć tego elementu lub dobrego zdjęcia.

Po prawo od silnika, czyli po prawo od całego czarnego kolektora, są przewody i jeden był bardzo brudny, syf o zapachu oleju. Pod przewodem to samo na części obudowy silnika (nie całej), trzeba trochę głębiej by było ręke włożyć żeby tam dotknąć. Proszę o wymienienie elementów, które w tym miejscu wchodzą w grę i ew. koszty naprawy.

 

Sprzedawca twierdzi, że nie wie co to jest, że sie tam pewnei poci.

Edytowane przez megan_pomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie by się przydało. A tak to wróżenie ze szklanej kuli. Może ciec jeżeli to silnik 1,6 16V z uszczelnień wałków rozrządu, z czujnika połozenia wałka rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety zdjęcia nie mam. Pamiętam, że mokry element wystawał (po prawej stronie obudowy silnika) bardziej i był dość głęboko, chyba nawet był dokręcany. Najwyżej był jednak przewód, który był zasyfiony - żeby go zasyfić, to z tego elementu musiałoby tryskać.. Chyba, że jest jakiś przewód dochodzący do silnika z prawej strony, którym płynie olej, lub coś może go upaskudzić?

 

Nie mogę nawet znaleźć na zdjęciach w google tego elementu, może sami możecie podsunać jakieś przykłady?

Jestem ciekawe czy to norma, czy do warsztatu się nadaje, bo auto ma tylko 50tyś równo 4 latka.

Edytowane przez megan_pomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załączam obrazek. Jeśli chodzi o rurki to któraś z tych dwóch to była, patrząc z góry widać było jeszcze z tego co pamiętam metalowy element obudowy który był mokry, zaznaczyłem to co prawdopodobnie widziałem. Zdjęcie z góry może pokazałoby coś jeszcze ale pewnie jest xobrze zaznaczone.

Czy zaznaczonymi rurkami coś płynie?

post-52558-0-47683600-1353015597_thumb.jpg

Edytowane przez megan_pomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie ubabrany jest czujnik położenia wałka rozrządu. Jest w tym miejscu gdzie zaznaczyłeś. Ja też mam go stale w 1,6 upaprany w oleju. Z tego co się zorientowałem to olej ucieka (ale delikatnie bo przez 30tkm nic nie dolewam oleju) z pod pokrywy głowicy która jest pod czarnym plastikowym korektorem ssącym. Żeby był brudny to wystarczy tylko trochę oleju i kurzu. Bynajmniej mi to nie przeszkadza ponieważ ubytki oleju u mnie są niewielkie, jeżeli jest większa nieszczelnoś to cały silnik się ubabra. Dokładnie chodzi mi o to:

thumb_hosting_zdjec_1353052447__dsc07460.jpg

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Mam ten sam problem co kolega na wyżej zamieszczonym zdjęciu , pytanie czy należy wymienić uszczelki kolektora ssącego ? Czy jest to poważniejszy problem np rozrząd ? Ps. Po rozgrzaniu silnika zalatuje olejem w kabinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się zorientowałem to olej ucieka (ale delikatnie bo przez 30tkm nic nie dolewam oleju) z pod pokrywy głowicy która jest pod czarnym plastikowym korektorem ssącym.

Okazało się, że wystarczyło wymienić uszczelkę pod kolektorem ssącym - zaznaczona na rysunku:

post-3433-0-95174100-1469898991_thumb.png

nr katalogowy 8200236726 dla 1,6 16V. Jak zdejmieszz kolektor to sprawdzisz gdzie leci. Kolektor łatwo zdjąć.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!