Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ile pali megane 1.4 ??


Rekomendowane odpowiedzi

witam, szukałem i nie znalazłem, więc pytam tutaj - ile pali megane II 1.4 16V Grandtour? wedlug wszelkich danych poza miastem niby 5,6, średnio niby około 7. a tymczasem w miescie prawie 10, autostradą średnio 8,5.... wszystko przy jednej osobie na pokładzie. czy to nie trochę dużo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

człowieku a ty chciałbyś aby w tym grandtourze przy 1,4 silniku nic nie palił?

masz w tym aucie syndrom poloneza za ciężka buda do silnika i dlatego ci tak pali.

na początek wymień świece i filtr powietrza może pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

człowieku auto na tzw dotarciu zawsze pali więcej wszystko jest już jasne przynajmniej dla mnie a co do przebiegu wróżką nie jestem i nie wiem ile ty masz na liczniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

sorki że się dopinam do tematu ale innego podobnego nie znalazłem na forum:

Otóż mi od jakiegoś czasu w mieście pali 10l/100 i za cholerę nie umię zejść poniżej 9,2!Poprzedniemu właścicielowi w mieście palił ok.8-8,4.Autko jest na gwarancji-jechać do aso molestować mechaniorów czy jakies inne pomysły koledzy podsuniecie?

KLAUDI-czy coś się u Ciebie zmieniło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Nie wim ile pali Grandtour, ale z posiadanych przeze mnie materiałów (katalog MII fII 3 i 5 cio drzwiowe) wynika, że:

- silnik 1,4 16V pali 9,2 / 5,6 / 6,9 (cykl miejski / pozamiejski / mieszany)

dla porównania :

- silnik 1,6 16V pali 9,1 / 5,6 / 6,9

 

Dane dla silnika 1,6 są w miarę wiarygodne - moja Megi przy "lekkiej nodze" pali 8,5 w mieście i 6,0 w trasie. Pamiętaj, że to o wiele mniej niż Lanos :?:

 

Skoro oba silniki palą praktycznie tyle samo i mają zbliżoną moc - to po co produkować dwa różne ? Rżnica w cenie chyba jest symboliczna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Generalnie wszystko zależy od tego w jakich warunkach sie poruszamy, jaki mamy styl jazdy, jakie odcinki drogi pokonujemy.

Jazda miejska to nie jest standard określony normą. Miasto miastu nierówne. Jedno wiecznie zakorkowane inne sporadycznie. Ilośc krzyżówek i świateł też nierówna.

Kolejna sprawa to pokonywane odcinki drogi. Jeśli odpalasz i jedziesz kilka kilometrów to spalanie rośnie z powodu częstego ssania (silnika oczywiście).

Najłatwiej porównać spalanie w cyklu pozamiejskim. Tam jedziemy w miare podobnie przy podobnych prędkościach.

Wracając do konkretów. Dla porównania - MII GrandTour 2.0 w Warszawie na krótkich odcinkach spala 10L/100. LPG idzie ok 11L/100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie na trasie meganka schodziła nawet do 5.2l/100 na długich trasach np na Mazury i prędkościach do 100km/h, w mieście w zimie na dojazdach do pracy nawet 10l/100. Narastające średnie zużycie na dystansie 60tys.km to 6.2l/100. Natomiast narastające średnie zużycie gazu na dystansie 40tys.km 7.2l/100 - to podaję bo to jest miarodajne, a cykl miejski/trasa jest obarczony tak dużymi błędami, że trudno je brać na poważnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja - już od dawna ponad 20,000 km nie kasowałem kompa i wychodzi na przemian w przedziale od 8,7 do 9,1 , a więcej w zasadzie jeżdżę po mieście, jakieś 40% poza na 60% miasto - RM grandtour 1,4 16v 2004 r. (chmm - gazu muszę doliczyć ok 20%) a i tak się cieszę :P { w terenie zabudowanym tak do 70 km/h a poza to 140 km/h - ale spokojnie przyśpieszam ;-) } :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to u mnie to wygląda tak - auto ma około 12 tyś km, w mieście pali 8,5 a na trasie 9. z tym, że na trasie u mnie to wygląda tak, że wyskakuje w katowicach na A4 i do wrocławia pykam sobie prawie cały czas 170km/h. nie wiem ile by zasysał przy powiedzmy 100km/h bo taka predkość u mnie to na trzecim biegu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja mam aktualnie spalanie 6,8l/100, w zimie było 8l/100. Najniżej było w zeszłym roku w lecie: 6,3l/100 i to mimo założenia szerszych opon :D. Niestety spalanie spalaniu nie równe, jak pisali przedmówcy zależy to od: stylu jazdy, stanu pojazdu, obciążenia i tego gdzie się poruszamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie, przy silniku 82KM i hatch 5d przy jeździe praktycznie mieszanej, czasem mam dzień że podciągnę auto na wyższe obroty, czasem zmiana już przy 2,5k obrotów średnie spalanie pomiędzy 7 a 9l/100, aktualnie na komputerze 7.5l/100, co parę tankowań resetuję:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!