Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana kostki wentylatora i problem ze zdjęciem kokpitu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Temat wentylatora w Scenicu I ph I był już wałkowany milion razy z tego co widziałem i wszyscy piszą, że należy rozkręcić cały przód i przygotować kilka wolnych godzin.

Wszystko fajnie, pięknie, znalazłem tutoriale jak i co rozebrać, ale niestety tylko do meganki lub scenika II.

Czy jest tutaj może łopatologiczne wytłumaczenie jak rozebrać cały przód tak, aby dostać się do wentylatora od nadmuchu?

Mam problem z upalona kostką, ew przerwanym kabelkiem wychodzącym od kostki. Objawia się to tym, że jak poruszam kostką to nawiew działa.

Wjadę w dziurę, mocno przyhamuję czy też skręcę mocniej to nawiew przestaje działać. Poruszam kostka i znów wszystko działa do czasu.

Strasznie mnie to denerwuje, a teraz zima, to bez nawiewu nie wyobrażam sobie jazdy. Do tego ASO kasuje jak za zboże, a mechanikom już nie ufam, od czasu jak mnie kilka razy oszukali i okradli.

 

Dziś uzbroiłem się w nasadówki z grzechotką i torxy, zdjąłem górny plastik, odkręciłem nakrętki przy szybie, chyba 4szt to były, następnie zdjąłem osłonki nakrętek przy schowku pasażera oraz pod puszką bezpieczników od strony kierowcy

i tam również wykręciłem nakrętki. Wyjąłem kratki nawiewów na nogi, odkręciłem podstawkę pod kubki, a no i wykręciłem głośniczki, zegar i licznik.

Jedyne co się stało, to część od strony pasażera się lekko dała odgiąć, reszta ani drgnie. Zapewne jeszcze trochę śrub pozostało do odkręcenia?

Jeśli tak to gdzie ich szukać i czy jakieś niespodzianki mnie czekają?

 

Przy okazji wykręcenia podstawi na kubki, moim oczom ukazała się spora kostka, która nie jest do niczego podłączona. Co to za wynalazek i do czego on służy?

33yi0hs.jpg

Posiadany przezemnie scenic to wersja 1.9dTi, rocznik 98, klima manualna, wentylator i filtr pyłkowy od strony pasażera pod schowkiem.

Pozdrawiam

DNF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z upalona kostką,

Jaką kostką? Gdzie ona jest, skoro możesz nią poruszać?

Z tego co wiem w Scenicu I PhI lub PHII nie ma żadnych "ogólnie dostępnych " kostek, do których bez rozbierania elementów deski dało by się dojść lub nawet wsadzić rękę.

Co do reszty... Cóż czytać to ty umiesz ale z czytaniem ze zrozumieniem są jakieś problemy. Nie mam pojęcia po co to wszystko rozkręcałeś?

W Scenicu I Ph I lub II wentylator nawiewu znajduje się za schowkiem pasażera. Dostęp od spodu, po zdjęciu osłony wygłuszającej od dołu schowka. Trzyma się o ile pamiętam na 3 lub 4 śrubach.

Żeby nie było tak prosto, wtyczka zasilająca wentylator wpięta jest w moduł nadmuchu, który jest zamontowany na górze, za poduszką pasażera. Dostęp do niej można uzyskać po zdjęciu parapetu i zdjęciu prawego kanału nadmuchy.

Tyle!

A tak w ogóle to ja nie rozumiem o co Ci chodzi? Zamotałeś na max.

Jeżeli chodzi o tą kostkę to wydaje mi się, że to wtyczka, do sterowania ponoszeniem szyb tylnych i blokady ich otwarcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może jeszcze raz. Pod wentylatorem gąbki wygłuszającej nie stwierdziłem. Od wentylatora odchodzi mi z 10cm przewodu zakończonego kostką,

a od kostki idzie przewód do góry, w stronę poduszki powietrznej. Próbowałem już wyjąć kanał nadmuchu, ale twardo siedzi i ani myśli się poddać..

Wracając do sedna. Właśnie ta wtyczka, którą jest zakończony 10cm przewód od wentylatora musi być nadpalona, gdyż teraz już częściej wiatrak nie działa niż działa.

Jak pisałem, gdy poruszam kostką to działa, dlatego też chciałbym albo tą kostkę wymienić, albo wywalić.

 

Dziękuję za wytłumaczenie do czego ta kostka. Szkoda że moja wersją nie jest przystosowana do tego.

Pozdrawiam

DNF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wentylatora musi być nadpalona

Nie koniecznie, czasem przepalone są piny w module dmuchawy. Jak się tam dostać już Ci napisałem,

To, że nie masz gąbki świadczy o fachowości ASO, nie założyli ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!