Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

FAP - czy to normalne/akceptowalne w rocznym aucie?


arrek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

W trakcie swoich poszukiwan wymarzonego auta natrafilem na Megi 1.5dCi 110KM z 2011 roku. Auto krajowe, z pelna historia serwisowa, przebiegiem 25 tys.

Niby wszytsko ok, ale jest jedno "ale"... zagłębiając się w historię seriwisową natrafiam na 2 wpisy:

przebieg 7 500 - czyszczenie filtra czasteczek stalych +wymiana oleju i filtra

przebieg 16 000 - to samo...

 

czy to nie dziwne? Ok, zakładając ze auto jezdziło cały dotychczasowy przebieg w cyklu miejskim, powinny dziać się takie rzeczy?

czy "wypalanie" w sposób znaczácy skraca zywotnosc filtra?

Co o tym myślicie?Jest się czego bać?

 

Dodam, że auto ma jeszcze 3 lata gwarancji limitowanej przebiegiem 80000...

 

Dzięki za wszelkie uwagi,

pozdrawiam!

Edytowane przez arrek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wskazuje na to, że auto było używane w mieście. Z teg co wiem to renówki nie mają problemów z tym filtrem.

Ja mam auto z FAP i jak do tej pory (ok. 45 tys km) ani razu nie miałem problemu. Jaza mieszana ok 50 % miasto reszta trasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się już z takimi problemami filtra FAP ale w większych odstępach kilometrów. Było to mniej więcej co 15-20tyś km. Powodem była niewłasciwa jazda tym samochodem. Cały czas w mieście, przejazdy bardzo małych dystansów i jazda na wysokich biegach przy 1500-1600obr. Filtr nie miał możliwości wypalić się samoczynnie i zapychał się powodując pojawianie się błędu. Dopiero jak własciciel zaczął co jakiś czas jeździć na autostradę i trzymać obroty powyżej 2000 problem zniknął. Wymiana oleju i filtra po każdym wypaleniu jest zalecana z racji że paliwo podczas wypalania dostaje się do oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś nieumiejętnie obchodził się z autem to możliwe, że trzeba było w serwisie dokonywać wypalenia. Możesz ustalić kod silnika - K9K... - lub czy silnik posiada dodatkowy wtrysk do wypalania FAP-a? Takie problemy z FAP-em były w silnikach bez dodatkowego wtrysku, jeśli to samo jest w nowszych to... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, sprobuje wyciagnac kod silnika. Gosc usilnie twierdzil, ze to wersja "energy", ale nie wiem czy w 2011 one juz byly w Meganach?

Ale co do samego filtra - myslicie ze to ze byl dwukrotnie czyszczony jakos znaczaco wplynie na jego trwalosc? jest w ogole jakis limit tych operacji?

 

pozdrawiam,

A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja wiem to nie jest wersja "energy", raczej chodziło mu o "eco". Łatwo to ustalić, wersja "energy" ma 260Nm i została wprowadzona w ph2. Chyba nawet nie jest oferowana w PL.

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na forum jest info, (niepotwierdzone) że w Sceniolach II jest ograniczona ilość takich serwisowych wypaleń, Niestety miejsca tego posta nie wskażę.

A co do samych FAPów i krótkich tras, to mam kumpla który miał podobne problemy z Seatem Toledo III. Trasa dom praca, praca dom 5km i kilka okazyjnych zazwyczaj w ruchu miejskim. Ze łzami w oczach relacjonował, że nawet co 2 tygodnie auto woła o wypalanie.

Sprzedał po 3 miesiącach i ma spokój.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!