Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana kostki wentylatora i problem ze zdjęciem kokpitu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Temat wentylatora w Scenicu I ph I był już wałkowany milion razy z tego co widziałem i wszyscy piszą, że należy rozkręcić cały przód i przygotować kilka wolnych godzin.

Wszystko fajnie, pięknie, znalazłem tutoriale jak i co rozebrać, ale niestety tylko do meganki lub scenika II.

Czy jest tutaj może łopatologiczne wytłumaczenie jak rozebrać cały przód tak, aby dostać się do wentylatora od nadmuchu?

Mam problem z upalona kostką, ew przerwanym kabelkiem wychodzącym od kostki. Objawia się to tym, że jak poruszam kostką to nawiew działa.

Wjadę w dziurę, mocno przyhamuję czy też skręcę mocniej to nawiew przestaje działać. Poruszam kostka i znów wszystko działa do czasu.

Strasznie mnie to denerwuje, a teraz zima, to bez nawiewu nie wyobrażam sobie jazdy. Do tego ASO kasuje jak za zboże, a mechanikom już nie ufam, od czasu jak mnie kilka razy oszukali i okradli.

 

Dziś uzbroiłem się w nasadówki z grzechotką i torxy, zdjąłem górny plastik, odkręciłem nakrętki przy szybie, chyba 4szt to były, następnie zdjąłem osłonki nakrętek przy schowku pasażera oraz pod puszką bezpieczników od strony kierowcy

i tam również wykręciłem nakrętki. Wyjąłem kratki nawiewów na nogi, odkręciłem podstawkę pod kubki, a no i wykręciłem głośniczki, zegar i licznik.

Jedyne co się stało, to część od strony pasażera się lekko dała odgiąć, reszta ani drgnie. Zapewne jeszcze trochę śrub pozostało do odkręcenia?

Jeśli tak to gdzie ich szukać i czy jakieś niespodzianki mnie czekają?

 

Przy okazji wykręcenia podstawi na kubki, moim oczom ukazała się spora kostka, która nie jest do niczego podłączona. Co to za wynalazek i do czego on służy?

33yi0hs.jpg

Posiadany przezemnie scenic to wersja 1.9dTi, rocznik 98, klima manualna, wentylator i filtr pyłkowy od strony pasażera pod schowkiem.

Pozdrawiam

DNF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z upalona kostką,

Jaką kostką? Gdzie ona jest, skoro możesz nią poruszać?

Z tego co wiem w Scenicu I PhI lub PHII nie ma żadnych "ogólnie dostępnych " kostek, do których bez rozbierania elementów deski dało by się dojść lub nawet wsadzić rękę.

Co do reszty... Cóż czytać to ty umiesz ale z czytaniem ze zrozumieniem są jakieś problemy. Nie mam pojęcia po co to wszystko rozkręcałeś?

W Scenicu I Ph I lub II wentylator nawiewu znajduje się za schowkiem pasażera. Dostęp od spodu, po zdjęciu osłony wygłuszającej od dołu schowka. Trzyma się o ile pamiętam na 3 lub 4 śrubach.

Żeby nie było tak prosto, wtyczka zasilająca wentylator wpięta jest w moduł nadmuchu, który jest zamontowany na górze, za poduszką pasażera. Dostęp do niej można uzyskać po zdjęciu parapetu i zdjęciu prawego kanału nadmuchy.

Tyle!

A tak w ogóle to ja nie rozumiem o co Ci chodzi? Zamotałeś na max.

Jeżeli chodzi o tą kostkę to wydaje mi się, że to wtyczka, do sterowania ponoszeniem szyb tylnych i blokady ich otwarcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może jeszcze raz. Pod wentylatorem gąbki wygłuszającej nie stwierdziłem. Od wentylatora odchodzi mi z 10cm przewodu zakończonego kostką,

a od kostki idzie przewód do góry, w stronę poduszki powietrznej. Próbowałem już wyjąć kanał nadmuchu, ale twardo siedzi i ani myśli się poddać..

Wracając do sedna. Właśnie ta wtyczka, którą jest zakończony 10cm przewód od wentylatora musi być nadpalona, gdyż teraz już częściej wiatrak nie działa niż działa.

Jak pisałem, gdy poruszam kostką to działa, dlatego też chciałbym albo tą kostkę wymienić, albo wywalić.

 

Dziękuję za wytłumaczenie do czego ta kostka. Szkoda że moja wersją nie jest przystosowana do tego.

Pozdrawiam

DNF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wentylatora musi być nadpalona

Nie koniecznie, czasem przepalone są piny w module dmuchawy. Jak się tam dostać już Ci napisałem,

To, że nie masz gąbki świadczy o fachowości ASO, nie założyli ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!