Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane - najgorsze ogrzewanie w testach


Rekomendowane odpowiedzi

Jako ciekawostkę dodam, że w MIII są prawdopodobnie słabsze grzałki lub sterowanie gorsze - pewnie przez słabszy akumulator i udziwnione zarządzanie alternatorem. W MII po oskrobaniu bocznych i tylnej szyby, z przedniej w miejscu nadmuchu już było odmrożone. W MIII niby ciepłe powietrze leci, ale ewidentnie grzałki słabsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy u was też z kratek po prawej leci lekko chłodniejsze powietrze niż z tych od strony kierowcy?

Dzisiaj zauważyłem, że po stronie pasażera muszę ustawić ok. 1,5C wyższą temperaturę niż u kierowcy i wtedy ze wszystkich kratek jest ta sama temperatura.

Panel klimy do wymiany (od strony kierowcy nie wyświetla się cała pierwsza cyfra, ale to mi nie przeszkadza)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie, myślę że nagrzewnica jest zbyt mało wydajna, zasilanie i powrót ma od strony kierowcy dlatego ta strona jest cieplejsza. Przy wyższych obrotach dmuchawy po prostu ją przedmuchuje. Po zamknięciu kratek po stronie kierowcy, po stronie pasażera powietrze jest wyraźnie cieplejsze.

W klimatyzacji manualnej tego problemu może nie być, gdyż nawiew nie jest podzielony na stronę kierowcy i pasażera i powietrze się miesza.

Takie to są moje przemyślenia.

 

ps. jutro jadę na komputer, gdyż u mnie sterowanie grzałkami "nurkowymi" jest "dezaktywowane", przy okazji sprawdzę czy aktywne są grzałki w kabinie.

Auto sprowadzone z Francji może tam nie jest tak zimno, stąd te ustawienia.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam z Francji, a do tego z rejonu gdzie nie ma śniegu, a aktywne są wszystkie podgrzewacze :)

Trochę mnie pocieszyłeś, bo już miałem wymieniać panel sterowania i silniczek sterujący klapką.

Czyli najczęstsze przyczyny podobnego stanu rzeczy w Lagunie, ale tam przy usterce jest to bardziej odczuwalne, dlatego wolałem się upewnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podczas ostatnich dużych mrozów jakie były ok. -19/-20 stopni rano to w drodze do pracy (ok. 16-17 km) była niezła męczarnia. Przy nastawieniu klimatronik na auto przez 5 minut nic się nie działo nawet wentylator nie ruszył, zupełna cisza.Dopiero później coś się zadziało. Ale lekkie ciepłe powietrze leciało po ok. 20 min. jazdy praktycznie jak już byłem u celu. Przy temp. -5/-10 jest niewiele lepiej. Przy wyłączonym klimatroniku jest praktycznie to samo. Trochę to wqurwiające, ponieważ miałem w przeszłość inne auta i tam po paru minutach już było ciepło. Żona ma 7 letnie już vw polo 1.4, gdzie po ok. 10 min w mrozie kabina szybko się nagrzewa.

Niestety podobna/odwrotna sytuacja jest z chłodzeniem. Latem nawet po wymianie filtra kabinowego przy temp. ok. +30 st. chłodem wiało dopiero po 10-15 min. W aucie żony natomiast po paru minutach już jest lodówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej Megane III 1.6 16V 110 KM jak były mrozy -15 stopni to po całonocnym staniu na dworze i odpaleniu silnika + full nawiew na szybę i w tym czasie skrobanie to po jakiś 3-4 minutach już leciało letnie powietrze. Po ruszeniu po po około 2 km dmuchało już ciepłym a po 3 km było już ciepłe powietrze i nawet już wskoczyła jednak "budka" :) Jak dla mnie to jestem pozytywnie zaskoczony w tej kwestii tym bardziej, że od pół roku mam LPG więc również szybkie nagrzewanie wiąże się z szybszym przełączaniem na LPG. Nic tylko lać i jeździć ;)

 

Silniki TCe palą mało podobnie jak diesle, ponieważ nie produkują zbędnej "ciepłoty", która i tak idzie w atmosferę. Jak to mówią coś za coś, albo mało pali i jest zimno albo pali dużo (w mieście bierze mi nawet 11/100 PB) ale jest ciepło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że to trochę głupie pytanie ale.. może ktoś powiedzieć czy ta wtyczka w Meganie do grzałek ma jakąś zapadkę czy po prostu na siłę się to wyciąga? Strasznie ciężko się tam dostać i nic nie widać.. nie chciałbym czegoś ułamać.. Wrażenie mam takie że wtyczka jest wpięta w coś większego i ciągnąc za całość boje się coś połamać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki TCe palą mało podobnie jak diesle, ponieważ nie produkują zbędnej "ciepłoty", która i tak idzie w atmosferę. Jak to mówią coś za coś, albo mało pali i jest zimno albo pali dużo (w mieście bierze mi nawet 11/100 PB) ale jest ciepło

Coś w tym jest, ponieważ jak byłem na przeglądzie wspomniałem o problemach z ogrzewaniem w serwisie i usłyszałem, że teraz ekologia się liczy t.j. małe spalanie, szkodliwość spalian a to, że nie grzeje lub gorzej chłodzi niż stare auta to niestety tak musi być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam obecnie 2.0 TCe i w czasie ostatnich mrozów (nawet -14stC) auto odpala pięknie, po ujechaniu 2-3km w aucie robi się już ciepło (wskazówka temp staje w połowie skali). Po 5km wskazówka już stoi pionowo, czyli temperatura robocza jest osiągnięta. Nie mam u siebie grzałek elektrycznych, chciałem montować (przyzwyczajenie z diesla) ale w przypadku benzyny to całkowicie zbędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Po wizycie u elektronika z clipem:

Grzałka 1 i 2 kabinowa nieaktywna

Grzałki 1 i 2 i 3 nurkowe dezaktywowane

 

Clipem nie można nic zmienić, elektronik powiedział mi po konsultacjach, że jedynie ASO online może to zmienić.

Jutro zapytam się w ASO co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!