Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny dzwięk z silnika od rana 2.0 16v


Rekomendowane odpowiedzi

Witam ja u siebie jak rozbierałem i czyściłem ten zawór to nie demontowałem przepustnicy , u mnie po tym zabiegu buczenie zupełnie ucichło . Brevo w Zgierzu jest bardzo dobry mechanior specjalizuje się w renówkach jest naprawdę godny polecenia no i ceny przystępne :)

Edytowane przez roberts1979
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u Siebie zmieniłem zawór na nowy z ASO i po 4 dniach było to samo, oddałem go na gwarancję, przy czym spierałem się z ASO 2 miesiące, po czym dostałem zwrot kasy, w między czasie naprawiłem zawór. Rozbieracie go i myjecie dokładnie wszystko jakiś ludwik itp. (coś łagodnego dla gumy), rozciągacie sprężynę i kilkoma ruchami zgniatającymi doprowadzacie do tej samej długości-mamy winowajce, sprężyna jak panewki w 1.9 dci 120 koni-zrobiona z gównolitu, albo wymieniacie sprężynę na normalny materiał albo delikatnie ruchem rozkręcającym rozszerzacie i składamy wszystko do kupy, cieszymy się cichą jazdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj blad ze przepustnice wyciqgnalem, ale wyczyszczenie jej raczej nie zaszkodzilo.... Tak czy inaczej podejme jeszcze jedna probe tak jak marek radzi... Ja okolo miesiac po czyszczeniu sprawdzilem i juz byla tak samo brudna....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

jeśli ktoś czytał moje wcześniejsze posty i zastanawiał się na darmo jak mi pomóc...to podsyłam dla potomnych odpowiedź..:)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

miałem spier...rozrząd, źle założony, różnica jakieś 1,5 ząbka...heh a wydałem niepotrzebnie 500zł na wymianę przepustnicy, mapowanie jej itp. okazało się , że rozrząd przy wymianie był na końcu niewłaściwie zamontowany heh...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

W tym momencie obroty ok i wszystko super. Tylko raz jeszcze trzeba było rozrząd rozkręcić, ale problem zniknął :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

pozdrawiam

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam,

czy komuś udało się wyeliminowac ten problem?

Mam Megane II 2,0 od 4 lat i nie udało mi się znaleźć rozwiązania. Myślałem, że problem minął ale w listopadzie tego roku powrócił.

U mnie przypadłość pojawia się w okresie zimowym od listopada do marca. Podejrzewam, iż problemem może być niedogrzewanie silnika (jazda na krótkich odcinkach) co powoduje przypchanie parownika i w konsekwencji dziwny dzwięk. Dodam, iz w moim przypadku pojawia sie on tylko po rozgrzaniu silnika!

 

Będe wdzięczny za informacje jeżeli komuś udało się rozwiązac problem.

 

Wisnieg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne chyba nie potrafię czytać , przeczytałem wszystko i tak naprawdę jedni rozciągają sprężynę , co powoduje zmianą ciśnienia w korbach i dziek i tak się pojawia , jeden walczył z dźwiękiem i miał źle ustawiony rozrząd. Ale nikt nie napisał konkretnie że naprawił to. Więc takie pisanie żeby przeczytać 3 strony to chyba dla kogoś kto nie czytał tego...

Ale jak można się przyzwyczaić tu na forum jest co chwile tylko użyj szukaj ,albo podrzucanie punktów regulaminu zamiast pomoc w rozwiązaniu problemu...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poproś żeby Ci ktoś przeczytał na głos tego posta i następne. Coś kolego u ciebie nie tak ze zrozumieniem tekstu, zresztą obrazki też są. Kolega Tommi3737 ładnie wszystko obfocił i wyjaśnił. Jak czegoś nie rozumiesz to zadawaj konkretne pytania, a nie ślamdaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poproś żeby Ci ktoś przeczytał na głos tego posta i następne. Coś kolego u ciebie nie tak ze zrozumieniem tekstu, zresztą obrazki też są. Kolega Tommi3737 ładnie wszystko obfocił i wyjaśnił. Jak czegoś nie rozumiesz to zadawaj konkretne pytania, a nie ślamdaj.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Udało mi się ustalić ze ten element to jest jakis regulator/odma. PRawdopodobnie dawkuje ilosc powietrza jaka dociera do silnika. Prawdopodobnie pod wpływem ciśnienia albo zasysania ta sprezyna wpuszcza wiecej lub mniej powietrza. Wiec wydaje mi sie ze zdecydowanie to moze byc problem moich podwyzszonych obrotów na biegu jałowym. Z tego wnioskuje ze rozciaganie tej sprezynki to nie jest dobry pomysl... Niestety nowy element kosztuje 160zl. Jakies pomysly w tej kwestii?

