Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciężkie odpalanie


k3tj0w

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

niestety pech mnie nie opuszcza i w mojej nie dawno zakupionej megance jest trochę bolączek. Tym razem to ciężkie odpalanie już nawet w tem 2stC. Dokładnie chodzi o sytuacje : silnik zimny jak i na dworze zimno. Odpalam, świece się grzeją, no i odpala, lecz potrafi się kręcić już nawet 2sek. W sumie to moje pierwsze auto jak i diesel i nie wiem czy to na pewno normalne. Byłem u elektryka który sprawdził akumulator, był na poziomie 60% - kupiłem nowy Boshowski. Ale szczerze nic to nie dało po moich obserwacjach. Poprosiłem go o sprawdzenie świec ale poczułem się wtedy jak idiota gdy wskazał mi na konsoli znak service z tekstem "jak się zepsuje świeca to się zapali ta kontrolka", więc nie miałem już siły i odjechałem. Niestety mieszkam w dość małym mieście i to jedyny człowiek od takich rzeczy. Teraz nie wiem co robić - kupić świece , dać mu je i kazać założyć nowe? Bo szczerze nie mam pojęcia ile lat mają aktualne a boje się że są wiekowe i w tym leży problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

borykam się z podobnym problemem i podpowiem Ci tyle:

1) świece możesz sam zmienić - jeśli nie wiesz, kiedy to było robione możesz sam wymienić dla tzw. świętego spokoju. koszt do tego silnika to mniej więcej 4x to: http://allegro.pl/swieca-zarowa-audi-vw-dacia-renault-1-5-2-5-beru-i2747940316.html

to, że świeca wykazuje sprawność, nie oznacza, że grzeje w 100%. dlatego IMHO warto zmienić na nowe. jak będziesz chciał zmienić świece samodzielnie, to pamiętaj, że robota prosta, ale trzeba kilka zasad zachować: wcześniej penetrant, dobry klucz nasadowy i sposób wykręcania, by nie urwać świecy

 

2) w SCII silniki gorzej palą w zakresie temperatur 0-10*C tzn. dłużej kręcą, może ze względu na wilgotność powietrza. na mrozie silniki odpalają stosunkowo dużo szybciej. na innym forum był o tym wątek ;)

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za szybką odpowiedź. To ogólnie chyba się wstrzymam do czasu aż przyjdą mrozy w okolicach -7,-10 stC i jeśli będzie źle to wymienię świece. Ponieważ wolałbym uniknąć w tym okresie nieobowiązkowych wydatków ;p

Edytowane przez k3tj0w
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

racja ;)

wziałem pierwszą lepszą NGK do 1,5 dCi:

 

Y-732J

Typ:Y-732J

Nr porządkowy:5605

 

Szczegóły

Napięcie:12 V

Prądy:5 A

Rozwartość klucza:10 mm

Opornik:0,9

Długość całkowita:91 mm

Głębokość montażowa:24 mm

Technika łączenia:PIN

Kod silnika: K9K 728/729

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba mieć mmiernik, umieć się nim posługiwać i wiedzieć, że amperomierz wpina się szeregowo

No nie koniecznie musi być wpięty szeregowo. Wystarczy na przewód założyć cęgi Dietza i mierzyć prądy bez problemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!