Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zapach ropy w kabinie !


misiek126

Rekomendowane odpowiedzi

i wszyscy na formu stawiali na te podkładki,

W poście który założyłeś nikt tak nie pisał, było o przecieku na rozpołowieniu wtrysku.

Sam gdzieś wcześniej pisałem, że jak puszcza podkładka pod wtryskiem to czuć spaliny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ja takie coś napisałem??? "że jak puszcza podkładka pod wtryskiem to czuć spaliny."kolego poczytaj wszystko a potem pisz. ja się tylko podpiąłem pod takim tematem ale on był napisany nie w tym dziale co trzeba i postanowiłem napisać nowy. i w tamtym temacie prawi wszyscy pisali o podkładkach miedzianych pod wtryskami.

 

Dodano: 23 lis 2012 - 20:23

no w sumie nic nie maja, ale to wyszło przy regeneracji wtrysku a wszystko zaczęło się od tego ze wtrysk nie był skręcony z odpowiednią siłą(bez klucza dynamometrycznego) chodziło mi tylko o to że jak cieknie ropa wokół wtrysku a wtrysk od łapki w górę jest suchy to powodem może być to co u mnie miało miejsce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam, podepnę się do tematu, mam nadzieję, że ktoś mi pomoże.

 

Otóż, mam podobny problem. W kabinie czuć ropę przy włączonym nawiewie. Problem pojawia się po przejechaniu 80-100km szczególnie, jeśli w trakcie jazdy dużo wyprzedzam. Czasami pojawia się przy tym komunikat INJECTION DEFAILANTE (raczej rzadko ale zdarza się, nie odczuwam żadnego spadku mocy przy tym, znika po sekundzie). Prawdopodobnie mam jakąś nieszczelność przy którymś z wtrysków, tak diagnozował jeden mechanik i zgadzałoby się - przy ostatnim wtrysku od strony akumulatora zauważyłem zbierającą się przy wlocie do cylindra ropę. Do tego, dużo elementów naokoło silnika zostaje pokrytych ropą, staram się regularnie to wycierać ale potrzebuję jakoś rozwiązać ten problem. Gąbka pod pokrywą silnika jest porządnie nasączona ropą nad tym wtryskiem. Problem zauważyłem po przejechaniu dłuższej trasy, kiedy zatrzymywałem się widziałem ulatujący spod maski delikatny dymek. I widzę go za każdym razem po trasie ok. 100km, raz prawie niewidoczny, raz bardziej. Bardzo to niepokojące...

 

W najbliższym czasie zabieram się za wykonanie testu przelewowego. Czy podane przeze mnie objawy nakierowują kogoś na jakąś diagnozę? Czytając diagnozy wydawane w tym i innych postach (np. dotyczących injection defailante) w mojej głowie panuje straszny mętlik, nie potrafię tego poskładać do kupy. Czy to regulator ciśnienia paliwa? Przelewający wtrysk? Podkładka pod wtryskiem? Mechanik mówił mi o jakimś plastikowym oringu przy wtrysku, że to może być do wymiany. Co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wskazuje na nieszczelność rurki wysokiego ciśnienia. Może wystarczy mocniejsze dokręcenie tej rurki do gniazda wtryskiwacza. Gdyby to nie pomogło to rurka do wymiany.

Ulatniający się dymek spod maski to parujące rozgrzane paliwo.

Oring o którym mówił mechanik dotyczy wtrysku Siemens, w delphi tego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślałem że to rozgrzane paliwo, a oczy mej wyobraźni widziały już pożar pod maską... Ale to, co mi napisałeś brzmi mało kosztownie w porównaniu do tego, co pisali wcześniej, mów mi tak dalej :P Masz może pomysł jak dokładnie zidentyfikować miejsce, w którym ropa pod wysokim ciśnieniem ulatuje? Mechanik wyobrażał to sobie jako chmurę drobniutkich cząsteczek ropy które po rozgrzaniu silnika zaczynają parować.

 

Czy rurka o której mówiłeś to te metalowe przewody paliwowe które dochodzą do wtrysków? Patrzyłem na rodzimym serwisie aukcyjnym, nie tak drogo ale zazwyczaj dostępne są używane. Warto bawić się w używane?

 

A wtryski mam delphi.

Edytowane przez kubaosw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, chodzi o te metalowe przewody przykręcone do wtryskiwaczy. By zlokalizować wyciek musisz wszystko powycierać do sucha. Następnie szczelnie okręć szmatką każdy wtryskiwacz wraz z nakrętką mocującą rurkę i zrób trasę. Szmatka nasiąknięta ropą wskaże na którym wtrysku jest przeciek.

