Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

BŁAD DF009 Obwód potencjometru pedału ścieżka 2


mefikkk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Co właściwie mam zrobić w Scenicu gdy mam taki błąd? "DF009 Obwód potencjometru pedału ścieżka 2 (z programu CLIP: "OBWÓD + PO ZAPŁONIE")

jakaś zabawa w czyszczenie potencjometru przy pedale gazu?

Proszę o podpowiedź

Edytowane przez mefikkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jasniej?

co za objawy powinienem widzieć, bo jakś nie wyczuwam wiele? poza tym o który pedał chodzi?

ktoś ten czujnik reanimował? kupuje się nowy... jakie koszty naprawy etc.? może coś więcej proszę?

Edytowane przez mefikkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki masz na pedale sprzęgła, hamulca i gazu, któryś z nich świruje. Czujnik pedałów sprzęgła i hamulca to zwykłe styczniki, na pedale gazu jest potencjometr. Coś jeszcze chcesz wiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK dzięki

zadam nura postaram się jakoś poczyścic ustrojstwo.

skoro to potencjometr to może jakiś nowy się wykombinuje, ale obawiam się że Francuzi znów mają pewnie jakiś dziwny wynalazek)

 

no i muszę się nauczyć używać aparatu... w końcu nie wiadomo jakie drobiazgi komu się mogą kiedys przydać...

Edytowane przez mefikkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i muszę się nauczyć używać aparatu... w końcu nie wiadomo jakie drobiazgi komu się mogą kiedys przydać...

ooo właśnie, też zazwyczaj wszystko focę, jak potrzebne to sięgam do zbiorów takich fotek i jest jak znalazł. Wystarczy opanować taki z telefonu, szczególnie jak posiada autofocus i macro, czasami jest nawet lepszy od normalnego, bo dojdzie i tam gdzie normalnego foto nie wciśniesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

niniejszym obiecuję!

świadków aż nadto:)

 

Dodano: 17 gru 2012 - 16:40

jeszcze nie rozbierałem ale wygląda to na pedał gazu - w końcu tylko tam są ścieżki

 

dorwałem dziś serwisówke po polsku do sceniola II i tam jest napisane

 

cyt.:

"Uwaga:

Usterka potencjometru położenia pedału przyspieszenia

powoduje zmianę ustawienia obrotów

biegu jałowego lub biegów przeznaczonych do

jazdy."

 

dodatkowo wiem już że u nas w SII potencjometr jest przy pedale gazu co do rozbiórki - znalazłem na forum opis do SI

nie mam tylko kleju przewodzącego - pewnie ścieżka 2 u mnie padła... no ale zobacze wg opisów w serwisówce co można zrobić

 

 

ijeszcze ciekawostka:

"Potencjometr pedału przyspieszenia stanowi całość z

pedałem przyspieszenia. Jego wymiana powoduje

konieczność wymiany pedału.

Istnieją dwa typy pedału: z punktem oporu lub bez.

Pojazdy wyposażone w regulator-ogranicznik

prędkości, posiadają pedał gazu z punktem oporu przy

końcu skoku pedału.

Ten punkt oporu służy do wyłączenia funkcji ograniczania

prędkości w przypadku, gdy kierowca zmuszony

jest zwiększyć prędkość."

 

co to jest ten punkt oporu???

kawałek guy przykręcony do podłogi? taki posiadam ... co się stanie gdy go wykręcę - silnik będzie się wkręcać szybciej? ( groźba że za szybko?)

 

 

cd. dla zainteresowanych:

AWARYJNY TRYB PRACY MODUŁU

PRZEPUSTNICY

Dostępne są cztery tryby pracy awaryjnej modułu przepustnicy.

1 - Tryb ograniczenia osiągów

Obejmuje on usterki typu elektrycznego w układzie

wtrysku, dla których istnieje skuteczne rozwiązanie

awaryjne (utrata jednej z dwóch ścieżek potencjometru

pedału lub modułu przepustnicy). Ten tryb powoduje

zmniejszenie przyspieszenia i ograniczenie maksymalnego

otwarcia przepustnicy (maksymalna prędkość 90

km/h (mechaniczna skrzynia biegów) i 100 km/h (automatyczna

skrzynia biegów).

2 - Tryb utraty sygnału z pedału przyspieszenia

Tryb ten jest także nazywany « położeniem zabezpieczenia

elektrycznego ». Przejście do tego trybu

następuje w sytuacji, gdy nastąpiła całkowita utrata

sygnału z pedału przyspieszenia, lecz komputer wtrysku

zachowuje ciągle kontrolę nad dostarczaniem

powietrza do silnika (działa sterowanie przepustnicą).

W tym trybie, komputer wtrysku narzuca określone

położenie pedału gazu dla każdego przełożenia skrzyni

biegów i ustala prędkość obrotową biegu jałowego podczas

naciskania na pedał hamulca. W takim przypadku

maksymalna prędkość obrotowa silnika przy

neutralnym położeniu dźwigni zmiany biegów wynosi

2500 obr/min.

3 - Tryb mechaniczny Limp-home

Tryb obejmuje usterki, które mogą spowodować utratę

kontroli nad sterowaniem przepustnicą (brak

możliwości sterowania przepustnicą). W takim przypadku

przepustnica znajduje się w położeniu spoczynkowym,

komputer wtrysku zmniejsza prędkość

obrotową poprzez odcięcie wtrysku i ogranicza moment

obrotowy poprzez odcięcie zasilania i wtrysku cylindrów,

zależnie od położenia pedału przyspieszenia.

Maksymalna prędkość obrotowa przy pedale

wciśniętym do oporu lub dźwigni skrzyni biegów ustawionej

w położeniu neutralnym, wynosi 2500 obr/

min.

4 - Tryb odtwarzania położenia pedału

W przypadku utraty sygnału o ciśnieniu w kolektorze,

otwarcie modułu przepustnicy jest wprost proporcjonalne

do położenia pedału przyspieszenia.

Edytowane przez mefikkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to jest ten punkt oporu???

kawałek guy przykręcony do podłogi? taki posiadam ... co się stanie gdy go wykręcę - silnik będzie się wkręcać szybciej? ( groźba że za szybko?)

To wyczuwalny na pedale opór w jego wciskaniu do podłogi. Nic pod pedałem przykręcone.

Cisnac powoli czujesz skok gdzieś tak do 4/5 jednostajny, potem lekki opór jakby koniec ale po mocniejszym naciśnięciu pedał idzie głębiej.

Podobnie jak przy jeździe automatem, jak chcesz go zmusić do redukcji biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!