Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałbym się zapytać Was jak sprawują się u Was wycieraczki ustawione na tryb AUTO. Jakiś miesiąc temu wymieniałem przednią szybę, po tym fakcie zauważyłem że wycieraczki w pozycji AUTO działały trochę dziwnie, tzn, dopuszczały np. do sytuacji, że szyba była tak bardzo zachlapana,że musiałem sam ingerować bo już było mało co widać, lub też przy lekkich opadach wycieraczki uruchamiane były na maxa. Piszę o tym w czasie przeszłym bo dziś przestały wogóle działać w tym trybie, w kolejnych trybach działają, ale jak ustawię na auto to nie dzieje się NIC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tryb Auto tez trzeba czasami wspomagać ręcznie :D zdarza się że szyba zostanie zachlapana dość skutecznie a wycieraczki "milczą", jak rownież zdarza się że "latają" jak głupie pomimo że nie pada mocno (szczególnie wtedy jak dużo wody jest podrywane przez auto jadące przede mną).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jka popada trochę śniegu to lata jak chce

Przy śniegu to jeszcze można zrozumieć, aczkolwiek racja - wkurza to i często przeszkadza zamiast pomagać..

Widzę że kolega mkotek też ma taki problem, czyli "ten typ tak ma"..

Szkoda tylko że inżynierowie nie pomyśleli, że może ktoś chciałby nie używać ustawienia AUTO tylko ręcznego przerywanego trybu, jak w autach bez czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te automatyczne wycieraczki to jakaś masakra, nigdy nie dzialają tak jak powinny i w małym deszczu muszę je uruchamiać ręcznie. Chcialbym mieć zwyczajne czasowe wycieraczki z regulacją jak np w Octavi. Druga wada, to spryskiwacze. Gdyby nie te duperele, aczkolwiek bardzo uciążliwe autko było by idealne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak napisałem - tryb auto działa tak sobie, ale i tak cieszę się że go mam - rzadziej muszę ręką machać po przełączniku :D

co do trybu ręcznego - to nie wiem czy tak jest na 100% ale wydaje mi się, że jak się w trybie auto przestawi "natezenie opadu" to wtedy wycieraczki zaczynają chodzić co pewien określony czas - ale mogę się mylić - bo pomimo iż mam tę funkcję to nie korzystam z tego - dodatkowe "machnięcie" ręką po przełaczniku jest szybsze niż dopasowywanie tempa działania wycieraczek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety ale nie ma takiej opcji, albo AUTO albo ruch ciągły, te kropelki to oznaczaja prędkość wycieraczek przy AUTO jeśli komputer stwierdzi że muszą chodzić na maxa, najmniejsza kropelka ruch przerywany, największa ciągły na maxa, ale samemu ruchu przerywanego wywołać nie można :D Tak przynajmniej wynika z moich obserwacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak chyba pisze w instrukcji i pewno też tak jest,ale spróbouj przy dużym deszczu, na ustawieniu AUTO jak już wycieraczki chodzą na maxa przełąćzyć między największą a najmniejszą "kropelką" to zobaczysz że ma to też w pływ na ich prędkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli automat w trybie auto uzna, że wycieraczki muszą pracować ciągle, czy to na normalnej szybkości czy podwyższonej, to regulacja "kropelkami" jest nieaktywna. Ten pierścień służy tylko do skracania albo wydłużania przerw pomiędzy wahnięciami ale przy normalnych obrotach silniczka.

Wahnięcia i przerwy są tylko w poz 1. W 2 jest praca ciągła z normalną szybkością, a 3 ciągła przyspieszona.

Automatyczna praca korzysta ze wszystkich trybów, a nawet na dłużej zatrzymuje wycieraczki jak auto stoi, przykładowo pod światłami.

W moim sceniolu jeśli to ja uznam że wycieraczki robią sobie za długa przerwę, cofam o jedną pozycję pierścień z kropelkami i wracam do tej co była ustawiona. Wymusza to jeden, jakby startowy cykl dla danego ustawienia.

Taka potrzeba czasami też występuje, jak szyba nad czujnikiem jest czysta i sucha, a w moim polu widzenia pozostały źle wytarte smugi. Ogólnie taka praca automatu mnie osobiście odpowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda tylko, że po każdym uruchomieniu silnika trzeba włączać i wyłączać,

U mnie nic takiego nie trzeba robić, cały czas pozycja 1 i jak jest taka potrzeba automat sam włącza wycieraczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie 3 kropeczka i też automat sam włącza wycieraczki jak stwierdzi obecność opadów ;) manetka wycieraczek cały czas ustawiona na auto ;) denerwuje mnie tylko sytuacja jak samochód stoi w chłodny dzień na dworzu i zbierze sie na nim para wodna, wycieraczki (mimo iż nowe)zanim dotrą do sucha szybę szaleją po niej mimo, iż nie ma opadów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbierze sie na nim para wodna, wycieraczki (mimo iż nowe)zanim dotrą do sucha szybę szaleją po niej mimo, iż nie ma opadów

Widoczna para na szybie to nic innego jak kropelki wody, a to w nich właśnie załamują się i odbijają wiązki podczerwieni wysyłane z nadajnika i odczytywane w odbiorniku, które to są w czujniku opadów umieszczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!