Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Usterka automatycznego hamulca postojowego WAŻNE


Rekomendowane odpowiedzi

Hamulec ( trzymając cały czas przycisk) łapie i odpuszcza robiąc minimalne blokowania kół. A gdzieś czytałem , że ponoć można doprowadzić do całkowitego zblokowania ręcznego.

Całkowite zablokowanie będzie zapewne możliwe przy lepszej przyczepności lub tylko na postoju.

Przez zmianę z układu linkowego na elektryczny indywidualny dla każdego z tylnych kół, widocznie rozszerzyły się możliwości tego układu wykorzystując jego szybszą reakcję i było możliwe wprowadzenie czegoś w rodzaju ABS dla tego hamulca.

Podsumowując masz ręczny z ABS-em. :D Można jeszcze sprawdzić czy hamują i odpuszczają równocześnie obydwa koła, czy działa jak ESP, przyhamowując tylko to które ma większy poślizg.

Przejedź się i zahamuj gdy jedno koło będzie na śliskim podłożu, a drugie na czarnym pasie asfaltu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkowite zablokowanie będzie zapewne możliwe przy lepszej przyczepności lub tylko na postoju.

nie tu raczej nie ma połączenia z ABS. Zasada jest raczej prosta i działa "na krótko" ale jest chyba jakiś czujnik przeciążeniowy lub po prostu jak auto jest w ruchu ( czujniki z ABS - obrót koła) to hamulec po zaciągnięciu zaraz odpuszcza. Jest to niezależne od przyczepności podłoża bo jak tylne koło się nie obraca to hamulec odpuszcza. Na suchym asfalcie prób nie robiłem bo nie chciałem uszkodzić tych silniczków. Efekt pewnie może być różny. Ale na śliskim (gdzie nie ma takich oporów przy zablokowaniu kół tylnej osi) efekt jest taki , że trzymając zaciągnięty przycisk hamulca ręcznego- elektrycznego koła blokują się a następnie odblokowują i tak na zmianę mniej więcej co 2sek. ( tzn. od odblokowania do ponownego zblokowania kół mija jakieś 2 sekundy). W sumie awaryjnie to i może tak by można było się zatrzymać ale napewno nie tak płynnie i sprawnie jak w tradycyjnym ręcznym. Poza tym nie mamy tutaj żadnego dozowania siły. System działa zero-jedynkowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie tu raczej nie ma połączenia z ABS

Jestem tego świadomy że to nie to samo. Dlatego napisałem

wprowadzenie czegoś w rodzaju ABS dla tego hamulca.

Choć sygnał do popuszczenie hamulca zapewne z czujników ABS przy kołach pobiera.

Dalej już to potraktowałem humorystycznie, o czym świadczy emotka na końcu tego zdania:

Podsumowując masz ręczny z ABS-em. ;)

;) Tak przynajmniej możesz swoje auto wśród znajomych zachwalać. hehehe :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A umnie w Scenicu III właśnie dzisiaj wystąpił ten problem. Zrobiłem ok. 300 km w tym 2 godz. stałem w korku przyjechałem do domu zgasiłem silnik i zapaliło się " sprawdź działanie hamulca ręcznego" Jedno koło zablokowało i nie puszcza. Czytałem że często występował ten problem w Scenicu II, nigdzie nie znalazłem że może wystąpić w "trójce" a tu taki pech. Chyba pozostał tylko serwis :) Czy możecie coś poradzić?

Po wizycie w ASO stwierdzili że zaszwankował "czujnik prędkości koła" Coś tam pogrzebali i problem ustąpił. Po ok. 2 tyg. podczas jazdy (tempomat) zaświeciło się skontroluj hamulec ręczny.

No to się zagotowałem. Miałem jeszcze 160 km do domu. Ale dojechałem. W ASO powiedzieli że jest problem z komunikacją między modułem a zaciskiem i przy zaciągnięciu ręcznego nie trzyma jednego koła. Powiedzieli że albo moduł poszedł albo zacisk. Po wyjechaniu z ASO nadal świeciło się skontroluj ręczny. Pojechałem zatankować. Na CPNie zamknąłem auto. po powrocie otworzyłem i do tej pory jest wszystko ok. Ręczny działa prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

A jak wygląda sprawa wymiany klocków w Sceniku III przy elektrycznym ręcznym bo czeka mnie wymiana klocków..Trzeba coś ustawiać uważać na coś?Pytam się bo mam przejechane 59105 i niestety z tyłu praktycznie klocków nie ma a z przodu około jeszcze 5-6mm czy to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam Wszystkich !

