Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kupione auto i brak airbagów - wszędzie oporniki


Rekomendowane odpowiedzi

olaboga nie wiedziałem o takim kretyńskim rozporządzeniu. Brawo dla tego, kto to wymyślił. Z niektórymi częsciami wykazanymi tam się zgodzę, ale większość to głupota. Poduszka powietrzna jest w komplecie z fragmentem tapicerki i znaczkiem renault, więc ja chcę kupić element ozdobny a poduszkę dostać gratis ;)

 

Autor tematu:

Po pierwsze podłącz auto pod clipa. Sprawdź czy kalkulator jest zablokowany. Jeżeli tak, to moduł poduszek do resetu. Można też odczytać clipem, czy zostało zapisane uderzenie.

Żeby sprawny był układ poduszek musi być "czysty sensor" (zresetowany albo wymieniony na używany z nierozbitego auta, sensor musi mieć te same numery na obudowie co oryginał). Instalacja, wiadomo, musi mieć ciągłość. Napinacze muszą mieć opór ok 2 Ohmy, wizualnie nie zawsze ocenisz ich stan (mój był wystrzelony a wyglądał jak nowy). Przy fotelu kierowcy, przy prowadnicy fotela jest czujnik położenia fotela- musi być na swoim miejscu, podpięty. Tasma kierownicy musi być sprawna. To chyba wszystko, jak nikt nie grzebał przy liczniku, to układ powinien ruszyć po podłączeniu i nie powinno być błędów na komputerze.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak muszę sprawdzić co tam w kompie jest - a powiedz mi gdzie znajduje się ten sensor?

Jeśli chodzi o napinacze to zewnętrzne (te od strony drzwi) są ok bo mierzyłem je miernikiem. Ale te od konsoli środkowej są oba wystrzelone.

 

Czujnik położenie fotelu jest na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesteś pewny, że nie masz układu zrobionego go symulacji poduszek?

 

 

 

W twoim rozumowaniu jest jedno małe ale. Według prawa handel poduszkami powietrznymi używanymi w naszym kraju jest nielegalny zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury z 30 września 2005 roku (Dziennik Ustaw Nr 201, Poz. 1666 i 1667)

Mam pytanie - czytałeś te akty prawne, na które się powołujesz?

Co prawda w necie wszyscy przywołują to rozporządzenie - jako zakaz handlu. Ale czy ktoś może pokazać - gdzie w TYM rozporządzeniu pisze o jakimś zakazie???

Postanowiłem sprawdzić te rozporządzenie. Tego drugiego - poz 1667 - to nawet nie ma.

A te pierwsze nie zakazuje sprzedaży tylko określa "Wykaz przedmiotów wyposażenia i części wymontowanych z pojazdów, których ponowne użycie zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego (...)". Nigdzie w nim słowa o jakimś zakazie - CHYBA ŻE [bo tego nie sprawdzałem] - jakiś inny akt zakazujący odsyła do tego spisu. Wtedy proszę o jego podanie. Choć wątpie by taki zakaz istniał, zważywszy co w tym spisie jest na równi z poduszkami powierznymi:

- tłumiki

- alarmy

- układy elektroniczne

- filtry

- zawory recyrkulacji spalin

- pióra wycieraczek szyb ;)

- katalizatory

- szczęki hamulcowe

To 3/4 allegro działu części.

Art. 66 ust. 9 Kodeksu Drogowego na podstawie którego wydano te rozporządzenie:

9. Minister właściwy do spraw transportu, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw gospodarki oraz ministrem właściwym do spraw środowiska, kierując się względami technicznymi, zasadami bezpieczeństwa ruchu drogowego i wymogami ochrony środowiska oraz mając na celu zapobieganie nieprawidłowościom w obrocie przedmiotami wyposażenia i częściami wymontowanymi z pojazdów, określi, w drodze rozporządzenia, wykaz przedmiotów wyposażenia i części wymontowanych z pojazdów, których ponowne użycie zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub negatywnie wpływa na środowisko.

też nie pisze o jakims zakazie. Czy ktoś z Was jest w stanie przeprowadzić wywód od WYKAZU CZĘŚĆI do ZAKAZU ich stosowania? Forma, treść - nigdzie nie wskazują o zakazie. A patzrąc na ten wykaz - szczególnie wycieraczki - byłoby to śmieszne.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym handlem wystrzelonymi poduszkami to chodzio oszustwa ubezpieczeniowe, majsterki wkładają wystrzelone pasy i poduszki wyłudzając w ten sposób ubezpieczenie.

