Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pierwszy bieg - opór


k3tj0w

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam pytanie odnoście wrzucania 1 biegu szczególnie podczas przekraczanie wszelkiego rodzaju muld i innego rodzaju spowalniaczy. Tak jak podczas startu od 0km/h jedynka wchodzi dobrze i bez oporu, tak gdy redukuje z wyższego biegu, muszę wykazać się anielską cierpliwością i czasami nie małą siłą. Opór jest okrutny, szczególnie rano (na zimnym silniku) gdy jadę ulicą na której mieszkam i są 3 muldy. Na każdej prawie muszę wręcz się zatrzymać, luz i jazda. Gdy wracam popołudniu na rozgrzanym już jest ok. Teraz pytanie czy ten opór na pewno jest spowodowany zimnem i czy nie ma żadnego sposobu aby zlikwidować tą przypadłość.

 

Zaznaczam, że około 3 tyg temu wymieniłem całą kasetkę z linkami ponieważ drążek latał jak chciał. Ale problem z oporem jedynki występował również na starej kasetce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne, ze 1-ka stawia opór przy redukcji, bieg służy do ruszania, próba wrzucania nawet przy lekkim toczeniu auta mija się z celem, auto trzeba całkowicie 'zatrzymać'. A 'leżacych policjantów' czy jak to nazwałeś muldy, można spokojnie pokonać na dwójce.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm podczas wymiany kasetki gość powiedział że wszytko sprawdził i jest ok. + jeszcze prosiłem o sprawdzenie auta pod względem technicznym : poduchy etc. to powiedział że wszytko działa to samo sprzęgło - nic złego o nim nie wspomniał. Tylko, że drążek się kończy i na wiosnę go wymienić.

 

PS: Bardzo przepraszam za umieszczenie przez nieuwagę posta w dziale dla Megane,Scenic I a nie II.

Edytowane przez k3tj0w
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne, ze 1-ka stawia opór przy redukcji, bieg służy do ruszania, próba wrzucania nawet przy lekkim toczeniu auta mija się z celem

Jedyna sensowna odpowiedź

k3tj0w Wszystko jest ok, jedynka jest tylko do ruszania a nie do wkładania przy 20 czy 30. Jest to takie zabezpieczenie żeby przy zbyt dużych prędkościach nie wkładać 1 po przejechaniu przeszkody przy 10km/h czy 20 daje się 2 lewarek sam ładnie się prowadzi a nie wbija 1 z całej siły a potem skrzynia rozklekotana..

 

Dodano: 17 lis 2012 - 22:54

swoją drogą twój mechanik chyba nie dawno zrobił prawo jazdy skoro nie wie o takich rzeczach..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z trasy ponad 150km, jak dojechałem do muld (na mojej ulicy oczywiście) to jedynka tak wchodziła, że aż z radością przez nie przejechałem ;) Niestety czasami toczę się 5km\h a nawet mniej z rana dojeżdżając pod muldę i nadal jedynka nie chce wejść. Chyba jedynym problemem jest temperatura. I teraz pytanie czy jest powód by się tym martwić? Czy jedynka powinna wchodzić gładko zarówno w zimnym aucie które stało całą noc w temperaturze około 0stC, jak i rozgrzanym po dość długiej trasie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne, ze 1-ka stawia opór przy redukcji, bieg służy do ruszania, próba wrzucania nawet przy lekkim toczeniu auta mija się z celem, auto trzeba całkowicie 'zatrzymać'.

To normalne ale we Fiacie 126p ,gdzie nie było synchronizacji na 1, ale w Megance przy powolnym toczeniu musi bieg wskoczyć bez łaski i szkody dla skrzyni i silnika

Edytowane przez p.zyga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym samochodzie którym w życiu jeździłem, a było ich kilka, jedynka przy zimnej skrzyni ciężko wchodzi gdy auto się toczy, to normalne. Mocować się z tym nie można, tylko należy zwolnić, a nawet auto zatrzymać jak trzeba wrzucić jedynkę. Można też spróbować jechać dalej z dwójki. Po rozgrzaniu biegi powinny wchodzić już lepiej. Ma to związek z olejem w skrzyni, który w niskiej temperaturze robi się gęsty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!