Jestem nowy na tym forum, a jestem posiadaczem Scenic-a od 2013 roku i podepnę się pod temat, bo też dotyczy tego elektrycznego ręcznego i wczoraj jak zawiozłem syna na trening żony Renata (Scenic) na postoju jak czekałem, aż się trening skończy przy zgaszonym silniku pojawił się komunikat "skontroluj hamulec postojowy". Odpiąłem akumulator, bo myślałem, że błąd wziął się sam z siebie, no ale jakie było zdziwienie, gdy po treningu chciałem ruszyć, a Renata zbuntowała się i odmówiła posłuszeństwa. Wczorajszego pecha nie było końca, bo moja Scorupa też się zbuntowała i nie odpaliła, więc musiałem pospacerować w deszczu, dziś poszedłem do Renaty, odpaliłem i po owym błędzie i zablokowanym prawym tylnim kole ani śladu, no ale postanowiłem zbadać sprawę na garażu przy zdjętym kole i co się okazało jeden z przewodów po prostu wyciągnąłem z kostki i wtedy panika co teraz, chciałam rozebrać kostkę, aby konektor zacisnąć na kablu, albo go wlutować, ale w sumie nie wiem jak się do tego zabrać, by tą kostkę rozebrać na części pierwsze, więc pomyślałem o forum i dlatego tu jestem. Kabel posmarowałem smarem przewodzącym prąd i wcisnąłem go w jego miejsce w kostce, zakleiłem taśmą izolacyjną, odłączyłem aku na jakieś 20 min +- i myślałem, że będzie ok, ale ok jest tylko w połowie. Komunikat o skontrolowaniu hamulca postojowego świeci się dalej, ale ręczny jak go zaciągam, to się blokuje, a jak odpuszczam, to zwalnia, ale muszę rozebrać kostkę, by to zrobić jak należy i czy ktoś tą kostkę rozbierał, żeby podpowiedzieć mi co i jak i na co mam uważać ? Załączam fotkę o jaką kostkę chodzi.

post-86880-0-89982900-1448991791_thumb.jpg

Edytowane przez EnzoZG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boje się, że może być trudno rozbebeszyć tę kostkę. Pocieszające jest tylko to, że pasują zwykłe płaskie złączki samochodowe. Tylko trzeba by je zalać silikonem.

Najprościej chyba będzie kupić używkę przewód z wtykiem i dolutować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak napisał Kolega powyżej. Kostka jest nierozbieralna - próbowałem to zrobić i potwierdzam, że się nie da. By pozbyć się objawów awarii należy wymienić albo wsuwki w kostce (niezbyt łatwe zadanie) lub kupić od "rozbieraczy" kawałki wiązki z kostkami. Na allegro jest obecnie kilka aukcji konkretnie z wtyczkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Gdzieś czytałem, że ktoś wyłączył automatyczną blokadę hamulca ręcznego. Chciałbym się dowiedzieć, czy blokadę ręcznego wyłącza się za pomocą komputera, czy gdzieś coś trzeba wcisnąć, dotknąć, włączyć wycieraczkę i wentylator, czy tam jakieś inne kombinacje. Chodzi o wymianę klocków np.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Kostka jest do rozebrania , ale są potrzebne narzędzia do tego

Ja też wiem, że kostka jest rozbieralna, tylko nie wiem co i jak, jak na razie doszedłem do tego, że pod gumką na kablu są jakieś "zapadki"

Biały plastik na wejściu we wtyczkę wychodzi z wtyczki w stronę gniazda, ale na tym stanęło. Jest mróz i nie chciałbym czegoś połamać, a jak wiadomo plastik na mrozie jest kruchy.

No i na koniec po wysunięciu plastiku trzeba coś przycisnąć małym wkrętaczkiem, by wyciągnąć te piny, tylko nie wiem w które miejsce mam włożyć wkrętak 1, czy 2 i domyślam się, że piny wysuwają się w tą samą stronę, co ten biały plastik.

Proszę o konkrety i pozdrawiam.

post-86880-0-35142100-1452091581_thumb.jpg

post-86880-0-34906400-1452091711_thumb.jpg

post-86880-0-04485900-1452091961_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ta biała blokada po zwolnieniu tego ząbka wyszła mi (w stronę gniazda wtyku) około może 0,5 cm i dalej stoi.

Nie wiem czy mam ją szarpnąć, czy pociągnąć mocniej i wtedy wyjdzie, a nie chciałbym połamać w tym mrozie, bo wtedy będą mi może piny wyskakiwały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!