 

A do założyciela tematu, to wbrew pozorom nie ma wielkiej tragedii, wynika z tego że wystarczy dokupic taśme i dwa napinacze bo dopinacze są ok. Jak gasnie na opornikach to sterownik jest czysty, proponuje podłączać po kolei wszystko i patrzyć co jest niesprawne.A kosztami naprawy pasowało by obciążyć poprzedniego właściciela, tylko bez opisu rzeczoznawcy,i prawdopodobnie sprawy sprawy sadowej sie nie obejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i nie zapomnij jeszcze o poduszce pasażera.

 

Liczyłem i wychodzi tak: taśma kier - 150 zł, poduszka pasażera - 150, napinacz - 2 x 100 = wychodzi około 500 zł na same części + ewentualnie robocizna jeśli będzie trzeba programować kompa no i nie wiadomo co z sensoerm.

 

Najpierw będę próbował wymusić oddanie kasy od poprzedniego właściciela.

Jeśli nie to naprawimy na nasz koszt bo co zrobić ;)

 

Następnym razem chyba zabiorę ze sobą warsztat i rozbiorę kupowany samochód

 

PS gdzie znajduje się sensor w tym aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodatkowa wtyczka pod fotelem

może być od pozycji fotela kierowcy tzn odsunięty lub całkowicie odsunięty max

poduszka kierowcy jest 2 stopniowa jak ktoś mały siedzi blisko kierownicy to jeden ładunek odpala

ktoś siedzi dalej to odpalają 2 ładunki i podusia napełnia sie cała

 

Dodano: 22 lis 2012 - 10:08

aston

a ten zakaz to co to tu wnosi do tematu ??

co sugerujesz żeby co zrobić ??

albo czego nie robić ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn wtyczka jest podpięta do tego czujnika.

Dwa obcięte kable w których są wlutowane oporniki są od napinaczy a ta luźna wtyczka chyba będzie związana z podgrzewaniem foteli - chociaż auto ich nie ma.

Domyślam się po tym że pod siedzeniem kierowcy jest przekaźnik niebieski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i nie zapomnij jeszcze o poduszce pasażera.

 

Liczyłem i wychodzi tak: taśma kier - 150 zł, poduszka pasażera - 150, napinacz - 2 x 100 = wychodzi około 500 zł na same części + ewentualnie robocizna jeśli będzie trzeba programować kompa no i nie wiadomo co z sensoerm.

 

Najpierw będę próbował wymusić oddanie kasy od poprzedniego właściciela.

Jeśli nie to naprawimy na nasz koszt bo co zrobić ;)

 

Następnym razem chyba zabiorę ze sobą warsztat i rozbiorę kupowany samochód

 

PS gdzie znajduje się sensor w tym aucie?

 

Poduszkę pasażera akurat posiadam do tego modelu, sprawdź czy to ta , na pewno sie dogadamy

http://allegro.pl/renault-megane-ii-poduszka-powietrzna-pasazera-i2678443700.html

 

Co do sterownika to znajduje sie na tunelu miedzy hamulcem recznym a biegami, ale na moje oko jak kontrolki gasna to jest czysty i nic nie trzeba robić, tylko pomontować brakujące graty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aston

a ten zakaz to co to tu wnosi do tematu ??

co sugerujesz żeby co zrobić ??

albo czego nie robić ??

Np że może się okazać, że kolega kupi sobie zaślepkę z wmontowanym opornikiem zamiast sprawnej poduszki kierowcy. Po prostu może też zobaczyć ile kosztują poduszki w ASO i zobaczy że cena to kosmos.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np że może się okazać, że kolega kupi sobie zaślepkę z wmontowanym opornikiem zamiast sprawnej poduszki kierowcy. Po prostu może też zobaczyć ile kosztują poduszki w ASO i zobaczy że cena to kosmos.

 

aston

wg mnie trzeba być mocno ograniczonym wzrokowo żeby nie rozpoznac poduszki od zaślepki ;)

a jak zobaczy po ile są poduszki a aso to co to zmieni ?? dla autora tematu

wiadomo że drogo bedzie i co ma tu zakaz do tego ??

jak narazie to ma oporniki i chce zrobić tak jak powinno być co się chwali

i dalej nie rozumiem co ten zakaz tu zmieni ??

:)

sorki za ot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!