Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obrotomierz!!!


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Sorki ze sie powtarzam ale czy ktos wie gdzie konczy sie bialy przewud wychodzacy ze zlacza wielopinowego z 12 pinu bardzo by mi to pomoglo w podlaczeniu gdyz niechce sie wpinac w srodek przewodu!!!

 

[ Dodano: 2007-10-05, 12:55 ]

To moze ktos ma schemat obejmujacy zlacze wielopinowe niestety te ktore posiadam go nie obejmuja Bede wdzieczny za pomoc!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam mam pytanko czy do mojej megi 1.4 B 1996 r chcę założyć takie zegary tylko nie bardzo wiem czym się różnią. Może ktoś podpowie???

 

http://www.allegro.pl/item275145244_liczni..._gwarancja.html

 

lub

 

http://www.allegro.pl/item276171916_renaul...ne_licznik.html

 

Pozdrawiam. Frachu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

jest brany ze stojanu alternatora. dziś jadę na szrocik rozejrzeć się za zegarami bo planuje wywalić zegarek a na jego miejsce włożyć obrotek tylko nie wiem czy coś mi z tego wyjdzie. nie chce zmieniać całych zegarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

prawdę mówiąc to się nawet za to nie wziąłem. na szrocie nie trafiłem na zegary uszkodzone a i normalne o diesla trudno dostać w rozsądnej cenie tak więc sprawa nie ruszyła do przodu. z drugiej strony myślę już o zmianie auta więc nie wiem czy jest sens wkładać na siłę kasę skoro wszystko jest sprawne(no maglownica mnie czeka). tak więc temat odpuściłem a za obrotomierz służy mi dalej słuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Miałem problem z obrotomierzem ale dzięki temu forum uporałem się. I mogę wam powiedziec tyle ,że w mojej megi 99 sygnał na obrotomierz idzie z komputera pin 70 do czerwonej kostki przy zegarach pin 4. Dzieki wielkie forumowicze wreszcie działa mi obrotomierz a myślałem że licznik zepsuty narka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Odświeżę trochę wątek.

Otóż założyłem u siebie zegary z obrotomierzem Megane 1,4 98r i nie musiałem podłączać dodatkowych przewodów, obrotomierz działa bez zarzutu.

Stare i te "nowe zegary wyglądają z tyłu tak:

obraz011rozdzielczopulphc3.th.jpgthpix.gif

Do czego są te dodatkowe złącza 1 i 2? dodam że są one zaizolowane, tzn druk jest pokryty folią i spięte metalowymi klamrami. W większości zegarów jakie oglądałem nie ma takich złącz.

I druga sprawa. Z czego zegary biorą informację o ilości oleju? Bo w tych nowych mam taki bajer "oil ooooooo" i wszystkie kółka się świecą. I teraz nie wiem, czy pokazuje mi prawdziwy poziom oleju, czy tylko z powodu braku czujnika wyświetla wszystkie oooo???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Windom Earl, było to juz opisane, dodam tylko że te wszystkie kwadraciki to nie zera tylko punkty skali. Jeśli wszystkie widać, to jest odpowiedni poziom oleju. Gdyby ubywało to wskaźnik będzie wyglądał tak:

ooooo_ , oooo_ _ , ooo_ _ _...........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki, może się źle wyraziłem ;-) Wiem do czego to służy, tylko nie wiem czy to u mnie działa poprawnie, bo przy starych zegarach nie było tego. Nie montowałem żadnego dodatkowego czujnika do pomiaru poziomu oleju i zastanawiam się skąd bierze sygnał o poziomie oleju.. Niedługo zbliża mi się wymiana oleju, zaleje połowę, zobaczę wtedy czy działa <ok>

 

 

Edit

 

To odpowiem sam sobie ;-) czujnik działa poprawnie. Wystarczy, że postawię samochód tak, że strona kierowcy jest wyżej i wyświetlać pokazuje jedno "o" mniej. Jeszcze nie sprawdzałem gdzie jest ten czujnik, ale jak się dowiem to na pewno napiszę. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, dzisiaj stałem się szczęśliwym posiadaczem meganki I (ph1). Jest ogólnie cacy :), ale jest jeden mały szkopuł, który nie pozwala mi wręcz spać :). Mianowicie obrotomierz, ponieważ niestety fabrycznie została wyposażona w zegarek analogowy. I z racji tego mam kilka pytań:

1. Czy koniecznie muszę wymieniać całe to "pudło" z zegarami, czy mogę po prostu wymienić sam zegarek na obrotomierz?

2. Czy jeżeli wymienię całe pudło, to będę miał przebieg z nowego pudła, czy pozostanie mój obecny (nie krzyczcie, nie załamujcie się, gdyż w temacie grzebania przy samochodzie jestem zielony :) )

3. Czytałem cały topic, oraz szukałem na całym forum i w necie. Aczkolwiek nie jestem w stanie pojąć co gdzie popodłączać (brak rozpisek -> pod starszymi postami wydaje mi się, że po prostu obrazki powygasały :) ). Tak więc czy mógłby ktoś mi łopatologicznie wytłumaczyć, jak to zrobić (jakiś taki szybki kurs wymiany zegarów ;))?

 

Z góry dzięki za odpowiedź i wyrozumiałość, o którą proszę :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!