Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obrotomierz!!!


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Sorki ze sie powtarzam ale czy ktos wie gdzie konczy sie bialy przewud wychodzacy ze zlacza wielopinowego z 12 pinu bardzo by mi to pomoglo w podlaczeniu gdyz niechce sie wpinac w srodek przewodu!!!

 

[ Dodano: 2007-10-05, 12:55 ]

To moze ktos ma schemat obejmujacy zlacze wielopinowe niestety te ktore posiadam go nie obejmuja Bede wdzieczny za pomoc!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam mam pytanko czy do mojej megi 1.4 B 1996 r chcę założyć takie zegary tylko nie bardzo wiem czym się różnią. Może ktoś podpowie???

 

http://www.allegro.pl/item275145244_liczni..._gwarancja.html

 

lub

 

http://www.allegro.pl/item276171916_renaul...ne_licznik.html

 

Pozdrawiam. Frachu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

jest brany ze stojanu alternatora. dziś jadę na szrocik rozejrzeć się za zegarami bo planuje wywalić zegarek a na jego miejsce włożyć obrotek tylko nie wiem czy coś mi z tego wyjdzie. nie chce zmieniać całych zegarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

prawdę mówiąc to się nawet za to nie wziąłem. na szrocie nie trafiłem na zegary uszkodzone a i normalne o diesla trudno dostać w rozsądnej cenie tak więc sprawa nie ruszyła do przodu. z drugiej strony myślę już o zmianie auta więc nie wiem czy jest sens wkładać na siłę kasę skoro wszystko jest sprawne(no maglownica mnie czeka). tak więc temat odpuściłem a za obrotomierz służy mi dalej słuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Miałem problem z obrotomierzem ale dzięki temu forum uporałem się. I mogę wam powiedziec tyle ,że w mojej megi 99 sygnał na obrotomierz idzie z komputera pin 70 do czerwonej kostki przy zegarach pin 4. Dzieki wielkie forumowicze wreszcie działa mi obrotomierz a myślałem że licznik zepsuty narka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Odświeżę trochę wątek.

Otóż założyłem u siebie zegary z obrotomierzem Megane 1,4 98r i nie musiałem podłączać dodatkowych przewodów, obrotomierz działa bez zarzutu.

Stare i te "nowe zegary wyglądają z tyłu tak:

obraz011rozdzielczopulphc3.th.jpgthpix.gif

Do czego są te dodatkowe złącza 1 i 2? dodam że są one zaizolowane, tzn druk jest pokryty folią i spięte metalowymi klamrami. W większości zegarów jakie oglądałem nie ma takich złącz.

I druga sprawa. Z czego zegary biorą informację o ilości oleju? Bo w tych nowych mam taki bajer "oil ooooooo" i wszystkie kółka się świecą. I teraz nie wiem, czy pokazuje mi prawdziwy poziom oleju, czy tylko z powodu braku czujnika wyświetla wszystkie oooo???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Windom Earl, było to juz opisane, dodam tylko że te wszystkie kwadraciki to nie zera tylko punkty skali. Jeśli wszystkie widać, to jest odpowiedni poziom oleju. Gdyby ubywało to wskaźnik będzie wyglądał tak:

ooooo_ , oooo_ _ , ooo_ _ _...........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki, może się źle wyraziłem ;-) Wiem do czego to służy, tylko nie wiem czy to u mnie działa poprawnie, bo przy starych zegarach nie było tego. Nie montowałem żadnego dodatkowego czujnika do pomiaru poziomu oleju i zastanawiam się skąd bierze sygnał o poziomie oleju.. Niedługo zbliża mi się wymiana oleju, zaleje połowę, zobaczę wtedy czy działa <ok>

 

 

Edit

 

To odpowiem sam sobie ;-) czujnik działa poprawnie. Wystarczy, że postawię samochód tak, że strona kierowcy jest wyżej i wyświetlać pokazuje jedno "o" mniej. Jeszcze nie sprawdzałem gdzie jest ten czujnik, ale jak się dowiem to na pewno napiszę. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, dzisiaj stałem się szczęśliwym posiadaczem meganki I (ph1). Jest ogólnie cacy :), ale jest jeden mały szkopuł, który nie pozwala mi wręcz spać :). Mianowicie obrotomierz, ponieważ niestety fabrycznie została wyposażona w zegarek analogowy. I z racji tego mam kilka pytań:

1. Czy koniecznie muszę wymieniać całe to "pudło" z zegarami, czy mogę po prostu wymienić sam zegarek na obrotomierz?

2. Czy jeżeli wymienię całe pudło, to będę miał przebieg z nowego pudła, czy pozostanie mój obecny (nie krzyczcie, nie załamujcie się, gdyż w temacie grzebania przy samochodzie jestem zielony :) )

3. Czytałem cały topic, oraz szukałem na całym forum i w necie. Aczkolwiek nie jestem w stanie pojąć co gdzie popodłączać (brak rozpisek -> pod starszymi postami wydaje mi się, że po prostu obrazki powygasały :) ). Tak więc czy mógłby ktoś mi łopatologicznie wytłumaczyć, jak to zrobić (jakiś taki szybki kurs wymiany zegarów ;))?

 

Z góry dzięki za odpowiedź i wyrozumiałość, o którą proszę :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!