Śmiało możesz zakładać używkę mimo, że renault zaleca wymianę na nowe rurki po każdym demontażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za informacje :P Jeszcze tylko 1 pytanie - czy dam sobie radę sam z wymianą tych rurek? Liczba mnoga bo z tego co widzę na allegro zazwyczaj cały zestaw jest za 50 zł a pojedyncza sztuka 25 zł to chyba nie ma sensu 1 sztuki kupować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz kupić cały zestaw a wymień tylko tę która cieknie. Każda rurka ma inny kształt i na to należy zwrócić uwagę. Wymiana jest banalnie prosta, klucz płaski 17 i trochę siły. Pamiętaj o zachowaniu czystości by jakiś niepotrzebny okruch dostał się do rurki lub wtryskiwacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wymieniłem 2 przewody jakiś czas temu, sprawiło mi to trochę problemów (rozpięcie plastikowej kostki), ale udało się. Po odpaleniu silnika tuż po wymianie wywaliło błąd paliwa na wtrysku, później jak paliwo doszło komputer wybił kontrolkę "Service" ale bez kontrolki "STOP" i w tym czasie testował coś - na wolnym chodzie co około pół minuty wrzucał troszkę większe obroty i z powrotem obniżał na niskie. Po tym wziąłem Megi na przejażdżkę i wszystko jest ok :P Jak do tej pory nie widziałem dymu spod maski ani nie czułem ropy w kabinie, mam nadzieję że tak zostanie. Dziękuję za wskazówki! :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Nie chce zakładać nowego tematu wiec się podpinam. Wyciek ropy dopadł i mnie. Ostatnio powymieniałem przewody paliwowe, filtr, gruszkę i itp. Po jakimś czasie mój osłabiony węch wyniuchał ropę, więc pierwsza myśl gdzieś nie dokładnie połączyłem przewody. Szukałem dociskałem i d.... Coś mnie tknęło bo ujrzałem mokry silnik, sprawdziłem paluchem ropa. By sprawdzić skąd leje się paliwo, wcisnąłem kawałek ręcznika papierowego w około wtrysku. Papier mokry na wysokości łapki utrzymującej wtrysk. Po przejechaniu 35 km plama na ręczniku. Wymieniłem ręczniczek i to się nasila. Dziś rano, po 35 km papier mokry jakbym go wrzucił do ropy. Podkładki pod wtrysk już mam i będę wymieniał ale zgodnie z logiką i tym co udało się mi znaleźć powinno powinno się dymić nie lać. Nie znam budowy wtrysku, czy tam w środku jest jakaś podkładka która uszczelnia wtrysk? Czy może uszczelnienie jest na zasadzie tylko i wyłącznie docisku? Dla zobrazowania sytuacji dodam, że wtryski i pompa są po regeneracji i reklamacji (tępe dzidy skasowały mnie za płukanie zbiornika, nie zrobiły tego, opiłki znów były w paliwie). Zostało to wszytko wyczyszczone rozebrane i poskładane do kupy, auto jeździ, błędów nie wywala ale słabo odpala (po raz kolejny długo kręci) i żłopie paliwo ok 7/100, nie mówcie, że to normalne ponieważ samochód mam od 5 lat i przed awarią wtrysków, w korkach po mieście palił 5,2-5,5 zima do 6. Teraz jeździ głównie po ekspresowce i żłopie 7.

Szanowne towarzystwo ma jeszcze jakieś pomysły:

1.Wymiana podkładki pod wtryskiem

2.Dokręcenie próba skręcenia wtrysku

3.REGENERACJA WTRYSKÓW = SZROT DLA FURY

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzona podkładka pod wtryskiwaczem powoduje, że czuć spaliny i takie jakby czmychanie. Paliwem nie zalatuje chyba, że końcówka rozpylacza mocno leje i nie następuje proces spalania w tym cylindrze. Wtryskiwacz jest skręcany bez żadnego uszczelnienia. Najpierw sprawdź dokręcenie rurki wysokiego ciśnienia do króćca wtryskiwacza oraz szczelność gumowego wężyka powrotnego. Jak to nie pomoże to należy wyjąć wtryskiwacz i skręcić porządnie obie części wtryskiwacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, tak też uczynię, wężyki przelewów wymieniłem już wcześniej. Podkładki wymienię tak czy siak, jak już wyjmę wtrysk. pytanie czy wyżarzać podkładki, ponoć mechanicy tak robią.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie wyżarzałem podkładek, kupowałem zawsze dedykowane do tych wtryskiwaczy i jak na razie przez kilka lat jest OK. Kiedyś jak pracowałem na warsztacie to tzw. glejowanie podkładek miedzianych było powszechne. Wyżarzało się podkładki miedziane tylko dużych rozmiarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!