Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu wypróbowałem płyn "antypara"(chyba z K2) Ogólnie niby OK ale nie wiem.... :)

Kupiłem, popryskałem, rozprowadziłem. Chciałem sprawdzić ile to warte. Moim zdaniem jak się zastosuje to w przypadku wystąpienia pary nie mazać szmatkami ale użyć dmuchawy na maxa. Po tym środku szyba staje się jakby tłusta.

Muszę to już zmyć i ewentualnie kolejny raz, ale ciągle zimno a mycie szyby na mrozie bywa problematyczne. Do tych wszystkich płynów antypara nasza szyba musi być sucha. W obecnych warunkach to jedynie ogrzewany garaż.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtedy dopiero będą parować, bo zostawisz nagrzane auto na mrozie

 

to ty było wtedy bez sensu.. a webasto oferuje nagrzanie i wentylację wnętrza a więc co za tym idzie? szyby powinny odparować.

Edytowane przez anneetta24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

było już kilka razy...

jak już wyżej pisali:

1) filtr kabinowy

2) obieg otwarty

3) suche dywaniki i wykładzina

4) sucho w przednich schowkach podłogowych

5) szybę możesz przetrzeć raz od wewnątrz jakimś środkiem do odtłuszczania, bo niestety zbierają się na niej różne tłuszcze wyrzucane z kratki na podszybiu

6) na krótkich trasach nie używaj ogrzewania, bo gdzieś to musi się później skroplić

 

Niestety, znowuż podobny wątek. Parują w środku i zamarzają szyby w a) autach starych i bardzo starych :) względnie w Scenicach III z aut.klimą :), w autach zawilgoconych w środku. W normalnych nie ma tyle wilgoci do poziomu aby zamarzala szyba od środka!

Jeśli odrzucić totalne niechlujstwo serwisowe w postaci filtra p-pyłkowego sprzed 3 lat :P oraz poważne braki w umiejętnościach obsługi pojazdu w postaci nadużywania zamkniętego obiegu powietrza to temat pachnie mi którymś z niestety bardzo licznych wariantów wodnych :P w Megane II.

Do sprawdzenia:

- udział zatkanych otworów spustowych z przestrzeni podszybia od strony silnika (przelew przez otwór wlotu powietrza zwłaszcza po lub podczas deszczu i to w trakcie jazdy !!),

- napływ wody z zewnatrz przez otwory stabilizujące osłony progów (zdjęcie lewej strony ale z prawej to samo - autor Cipman)

- pozostałość cieczy z układu klimatyzacji w wyniku wykraplania (brak drożności najniższego punktu zespołu klimy)

- napływ z zewnatrz przez narożnik drzwi obok lusterka

- woda dostaje się przez drzwi, brak specjalnej folii

 

Nawet słabo występujące któreś zjawisko doprowadza z czasem do nadmiernego zawilgocenia wnętrza. U mnie jest tylko sporadycznie trochę wody w schowku w drzwiach ale naprawdopodobniej poszło lekko już w wykładzinę albo gąbki podłogi (muszę sprawdzić)

Edytowane przez zaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ty było wtedy bez sensu.. a webasto oferuje nagrzanie i wentylację wnętrza a więc co za tym idzie? szyby powinny odparować.

jak jest auto nagrzane, a później ma stać w nocy na mrozie, to coś się z tym ciepłem musi stać... zostaje na szybach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to coś się z tym ciepłem musi stać... zostaje na szybach

Chyba coś źle interpretujesz.. Na szybach zostaje wilgoć a nie ciepło.

Jeśli pomieszczenie z suchym ciepłym powietrzem ulega ochłodzeniu, to nadal to powietrze jest suche ale zimne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to coś się z tym ciepłem musi stać... zostaje na szybach

Raczej z wilgocią w aucie, najprościej po podróży, nagrzaniu otworzyć na parę minut drzwi, ale jak wykładziny są wilgotne to przy obecnej pogodzie nie ma szans na wysuszenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba coś źle interpretujesz.. Na szybach zostaje wilgoć a nie ciepło.

racja - napisałem w skrócie, by nie robić wywodów...

suchego ciepłego powietrza nie będzie w kabinie, dopóki klima nie ruszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś czasu mam w samochodzie pochłaniacz wilgoci Autodry, kupiony w biedronce za ok 9 zł (samochodowa wersja Humistopa). Wydaje się, że jest bardziej sucho - mokre plamy po butach znikają z gumowych dywaników. Z nadmiernie parującymi szybami nigdy nie miałem problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś czasu mam w samochodzie pochłaniacz wilgoci Autodry

Kupiłem z ciekawości choć nie mam większych problemów z szybami. No tak na wszelki wypadek bo wiadomo czasem tej wilgoci jest troche więcej. Nie wiesz czy ten woreczek to po jakimś czasie należy osuszyć np. w piekarniku? Gdzieś czytałem, że nawet trzeba ale nie wiem czy chodzi o Humi czy inne. Chyba, że to jest na jakiś czas a potem na śmieci, ale jak wspomniałem czytałem o tym wypiekaniu :)

 

 

Wydaje się, że jest bardziej sucho

W jakim miejscu trzymasz Humi?

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zastosowałem płyn do mycia okien i pianke specjalną do mycia okien i efekt jest rewelacyjny, kolega mi to dał na spróbowanie z FM Group, szyby nie parują, w najgorszym wypadku są lekko mokre, ale nie zaparowane.

Edytowane przez Dziara
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!