Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z przednimi wycieraczkami


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich!

 

Wiem że są podobne posty na tym forum, ale na żadnym nie mogłem znaleźć odpowiedzi na mój problem. Mam renault megane mk2 z roku 2003 1.6 16v. wczoraj przez swoją głupote prawdopodobnie zepsułem mechanizm przednich wycieraczek. Stało się to podczas gdy przygotowywałem auto do skrobania z warstwy lodu, odpaliłem samochód w celu go rozgrzania, za późno zauważyłem że wycieraczki są włączone. Silniczek chciał wykonać jeden ruch wycieraczkami (najwolniejszy bieg) ale były przymarznięte i nie wykonały tego ruchu i odrazu je wyłączyłem. Po odskrobaniu samochodu przednia szyba już była czysta, ale niestety wycieraczki były martwe. Spryskiwacz działa normalnie, bezpieczniki są ok i dodatkowo słychać prace silniczka od wycieraczek także on również działa. Zauważyłem dodatkowo że wycieraczki mogę ręcznie ruszać (gdy delikatnie jedną podciągam to druga również idzie do góry) Także takie Moje pytanie do was, co mogło się stać?? jak ewentualnie mogę usunąć tą usterke??

Edytowane przez Damiano1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niech Wielcy się wypowiedzą...

mój kolega kiedyś miał podobnie i coś spadło z krzywek mechanizmu w podszybiu - fakt zupełnie inna marka auta.. ale w końcu mechanizmy są jeśli chodzi o działanie podobne - mach w lewo mach w prawo)

ja bym - mając warunki starał się do podszybia dobrać i obejrzeć czy coś nie spadło etc.. ale jak mówiłem niech Wielcy się wypowiedzą

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście mam cieplutki garaż w którym moge swobodnie działać, tylko chciałbym się doradzić co i jak jest do zrobienia?? Rolanda mam od niedawna stąd też nie zabardzo jeszcze wiem jak się za to zabrać

Edytowane przez Damiano1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się do tego dostać też Ci nie napisze, bo o megankach wiem mniej jak Ty, nawet takiej nie posiadam, by sprawdzić.

Za to zabiorę głos w spawie tego co się mogło stać. A mogło się rozsprzęglić gdzieś pomiędzy osią, wychodzącą z przekładni i resztą cięgien pod plastikami podszybia, lub odeszły w niebyt ząbki na kole zębatym w samej przekładni. to już niestety musisz sam zaobserwować jak dojdziesz do miejsca, by ośkę przekładni widzieć. włączasz wtedy wycieraczki, i zobaczysz czy pracujący silniczek obraca ta ośką czy tylko sam pracuje mieląc szczerbatą przekładnia w środku jej obudowy. Podpowiem, że obroty tej oski są ciągle w jednym kierunku, wahliwa pracę ramion powoduje dopiero mimośrodowe zawieszenie kolejnego punktu obrotu za tą ośką. Jeśli tak będzie to obejdzie się bez kosztów, a tylko na stracie czasu, by to wszystko odpowiednio wyregulować, by Ci ramiona na podszybie nie wpadały, a wycieraczki miały taki zakres pracy jak poprzednio. Jeśli natomiast silniczek będzie pracował a oska będzie nieruchoma, to niestety czeka Cie wydatek na nowy napęd i jeszcze trochę dodatkowego rozbierania..

Tu sobie poczytaj tematy dla starszych wersji meganek i scenioli o zdejmowaniu ramion wycieraczek z ich stożkowych osi, byś nie musiał dodatkowo kupować nowej szyby przedniej.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się że mam więcej szczęścia niż rozumu :D Poprzedni właściciel który wymieniał ten oto mechanizm ponieważ były zatarte wycieraczki, to podczas montażu nowego nie dokręcił zbyt dobrze elementu który łączy silniczek z mechanizmem ;) przykręciłem, wyregulowałem i chodzi jak złoto ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu przyczyną nie było zatarcie osi mocowania ramion ale złe poskładanie po takim zatarciu przez poprzedniego właściciela. Wręcz coś odwrotnego do zatarcia, brak tarcia na styku pierwszego cięgna i osi wychodzącej z przekładni ;) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

ble ble ble)))) Pozdrowienia))) znów mi się nie udało)

 

Dodano: 02 cze 2016 - 10:41

zatarły mi się ostatnio i przepalił się bezpiecznik 25A pod maską...

rozebrałem podszybie, odrdzewiłem, nasmarowałem smarem ceramicznym przekładnie, ręcznie pokręciłem parę razy i później zmontowałem włożyłem nowy bezpiecznik,

działa...

zdjęć nie robiłem bo sprawa była na szybko-oczywiście gdy padał deszcz...

jakby co służę pomocą, chociaż wiem że gdzieś na forum jest opis jak dostać się do przekładni oraz który to dokładnie bezpiecznik

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!