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Ja tu widzę sporo stwierdzenia prawdopodobnie a dla mnie prawdopodobnie nie brzmi wiarygodnie.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Później ten sam kolega pisze

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Gojgien-masz pomysł co z tym zrobic (oprócz wymiany elementu)? Jak to sprawdzic? Rozumiem ze w tym silniku nie ma silnika krokowego?

Tutaj filmik jak wygląda mój problem.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

a kolejny kolega mu odpisuje

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Na tym się nie znam, (jak zresztą na wielu rzeczach) a na benzynkach szczególnie

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Następnie kolega który robi dokumentacje zdjęciową napisał co zrobił

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Rozciągnąłem sprężynę którą oznaczyłem strzałką na zdjęciach (zgodnie z poradami innych forumowiczów). Auto znacznie rzadziej wydaje z siebie ten dzwięk-zdarza mu się to głownie w momencie odpalania albo gaszenia silnika. U mnie ten element był bardzo brudny-widać pełno jakiegoś żółto tłustego nalotu-wyczyściłem.

Jednak pojawił się problem z podwyższonymi obrotami na biegu jałowym (wymiana uszczelki przepustnicy nic nie dała).

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

za to już kolejny kolega pisze

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Ja miałe ten sam objaw. Wymieniłem ten zawór, wyczyściłem przepustnicę i zaczeło się falowanie obrotów. Tego dźwięku się nie pozbyłem, nadal skrzypi. Po zasięgnięciu informacji w ASO w silnikach 2,0 16V jest to dość częste zjawisko. Taki bubel fabryczny.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Więc powiedz mi gdzie tu jest rozwiązanie problemu ?

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Po czym rozwiązanie problemu jest taki jak opisuje nasz kolega

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Czyli rafal_80 -w tej sytuacji sugerujesz ze sam juz nic nie moge zrobic? Tylko clip?

Czy od razu po clipie problem ustał??

Ile Cie to kosztowało?

Dźwięk już mi nie przeszkadza-tylko chciałbym aby problem z obrotami ustał...

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Czyli próbując zrobić jedno zrobił kolejne problemy a tego problemu nie rozwiązał.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lysy przeczytaj takze ten wątek do którego link jest juz w tym temacie(w moim poscie nr.17) ale specjalnie dla ciebie wklejam jeszcze raz klik

 

Lysy w skrocie sprawa wyglada tak ze ten dzwiek powoduje to czarne/plastikowe/okragle coś których zdjęcia wrzuciłem na forum. Generalnie rozwiązaniem problemu jest wymiana tego elementu na inny o którym mowa na tym forum, oraz do którego link też był wklejany. Ale poniewaz jest drogi a na allegro sie z tym nie spotkałem to olałem temat.

Osobiscie po rozciagnieciu tej spręzyny omawiany dźwięk pojawia się teraz rzadziej... Jesli zamierzasz to rozbierać to postaraj sie dobrze zapamietaj w jakiej kolejności elementy-wnętrznosci tego usrojstwa byly pierwotnie. Ja do dzisiaj nie wiem czy to dobrze złożyłem...

Dodam jeszcze ze aby to wyjąc wystarczy odkrecic rure dolotu powietrza przy przepustnicy (a i bez tego tez by sie chyba dało) Element jest wciskany wiec aby go wyjac trzeba poprostu ciagnac w kierunku srodku auta (nic nie odkrecac, nic nie naciskac)

Edytowane przez Tommi3737
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra teraz już lepiej bo w tym wątku nie było za dużo ciekawych informacji za to ten drugi jest bardziej sensowny.

Zapytam kolegi który pracuje w motopartnerze ile da rabatu na tą część.

Ktoś zainteresowany ? czy jazda z tym coś powoduje oprócz irytującego dźwięku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

lysy1980-mimo wszystko rowniez w tym watku byl link ....wiec wystarczylo przeczytac...

CO do pytania to raczej nic nie powoduje, ale po tym jak rozciagnalem ta sprezyne to kilka razy wywalilo mi korek uszczelniajacy skrzynie korbowa...\ Daj znac w jakiej cenie ta czesc...moze tez bym sie zdecydowal... Ale boje sie ze tylko wystepuje jako orginal....

 

Dodano: 24 gru 2013 - 00:57

Łysy-udało ci się cos ustalic w temacie? Wymienić odmę itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!