Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu wypróbowałem płyn "antypara"(chyba z K2) Ogólnie niby OK ale nie wiem.... :)

Kupiłem, popryskałem, rozprowadziłem. Chciałem sprawdzić ile to warte. Moim zdaniem jak się zastosuje to w przypadku wystąpienia pary nie mazać szmatkami ale użyć dmuchawy na maxa. Po tym środku szyba staje się jakby tłusta.

Muszę to już zmyć i ewentualnie kolejny raz, ale ciągle zimno a mycie szyby na mrozie bywa problematyczne. Do tych wszystkich płynów antypara nasza szyba musi być sucha. W obecnych warunkach to jedynie ogrzewany garaż.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtedy dopiero będą parować, bo zostawisz nagrzane auto na mrozie

 

to ty było wtedy bez sensu.. a webasto oferuje nagrzanie i wentylację wnętrza a więc co za tym idzie? szyby powinny odparować.

Edytowane przez anneetta24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

było już kilka razy...

jak już wyżej pisali:

1) filtr kabinowy

2) obieg otwarty

3) suche dywaniki i wykładzina

4) sucho w przednich schowkach podłogowych

5) szybę możesz przetrzeć raz od wewnątrz jakimś środkiem do odtłuszczania, bo niestety zbierają się na niej różne tłuszcze wyrzucane z kratki na podszybiu

6) na krótkich trasach nie używaj ogrzewania, bo gdzieś to musi się później skroplić

 

Niestety, znowuż podobny wątek. Parują w środku i zamarzają szyby w a) autach starych i bardzo starych :) względnie w Scenicach III z aut.klimą :), w autach zawilgoconych w środku. W normalnych nie ma tyle wilgoci do poziomu aby zamarzala szyba od środka!

Jeśli odrzucić totalne niechlujstwo serwisowe w postaci filtra p-pyłkowego sprzed 3 lat :P oraz poważne braki w umiejętnościach obsługi pojazdu w postaci nadużywania zamkniętego obiegu powietrza to temat pachnie mi którymś z niestety bardzo licznych wariantów wodnych :P w Megane II.

Do sprawdzenia:

- udział zatkanych otworów spustowych z przestrzeni podszybia od strony silnika (przelew przez otwór wlotu powietrza zwłaszcza po lub podczas deszczu i to w trakcie jazdy !!),

- napływ wody z zewnatrz przez otwory stabilizujące osłony progów (zdjęcie lewej strony ale z prawej to samo - autor Cipman)

- pozostałość cieczy z układu klimatyzacji w wyniku wykraplania (brak drożności najniższego punktu zespołu klimy)

- napływ z zewnatrz przez narożnik drzwi obok lusterka

- woda dostaje się przez drzwi, brak specjalnej folii

 

Nawet słabo występujące któreś zjawisko doprowadza z czasem do nadmiernego zawilgocenia wnętrza. U mnie jest tylko sporadycznie trochę wody w schowku w drzwiach ale naprawdopodobniej poszło lekko już w wykładzinę albo gąbki podłogi (muszę sprawdzić)

Edytowane przez zaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ty było wtedy bez sensu.. a webasto oferuje nagrzanie i wentylację wnętrza a więc co za tym idzie? szyby powinny odparować.

jak jest auto nagrzane, a później ma stać w nocy na mrozie, to coś się z tym ciepłem musi stać... zostaje na szybach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to coś się z tym ciepłem musi stać... zostaje na szybach

Chyba coś źle interpretujesz.. Na szybach zostaje wilgoć a nie ciepło.

Jeśli pomieszczenie z suchym ciepłym powietrzem ulega ochłodzeniu, to nadal to powietrze jest suche ale zimne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to coś się z tym ciepłem musi stać... zostaje na szybach

Raczej z wilgocią w aucie, najprościej po podróży, nagrzaniu otworzyć na parę minut drzwi, ale jak wykładziny są wilgotne to przy obecnej pogodzie nie ma szans na wysuszenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba coś źle interpretujesz.. Na szybach zostaje wilgoć a nie ciepło.

racja - napisałem w skrócie, by nie robić wywodów...

suchego ciepłego powietrza nie będzie w kabinie, dopóki klima nie ruszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś czasu mam w samochodzie pochłaniacz wilgoci Autodry, kupiony w biedronce za ok 9 zł (samochodowa wersja Humistopa). Wydaje się, że jest bardziej sucho - mokre plamy po butach znikają z gumowych dywaników. Z nadmiernie parującymi szybami nigdy nie miałem problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś czasu mam w samochodzie pochłaniacz wilgoci Autodry

Kupiłem z ciekawości choć nie mam większych problemów z szybami. No tak na wszelki wypadek bo wiadomo czasem tej wilgoci jest troche więcej. Nie wiesz czy ten woreczek to po jakimś czasie należy osuszyć np. w piekarniku? Gdzieś czytałem, że nawet trzeba ale nie wiem czy chodzi o Humi czy inne. Chyba, że to jest na jakiś czas a potem na śmieci, ale jak wspomniałem czytałem o tym wypiekaniu :)

 

 

Wydaje się, że jest bardziej sucho

W jakim miejscu trzymasz Humi?

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zastosowałem płyn do mycia okien i pianke specjalną do mycia okien i efekt jest rewelacyjny, kolega mi to dał na spróbowanie z FM Group, szyby nie parują, w najgorszym wypadku są lekko mokre, ale nie zaparowane.

Edytowane przez Dziara
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!