Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tankowanie paliwa.


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

 

Pytanie jakie paliwo tankować? wiem wiem jest na forum trochę tematów na temat tankowania, ale to ludzie rożnie piszą w rożnych tam częściach kraju mówią ze jest rożnie, więc ja zapytam z moich okolic.

Jestem z woj.pomorskiego okolice Wejherowa, jak ktoś jest z tych okolić to jakie paliwo proponował by lać? na jakich stacjach? nie chodzi mi o teraz bo ze zima, tylko na jakich stacjach to warto tankować? i jakie paliwo

Tankuje na orlenie zwykłe ON, czasem Verva ON jest coś jest coś jeszcze lepszego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co masz do tego paliwa z ORLENa? ogólna opinia jest taka, żeby się paliwa na ORLENIE wystrzegać, więc nie wiem, czy jest sens na nowo bić pianę.

tankuj na stacjach LOTOS lub STATOIL - mają paliwa z LOTOSa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez ON przypływa do Polski jednym tankowcem i jedną rura od ruskich :mrgreen: Potem każdy dodaje swoje ,,uszlachetniacze''. Jedni na podniesienie liczby cetanowej,inni na smarowanie itp. Baza jest tym samym ON. Ja zawsze tankowałem najtaniej,koło Carrefoura a depresatory i inne dodatki wlewałem sam. Olej to olej,rozcieńczanie wodą pomijam.Myslicie,że na Orlenie,BP i wszystkich woda nie skrapla sie w tych olbrzymich zbiornikach? To tak jak z maślanką,jest truskawkowa,brzoskwiniowa..ale to maślanka. Nie widzę powodu przepłacania 50gr za litr.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlewam z Lukoila, chociaż w pobliżu Bydgoszczy są w tzw."wiosce" ogromne zbiorniki Orlenu. Płynie to rurami z Płocka i tam jest magazynowane i rozprowadzone po części północnej Polski. Do niedawna ceny były niższe o 40 gr. niż woj.pomorskim. Obecnie to chyba w całej Polsce ceny są podobne. Słyszałem, że Verva dla dci, jest zbyt suchym paliwem. Ruski Lukoil na ich stacjach i Cerfourze nie stwarza problemów dla mnie, bo tam tankuję. Znając życie ,to zapewne ktoś to inaczej oceni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znając życie ,to zapewne ktoś to inaczej oceni.

I tu się zdziwisz, także na LUKu tankuję od kiedy w Polsce się pojawił. Jak do tej pory bez problemów, nawet nic dodatkowo nie dolewam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo nasz (regionalny) LUKOIL jest z bazy paliw z Radzionkowa, a to LOTOS przecież :D

 

wczoraj byłem na badaniu R111 z modernizowaną dla naszego klienta cysterną do paliwa...

firma ta posiada kilka cystern i dostarczają paliwo swoim klientom (np. PKP, prywatni do pieców olejowych, małe stacje paliw, szpitale, plebanie etc.).

w danym dniu kupują paliwa (odmiany noPb, OO, ON) gdzie jest taniej, czyli albo w Boronowie albo w Radzionkowie. do Czechowic raczej nie jeżdżą, bo daleko.

co bardziej "zaradni" kierowcy zawsze kilkanaście litrów z kilkutysięcznego zbiornika "zaoszczędzą" dla siebie.

już parę razy się im zdarzyło, że ich holcwagenowe i skodowe TeDeIki miały problem na paliwie orlenowskim, branym BEZPOŚREDNIO u źródełka, a więc nie przez stację paliw.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo do Radzionkowa leci transportami kolejowymi z Ostrowa Wlkp. A w Ostrowie znajduje sie wielki terminal paliw Orlenu.

Baza w Ostrowie zaopatruje równiez bazy w Rejowcu, Bolesławcu, Nowej Soli, Wrocławiu itd. Praktycznie 50% paliwa na rynku to orlen, 25% lotos a reszta to towar z zagranicy mniej lub bardziej legalny. Odbiorca zawsze bierze od najbliższego dostawcy.

https://maps.google.pl/maps/ms?msid=200219246039433599758.0004d17372e6fb2f11f95&msa=0&ll=51.651399,17.73762&spn=0.004953,0.010697

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stację firmy "LUKOIL" omijam z daleka jeszcze za czasów jak miałem Lanosa. Po zatankowaniu PB 95 szarpał i osłabł.

Później było troszkę o takich przypadkach w mediach więcej, nawet TVN TURbo coś tam puściło i to o stacji w Poznaniu że kilku klientów po zatankowaniu nie ujechało daleko. Fakt przypadek 1 stacji ale i tak omijam tą sieć. Pewnie takie trefne stacje trafia się na Orlenie, BP Statoil, Lotosie i innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo do Radzionkowa leci transportami kolejowymi z Ostrowa Wlkp. A w Ostrowie znajduje sie wielki terminal paliw Orlenu.

być może tak jest, jednak docierają tutaj cysterny z paliwem LOTOSa :D

ZTCW paliwo na BP dostarcza ORLEN - więc istnieje szansa, że cysterny z paliwem ORLENowskim rozładowywane są do innych zbiorników, niż ogólnodostępne :D

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SHELL kupił NESTE

Z powodu pracy, głęboko siedzę w temacie paliw - zboczenie zawodowe :D

być może tak jest, jednak docierają tutaj cysterny z paliwem LOTOSa

Baza należy do TANQUID'a możliwe że przy dużej wydawce na terminalu muszą wspomagać się kilkoma dostawcami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!