Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam taki problem tzn. na mokrym asfalcie tzn np. takim jak dzisiaj -12 odsniezony asfalt. Czuje jak mi samochód tańczy>.. na suchym tego nie ma na sniegu też nie. Dodam ze mam zalozone 4 nowe opony. Co może być ttego przyczyną? czy tak jest prawidłowo?

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może po prostu na tum odśnieżonym asfalcie była "szklaneczka" a nie mokro?? Ewentualnie może być to wina opon, napisz jakie masz zimówki (marka rozmiar), bo ja np mam 3 letnie Dębica Frigo i na mokrym jak przesadzę w zakręcie to momentalnie przód ucieka, rozmiar 195/65 R15, a w Sceniku mamy takie same Frigo w podobnym wieku tylko rozmiar 185/65 R15 i już tego efektu nie ma.

Edytowane przez MB17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak kiedyś miałem ale to wtedy na drodze była tzw.szklanka opony takie jak twoje ogólnie to tył jakoś dziwnie się zachowuje w większości tych samochodów.Czy przy jeździe po nierównościach łatach na asfalcie,studzienkach masz wrażenie jakby tył żył swoim życiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie tak samo. Gdy jest w miarę sucho bądź tylko mokro to auto normalnie się zachowuje, gdy przychodzą przymrozki i na drogach jest ślisko to wydaje mi się jakby tył auto sobie latał jak chciał. O co może chodzić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy jest w miarę sucho bądź tylko mokro to auto normalnie się zachowuje, gdy przychodzą przymrozki i na drogach jest ślisko to wydaje mi się jakby tył auto sobie latał jak chciał.

W mojej megance tego przyczyną były wiekowe opony mimo wysokiego bieżnika (ok. 5mm). Po zmianie opon problem znikł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po wizycie w skp i dokładnym trzepaniu auta nie zweryfikowano nic.Jest jednak jedna sprawa która sprawia,że auto tak się zachowuje-zbieżność tylnych kół u mnie wyszła na czerwono i wynosi 11,8mm,nie bardzo to ogarniam czy to na stronę czy suma 2óch kół.

Jak już się w sprawie oczytałem to nie ma tam żadnej regulacji,ale np.wizyta na ramie?czy można coś ratować,próbować naciągać?Piasta jest wspawana więc też lipa,ale czy np.specjalne podkładki coś pomogą?Myślę jeszcze nad zastosowaniem śruby rzymskiej i próbie ściśnięcia tylnej części belki tak by wyprostować koła.

Wiem,że najszybciej i najprościej jest wymienić belkę ale jest ryzyko ....bo co kupie to zagadka może dobrą a może jeszcze gorszą.

Jazda autem w warunkach zimowych po drodze ubitego śniego to męka tył ciągle pływa,lecz próba wprowadzenia auta w poślizg nie wychodzi.

Nie wiem jaka jest norma zbieżności tyłu,ale chcę podjąć się próby ratowania tej sytuacji może ktoś coś pomóc w sytuacji?

Widzę że w tych autach to dość częsta przypadłość.

 

Jeszcze jedno pytanko czy belki M II w wersji HB,SEDAN,KOMBI róźnią się?czy w razie zakupu używanej nie zwrazac na to uwagi.

W swoim aucie mam ASR ESP i ksenony jakieś specjalne mocowania występują do tych dodatków na belce?

Edytowane przez ROBRAT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź na skp i poproś o sprawdzenie zbieżności tylnej osi to jakaś wada wrodzona chyba tych aut że jest skopane od urodzenia.W moim przypadku jest za duża zbieżność kół i to jest przyczyną kiedy wrócę do domu zajmę się tym próbując od wizyty na ramie do prostowania u kolegi będę zdawał relację z zabiegów jakie poczniemy.Zrób jeszcze zwykły pomiar metrówką od zaślepki na osce tylnej do początku błotnika po obu stronach czy wymiar będzie taki sam?u mnie jest po prawej stronie 3mm mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Airbites ty piszesz o przodzie? bo oni tył opisują.

3 mm różnicy to nic mieści się w normach.

Podaje dane geometri tyłu:-zbieżność w mm: 4.80 +/- 2.40 (lub 5+/-2.60 na 17");

- w stopniach (jak kto potrebuje):0.40+/-20;

-pochylenie w stopnie-minuty:1.30N+/-30 w HB (lub 1.30N+/- 20 kombi i sedan);

Podjechać na stację tam gdzie są bystre chopaki do pomierzą.

Edytowane przez p.zyga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbieżność tylnych kół u mnie wyszła na czerwono i wynosi 11,8mm

To wyjaśniałoby zachowanie się samochodu. Ja miałem podobną zbieżność w maluchu, ale z przodu po wymianie gałki w układzie sterowania. Zbieżność niby ustawiali i skasowali za to forsę, a samochodem jechało się jak na dzikiej świni. Jak sam sprawdziłem zbieżność to wyszło 12mm, a powinno być 1-3mm, po ustawieniu wszysko wróciło do normy. Nie bardzo wierzę, aby taka zbieżność była od początku, przypuszczam, że jest to efekt jakiejś przygody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przygody nie wykluczam ale jak już to u poprzedniej właścicielki,ale jak 11,8 po obu stronach równo to coś chyba nie w pore,dzwon i to tak równo po obu stronach!?fabrycznie auto stoi na kołach 16 teraz są 15 zimowe ma to jakiś wpływ?chyba nie!?tak czy siak jest za tolerancją i to jest przyczyną złego prowadzenia auta na prostej bo w zakręcie auto jest zdecydowanie stabilniejsze(biorąc długi zakręt)

Jadąc lanosem a megane na takim samym odcinku drogi jest róźnica ale w stronę DU a wydaje mi się że powinno być w stronę RENO lanos jedzie a R pływa tyłkiem co w tej klasie auta jest chyba nie dopuszczalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!