Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 16v terkotanie przy silniku gdy dodam ga


piotrekpan1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, może odświeżymy temat.Od niedawna jestem posiadaczem Megane II 1.4 16v i też mam terkotanie słyszalne wewnątrz kabiny przy dodawaniu gazu, sprawdziłem układ wydechowy i jest w idealnym stanie, może ktoś zlokalizował przyczynę tych dźwięków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez tak mam.bylem z tym u mechanika.dzwiek jest slyszalny z kabiny z wewnatrz , natomiast z zewnatrz jak i tez po otworzeniu maski nie jest slyszalny . powiedzial mi , ze " zawiesza " sie wspomniany elektrozawór.mozna tak jezdzic.bez problemu . powiedzial , ze lekarstwem na to jest " przgonic " go na jakiejs trasie...

 

[ Dodano: 2008-03-23, 21:26 ]

tez tak mam.bylem z tym u mechanika.dzwiek jest slyszalny z kabiny z wewnatrz , natomiast z zewnatrz jak i tez po otworzeniu maski nie jest slyszalny . powiedzial mi , ze " zawiesza " sie wspomniany elektrozawór.mozna tak jezdzic.bez problemu . powiedzial , ze lekarstwem na to jest " przgonic " go na jakiejs trasie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam, może odświeżymy temat.Od niedawna jestem posiadaczem Megane II 1.4 16v i też mam terkotanie słyszalne wewnątrz kabiny przy dodawaniu gazu, sprawdziłem układ wydechowy i jest w idealnym stanie, może ktoś zlokalizował przyczynę tych dźwięków?
u mnie słychać lekkie klekotanie pomiędzy 2-3 tys obr ... poza tym przedziałem jest cicho ... o co mu chodzi (silnikowi)?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dołączam się do tematu. u mnie tak samo terkotanie z prawej strony przedniej częśći auta. jak podniosę maskę słychać tak jakby w miejscu gdzie tłumik znajduje się pod silnikiem. wjechałem na kanał. kumpel trzymał równe obroty tak żeby było słychać to terkotanie a ja pod autkiem;-) tam cisza. nic nie terkota. dzieje się tak na postoju i powolnym przyspieszaniu jak chamuje silnikiem nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przyłączam się do grupy "trzymającej władzę" . Terkocze przy przyspieszaniu na biegu 2 i 3 , przy 4 i 5 oraz na biegu jałowym nie słychać. Słychać za to podczas jazdy na biegu przy odpuszczeniu pedału gazu.Po wciśnięciu sprzęgła cichnie. I tak było do wczoraj przez 2 tygodnie. Dziś przy uruchomieniu silnika brzęczy. Biegi 1,2,3 brzęczy a przy wyższych biegach nie słychać. Myślę , że czas przyjrzeć się kolektorom i wydechowi (uszczelki).

 

[ Dodano: 2008-05-05, 23:47 ]

Wymieniłem część środkowego tłumika, nic nie pomogło bo tanie (130zł) zamienniki z pustym tłumikiem wpadają w rezonans - dalej brzęczy ale tylko przy obciążeniu podczas przyspieszania oraz hamowaniu silnikiem(bez redukcji). Na innym forum wyczytałem, że problemem są elastyczne łączniki wydechu - ciężkie do zdiagnozowania. Przebiegają z prawej strony auta.

Czasem hałas jest spowodowany nieszczelnością układu dolotowego (wymiana filtra powietrza) - za silnikiem prawa strona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

odświeżam temat ale po to gdyż znalazłem problem terkotania po prawej stronie:)

silnik z przodu trzyma sie na poduszce która przymocowana jest do "ramy"

ta rama (niestety) jest zrobiona z dwóch blach nałożonych na siebie(widać to z pod prawej strony zderzaka). jak wymieniałem środkowy na strumienice, poprosiłem gostka ze spawarką:) żeby się temu przyjrzał...

szukał, szukał, szukał no i znalazł problem. silnik wpadał w drgania przy pewnych obrotach powodując że te dwie blachy waliły o siebie dając ten okropny dźwięk. pospawał je razem MIGiem wziął 2 dychy i po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Witam,

 

Scenic 1.6 16V rocznik 2001 - po wymianie górnej poduchy silnika, koła pasowego alternatora (wytarte sprzęgiełko i sparciały pasek),

paska i obu rolek mam nierównomierne klekotanie na biegu jałowym na wolnych obrotach słyszalne w kabinie.

Wschłu[ciach]ąc się w pracę silnika mam wrażenie, że odgłos dochodzi zza silnika

jakby na wysokości pod szybą (tam chyba jest filtr powietrza i przepustnica ?).

Przy podgazowaniu na jałowym nie słychać, ale między 2.5-3 tys. obrotów na 2 i szczególnie 3 biegów przy przyspieszaniu

(zwłaszcza pod górkę) słychać jakby świergolenie w kabinie od centralno-prawej strony silnika.

Przy jednostajnej jeżdzie na 4 i 5 biegu przy 3 tys. obrotów (odpow. 80 km/h i 100 km/h) to świergolenie jest dokuczliwe

i wyraźnie odróżnia się od szumiąco-metalicznej pracy silnika.

 

Czy wciąż nikomu nie udało się zlokalizować przyczyny "terkotania" ?

1.5 m-ca temu miałem czyszczoną przepustnicę - czy może tu szukać przyczyny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno - czy nie może to siadać pompa wody ? Bo jak się wsłuchałem

na niskich obrotach na jałowym z kolegą, to jakby takie nierównowmierne ciche

stukanie suchego drewnianego kijka o drugi kijek, a w kabinie wtedy ten odgłos

jest podobny do szybszego świergolenia podczas jazdy.

Rozrząd i pompa były wymieniane 3 lata temu po tym jak mi się pasek

rozrządu zerwał 55 tys km temu przy 58 kkm na liczniku wskutek zatarcia się rolki napinacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączam do klubu dziwnie brzmiących meganek ;-) . Normalnie na luzie dźwięk jest ok, ale przy ostrzejszym dodaniu gazu buczy jak silnik z kosiarki :-/ z prawej strony. Wydech jest ok. Więc problem trwa - ale chyba nie ma to wpływu na moc ani spalanie (5,7l trasa, 6,3 l miasto). Jak ktoś odkryje tę tajemnicę to niech się podzieli :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!